Det er knap en uge siden, at Riot Games introducerede os for deres nye publishing labelRiot Forge. I nat annoncerede de så de første spil fra afdelingen, der begge kommer til PC og konsol.

Præsentationen fandt sted under dette års Game Awards, hvor "årets træner", "årets vært" og flere priser, også blev uddelt. Imellem priserne havde Riot Games deres eget segment, hvor de altså præsenterede de to nye spil.

Ruined King

Det første spil, som blev præsenteret var; Ruined King. Spillet, der bygges op omkring en stærk fortælling, udvikles i samarbejde med Airship Syndicate. Studiet står selv bag Darksiders Genesis, der udkom på pc i starten af december. 

Spillet bliver et såkaldt turn-based RPG, hvilket er noget som Airship Syndicate også har erfaring med.


Spillet vil blive sat i Bilgewater og på the Shadow Isles som vi kender fra League of Legends universet. Champions som Gangplank og Pyke forventes at blive en del af spillet - sammen med Thresh, som allerede i traileren, har placeret sig som en væsentlig karakter i historien. 

Hans voice-over giver også flere detaljer omkring, hvad historiens tema kunne være:

“My king, long have you waited,” starter han med. “Now the time has come for your revenge. The Harrowing across all Runeterra. They will know your name.”

Studiet bygger videre på en eksisterende storyline, nemlig Burning Tides i Runeterra. Man kommer - som forskellige champions - til at udforske Bilgewater og the Shadow Isles, hvor Gangplank, ifølge historien, skulle være død. Mon ikke Ruined King kommer til at afsløre, at dette ikke er sandt. 

Airships administrerende direktør, Joe Madureira, kunne i hvert fald ikke være mere begejstret for deres planer:

"We have a new take on turn-based combat that’s really cool...."

Spillet kommer til PC og konsol, dog har vi endnu ikke en udgivelsesdato.  


CONV/RGENCE

Lidt senere på aftenen, til manges overraskelse, annoncerede Riot Forge endnu et spil. Ligesom Ruined King, vil CONV/RGENCE blive bragt til live gennem en stærk og dragende historie. Spilstudiet, Double Stallion Games, er den kreative partner på dette projekt. 

Forskellen mellem de to spil er, at CONV/RGENCE bliver et single-player platformspil, hvor Ekko er i centrum. Med spillet Speed Brawl, har studiet allerede en fod inde i denne genre.


Ifølge den kreative direktør, Lee Thomas, kommer historien altså til at foregå i Zaun:

"In the campaign, players will travel to Zaun and will face the perils and consequences of messing with time.”

Vi bliver altså hevet ind i en historie om en ung opfinder, der har fremstillet et apparat, som kan manipulere tiden. Mulighederne er uendelige med tidsrejser. Missioner hvor man skal rejse tilbage i tiden og forhindre ting i at ske, før de overhovedet er sket, lyder som sød musik i mine ører. 
Historien kommer også til at udforske regionens forskellige miljøer - slummen i Zaun er f.eks. blevet præsenteret som et omdrejningspunkt. 

Det er også muligt at man kommer til at løbe ind i flere af regionens champions, der bl.a. inkluderer Blitzcrank, Jinx og Dr. Mundo.

Spillet kommer til PC og konsol, men vi har heller ikke en udgivelsesdato til CONV/RGENCE endnu. 


Siden League of Legends fejrede sit 10 års jubilæum tilbage i oktober, er der for alvor blevet skruet op for ambitionerne for fremtidige projekter. Det populære univers forventes, på alle måder, at være med til sætte nye standarder inden for branchen. Der er ingen begrænsninger når man, med stærke samarbejdspartnere, kan springe mellem genre og platforme så let som ingenting.