Til at starte med, kommer denne update med det helt nye Survivor Pass 3: Wild Card, med op til 60 tilgængelige præmier. Nu hvor PUBG også snart har sit to års jubilæum, bliver der også tilføjet en gratis "2 YEAR ANNIVERSARY CAP" (kasket) i shoppen. 

Dette er en meget stor update, med mange forandringer - de fleste blev fundet takket være spiller feedback. Bl.a. ændringerne til flare gun som spillerbasen ikke tog alt for godt imod. Derudover er der et nyt våben på Vikendi, mere loot på Erangel, balancering af udvalgte våben - bl.a. øget styrke til M16A4 - og reduceret aim punch: når din evne til at sigte bliver reduceret, da du bliver beskudt af fjender.
Desuden er denne update også fyldt med en masse gode bugfixes!

Update #27 er nu live på test serverne, og forventes at ramme live serverne i næste uge


Nyt våben: MP5K

MP5K er en ny kompakt SMG, der udelukkende kan findes på Vikendi. Den erstatter Vector på mappet.

  • En SMG, der skyder i høj hastighed - 900 RPM (Rounds per minute) uden for meget recoil.
  • Den har alle tilbehørspladser: tactical stock, forskellige typer af magasiner, muzzles, grips, laser og selvfølgelig sigtekorn.
  • Grundlæggende damage: 33

Survivor Pass 3: Wild Card

"Survivor Pass 3: Wild Card" vil snart være tilgængeligt, med over 60 forskellige præmier. alt kan samles inden for de 10 uger hvor passet er aktivt. Det nye pass indeholdr forbedrede missioner, der kommer til at teste spillerens skills, med mulighed for at holde styr på missionerne - og dine fremskridt - mens du spiller. Den kommer også med nyt baggrundsmusik og en ny lobby.

  • Pass periode
    - "Survivor Pass 3: Wild Card" vil være aktivt i 10 uger, fra den. 26 marts til den 4. juni.
  • Forbedrede funktioner
    - Status på dine missioner er nu tilgængelige in-game.
    -
    Tryk "P" for at se dine nuværende fremskridt i battle passet (opdatering af fremskridt i dit nuværende spil, kan være forsinket med nogle sekunder).
  • Nye missioner
    - Daglige missioner: disse missioner bliver skiftet dagligt, hvor du også selv kan bytte missioner ud - tre gange om dagen.
    - Ugentlige missioner: du får mulighed for at spille 10 nye missioner hver uge. Du kan skifte op til fem missioner ud hver uge, mens missioner, som er udgået vil forsvinde af sig selv.
    - Begynder missioner: der er tilføjet 10 indtroduktionsmissioner, som træner spillerne i basale in-game funktioner.
    - Der er desuden blevet tilføjet nye våbenudfordringer. De skal teste dine evner med følgende våben: Tommy Gun, Beryl M762, S686, UMP45 og M16A4.
    Gennemførelsen af hver våbenmission, resulterer i et våbenskin til det givende våben.
  • Præmier
    - Over 60 præmier i alt.
    - Nye ansigts- og hårmuligheder til din karakter, i den del af passet, der er gratis.
    - Nye skins til backpacks (rygsække).
    - Hvert level du stiger i dit battle pass vil give dig en coupon, som kan benyttes i shoppen.
  • Premium Pass og "level-up" items
    - Premium Pass: $9.99 (prisen kan variere alt efter den region du spiller i). Spillere, der køber dette pass vil modtage en gratis nøgle til East Erangel Police Crate.
    - Level-up items: 5 level koster $4.99, 20 levels er $17.99, 30 er $24.99 (prisen kan igen variere alt efter den region du spiller i).
    - Du har mulighed for at købe ovenstående ting i perioden: 27. marts kl. 03:00 indtil live serverne bliver indstilltet til vedligeholdelse den 5. juni.
  • Andet
    - Det er ikke længere muligt at ændre sprog mens du er inde i en kamp. Dette skal forhindre at spillet crasher, nu hvor du løbende kan holde dig opdateret med dine battle pass missioner.

Survival Title System Season 3

Der er blevet samlet en masse feedback fra spillerne under Survival Title System Beta Season 2. Derfor bliver Season 3 også lanceret med nogle ændringer, bl.a. hurtigere optjening af point og belønninger, i form af coupons, i takt med at hopper fra titel til titel.

  • Præmier for Survival Title System Beta Season 2
    -
    Uddeling af præmierne for beta sæson 2 vil ske den 26. marts.
    - Præmierne går ud til spillere, der har nået titler højere end "Novice".
    - Det burde ikke tage mere end 24 timer at distribuere præmierne. Har du ikke modtaget dem efter den ovenstående dato, bedes du kontakte Customer Service.
    - Enhver spiller, der bliver opdaget i snyd i forhold til optjente Survivor Titles, kan blive udsat for account begrænsninger og/eller udelukkelse fra præmiesystemet.
  • Survival Title System Season 3 tidsplan
    - Preseason: 19. marts - 26. marts
    - Start dato: 26. marts
  • Forbedret balancering af Survival Points (SP)
    -
    Baseret på feedback fra spillere, vil det nu være nemmere at optjene point og, derigennem, stige i ranks.
    - Survival Points (SP) du optjente under Beta Season 2 har indflydelse på den næste sæson. De undergår en "blød" nulstilling, så du ikke skal starte helt fra bunden af.
  • Nyt præmiesystem
    - Hver forfremmelse til en ny titel giver spilleren gule coupons, som de kan bruge til at låse op for ting i shoppen. Disse coupons kan bruges sammen med dem man optjener gennem Survivor Pass 3: Wild Card.
    - Brug "Title reward" knappen for at indløse præmier.
  • Øvrige ændringer
    - Du kan se præmierne for hver title på din Season Page.
    - Stats vil blive opdateret efter en kamp er afsluttet. Dog ikke lige efter du dør, eller forlader kampen tidligt.
    - Survivor Title placeringer er blevet ændret til romertal (V, IV, III, II, I).

Gameplay

Balancering af våben

M16A4

  • Når du bruger våbnet i "burst mode", er dens recoil under det først burst nedsat. 
  • Våbnet kan nu skyde længere før dens damage begynder at blive reduceret. 
  • Canted Sight og Tactical Stock kan nu blive monteret på våbnet.
  • Tactical Stock vil nedsætte den tid det tager at justere sig efter recoil, det animerede kick, hvor meget våbnet svajer - og samtidig forbedre ADS hastighed og hipfire præcision.

Vector 

  • Våbnet bruger nu 9mm ammunition.
  • Størrelsen på våbnets magasin er blevet øget til 19 skud uden et extended mag og 33 med (det var 13/25 før).
  • Damage er blevet reduceret fra 34 til 31 nu hvor våbnet har større magasiner.

UMP45

  • Våbnet bruger nu 45ACP ammunition, og er derfor blevet omdøbt til UMP45 - før hed den UMP9.
  • Størrelsen på våbnets magasin er blevet reduceret til 25 skud uden et extended mag og 35 med ( det var 30/40 før).
  • Skudlydene er blevet gjort mere realistiske.

MK47 Mutant

  • Våbnet har nu plads til en Tactical Stock
  • Tactical Stock vil nedsætte den tid det tager at justere sig efter recoil, det animerede kick, hvor meget våbnet svajer - og samtidig forbedre ADS hastighed og hipfire præcision.

Balancering af tilbehør

  • Tilbehør til SMG og pistoler er nu blevet kombineret, og kan dermed bruges på begge typer af våben.
  • Bullet Loops til Shotguns, Win94 og Kar98k er blevet kombineret til én item: Ammo Loops.
  • Holo Sights kan nu sættes på pistoler - størrelsen på sigtekornet justeres derefter.

Forandringer til %-damage alt efter den ramte kropsdel

  • Et sniper skud (SR) i kroppen har nu 150% grunddamge (110% før).
  • Et SMG skud i lemmerne (ben, arme) har nu 125% grunddamage (120% før).

Balancering af gameplay

  • Det generelle aim punch er blevet nedjusteret.
  • First Aid-kits vil ikke længere give spilleren HP med det samme, i stedet vil livet komme tilbage over en periode på to sekunder.
  • Køretøjer sørger nu for at blokere damage fra granater - ligesom andre objekter gør, f.eks. sten. Alt efter granatens position og den bane den flyver i, kan man fortsat tage skade hvis man blot gemmer sig bag et køretøj.

Balacering af item spawn

Forandringer af loot på Erangel

Den generelle mængde af loot på Erangel er blevet øget. Derudover vil udvalgte våbentyper nu blive fundet oftere. 

  • Antal af AR, DMR, LMG og SMG er sat op.
  • Forandringerne skal gerne gøre det lettere for spillerne at finde deres foretrukne våben. Den generelle forøgelse ligger på omkring 41%.

Med alle disse ændringer til spillets items, inklusiv sammenlægningen af udvalgt tilbehør, vil der være et naturligt mellemrum mellem andre typer af items. Derfor er spawn rates også blevet sat op på andre items. Denne jævne forøgelse rammer bl.a. AR og healing items (meds).

Dette betyder også at den generelle mængde af loot er blevet sat op på de andre maps, selvom der ikke er blevet lavet ændringer til de enkelte våbens tilgængelighed.

Balancering af Flare Gun 

Der har været stor debat blandt spillerne omkring genintroduktionen af Flare Guns. Feedbacken har været meget negativ, og derfor bliver der foretaget følgende ændringer: 

UI/UX

  • Mange spillere følte ikke at ikonerne og on-screen notifikaitonerne relateret til flare guns, passede ind i PUBG, da det forsøger at levere en realistisk battle royale oplevelse.
    - Derfor er flare gun ikonet fjernet fra mini-map og world map.
    - Lydstyrken på spillets fly er også blevet reduceret.

Justering af lyd

  • Da flare guns kom til spillet igen, betød det også at der var langt flere fly tilstede under hver kamp. Det blev hurtigt tydeligt at både antallet og den generelle lydstyrke var problematisk for spillerne. 
    - Den højde hvorfra flare gun special care packages bliver smidt fra, er nu sat til 500 m (fra 350). Dette vil være med til at reducere støjen.

Justering af loot

  • Der vil nu spawne tre flare guns per runde på alle maps. Dette er et gennemsnitstal.
  • Indholdet per Care Package er reduceret fra to til ét set i squad mode, og matcher dermed indholdet i solo/duo.
  • Nu kan kun to sets af special care packages og to armored UAZ blive kaldt ned per runde (sat ned fra tre).

Forbedring af cross hair interface for Canted Sights og sigtekorn

Der er blevet tilføjet en ny type crosshair, så spillere let kan se hvilket sigtekorn de benytter.

Når du bruger dit primære sigtekorn, vil du se det almindelige crosshair, mens du ser et X formet crosshair når du bruger Canted Sights.

Raslende lyde under bevægelse

Våben

  • Forskellige rasle lyde vil nu blive afspillet når man tager våben i hånden, i forhold til når man "pakker" dem væk på ryggen.
  • Disse rasle lyde vil være identiske uanset typen af våben. Med undtagelse af pistoler, håndvåben og granater, der ikke laver rasle lyde.

Justering af lydstyrke

  • Rasle lyde fra backpacks, kostumer, og våben er identiske i lydstyrke og den afstand man kan høre dem fra. 
  • Afstanden man kan høre disse rasle lyde på, ændres alt efter den hastighed spilleren bevæger sig med. Jo hurtigere du bevæger dig, jo mere larmer du.
  • Afstanden man kan høre disse rasle lyde på, er mindre en ved fodtrin.

Verden - world

For at fejre FACEIT Global Summit: PUBG Classic i London til april, er der blevet tilføjet reklametavler og plakater på Sanhok og Vikendi.

  • Vikendi: kig efter tavlen i Volnova!
  • Sanhok: kig efter plakaterne omkring Ha Tinh, Paradise Resport, Pai Nan og Boot Camp.

Besøg PUBGs officielle hjemmeside for mere info om eventet.


UI/UX (User Interface/User Experience)

  • Det generelle design af system menu er blevet forbedret.
  • Alle indstillinger under settings har nu forklaringer.
  • Alle grafiske indstillinger kan nu forhåndsvises før man benytter dem.
  • Du kan nu justere lyden for hver teammate på team management skærmen.
  • Key Guide er nu tilføjet til menuen.

Forbedringer til shoppen

  • Forbedret positionen af karakterne og våben, så de fremvises bedre.
  • Størrelserne på våben er modificeret til at være lignende. 
  • Knappen "View detail" gemmes væk når man kigger på alt andet end våben.

Venneliste

  • Beskeden "playing" vises for spillere på din venneliste, og på folk du har spillet med for nylig.
  • Sørger du efter en spiller med "search" funktionen, vil de også stå til "playing" hvis de er in-game.

eSports mode

  • "eSports mode" vises nu korrekt, som Esports Mode (Esports Ready).

Replay system 

  • Systemets version er blevet opdateret, og replays optaget før Update #27, vil ikke længere kunne vises.
  • In-game lyd inkluderes kun når du eksporterer film fra Replay Editor.

Highlight replay funktion

  • Man kan nu se flere forskellige highlights ved at trykke på "H", mens man spectater en bestemt spiller under et replay.
  • Et highlight identificeres som følgende:
    - Når spilleren dræber eller knocker en anden spiller
    - Når spilleren dør
    - Når spilleren undslipper blue zone med mindre end 5 HP
    - Når spilleren vinder en chicken dinner

Performance

  • Optimering af user interface for Network Debug Statistics, der gerne skulle forbedre FPS en smule.
  • Optimering af optagelsesprocessen bag et replay, der gerne skulle forbedre FPS en smule in-game.

Skins & items

En PUBG ANNIVERSARY CAP er nu tilgængelig i butikken. Den er gratis!

  • Spillere kan indløse dette jubilæumstilbud i shoppen.
  • Denne item er tilgængelig fra den. 26 marts på live serverne, og frem til den 23. april. 
  • Udsalg af følgende items slutter den 26. marts: Bizon Guerilla Skin, Chinese Streamer Skins, East Erangel Police Crates. Sidstnævnte bliver flyttet til puljen med "random crates".

Custom Match

  • Muligheden for at gemme lokationer er blevet fjernet (Ctrl + Num knap). 
  • Indstillinger i custom match er ændret i forhold til de førnævnte gameplay forandringer.
    - Tilbehør til pistoler og SMG høre nu under den samme kategori.
    - Bullet loops til Kar98k og shotguns er nu den samme (ammo loops).
    - UMP9 hedder nu UMP45
    - Ændrede muligheden for Tactical Stock på M416, Vector til SMG og ARs.
    - Tilføjede nyt våben: MP5K

Lokalisering

PUBG Corp. er glade for at kunne annoncere, at spillet nu også understøtter det irske sprog - takket være frivillig hjælp fra spillere og communities


Bug Fixes

Følgende problemer er blevet løst:

World

  • lyden af fodtrin var forkert hvis man bevægede sig på gulve af stål.
  • spillere kunne side fast hvis de forsøgte at vaulte op på et objekt i en bestemt bygning (Sanhok).

Generelt

  • spillere kunne se forbi mure ved at bruge emote mekanismen.
  • spillere kunne åbne eller lukke døre, selvom et køretøj blokerede for dem.
  • spillere kunne, et kort øjeblik, se gennem tynde mure ved at læne sig op ad dem. 
  • når en spiller blev skadet af to Molotov Cocktails, ville den spiller, der kastede den første også få killet.
  • røg fra eksplosioner gav et unfair udsnit af spillere, der sad i dækning af en smoke grenade.
  • spillere kunne ikke lean når de stod med en crossbow.
  • spillere med dårlig netværksforbindelse tog ikke skade af at hoppe ud af et kørende køretøj.
  • våben ville stille sig selv tilbage til singe fire mode, selvom spilleren havde valgt full-auto som standard.
  • karakterens hænder bevægede sig unormalt når man skiftede fire modes Bizon.
  • fejl i in-game inventory når man havde bestemt tilbehør sat på sin QBZ.
  • specifikke objekter forhindrede care packages i at lande på jorden.
  • spillere kunne ikke revive downede teammates, hvis denne teammate røg ud af spillet pga. et crash eller en tvungen lukning.
  • bestemte objekter var placeret forskelligt fra spiller til spiller.
  • store FPS drops når man benyttede hotkeys til at mute eller skifte lydkanaler.
  • automatisk zoom på mini-map blev ikke aktiveret inde i flyet eller når spilleren var i sin faldskærm.
  • spillere kunne tage tøj på, som de tidligere havde indløst til BP.
  • page up og page down ville kun skifte mellem to spillere.
  • recoil på et våben virkede unaturligt, hvis man observerede en spiller skyde i ADS.
  • længden på en video var svært at aflæse i Replay Editor.
  • leddet mellem en karakters nakke og krop var synligt.
  • en unaturligt linje sprang op fra en spillers hoved, hvis han/hun benyttede bestemte skins i Zombie Mode.

Ønsker du at læse de originale patchnotes (engelsk), kan de findes her