I en ny opdatering, der blev annonceret her for et par dage siden, er Valve begyndt at se på problemet med snydere i Counter-Strike: Global Offensive matchmaking på en anden måde. Først blev det annonceret, at et panel ville håndtere alle sager omkring snyd - nu er der kommet endnu en konsekvens, hvis en spiller snyder.
Valve tager endnu et skridt i den rigtige retning, eftersom de nu har annonceret en opdatering til Counter-Strike: Global Offensive, hvor du bliver kompenseret, hvis du taber en kamp, på grund af det andet hold har en snyder. Det skal dog lige siges, at det altså også gælder den anden vej. Hvis man vinder en kamp med en snyder, ryger sejren.
Det nyt system mod snydere i matchmaking fungerer på den måde, at hvis en person bliver enten VAC-banned eller modtager ban fra Overwatch, vil personens kampe i det tidsrum ikke gælde. Det vil sige, at alle sejre og nederlag vil blive trukket tilbage fra alle dem, den banlyste person har spillet sammen med i en periode.
Alle ændringerne i opdateringen:
[ MATCHMAKING ]
When a player has been banned for cheating (via VAC or Overwatch), all Skill Group adjustments from that player's recent wins will be reverted for their partied teammates as well as their opponents.
[ MISC ]
The "thirdperson" and related commands are now executable by servers (for mods and plugins).
Added a server convar (sv_allow_thirdperson) which allows servers to set players to third person mode.
The env_fog_controller entity now has a field and input to scale the amount fog is adjusted when players zoom (with scoped weapons).
Community tournament servers with built-in round backups enabled will automatically restore all player data upon reconnection and this in most cases will avoid having to load round backups.