Esport fans er dobbelt så sandsynlige til at huske udendørs reklame

Vil du gerne have fat i det store publikum indenfor esport, ja så bør du nok overveje de gode gammeldags udendørs reklame.

Denne undersøgelse vil ligeledes være god information for alle der driver alle former for spil relaterede forretninger, da det fysiske rum ofte har været overset. En af disse aktører kunne være Pay N Play Kasinot.

En ny undersøgelse foretaget af YouGov har fundet ud af at esports fans i USA og England har dobbelt så stor sandsynlighed for at se og huske de reklame som de er eksponeret for udenfor. Faktisk er det i USA hele 70% af de adspurgte fans, som kan huske og genkende de reklamer de har set i det udendørs rum, kontra 27% generelt.

YouGov har udført en række online interviews tilbage i Maj sidste år og efterfølgende Maj 2021. Undersøgelsen blev foretaget på mere end 2.000 personer, hvor den ene gruppe gav til kende at de havde en stor interesse i esport, imens den anden gruppe af personer kun havde en moderat interesse i esport.

Den type reklamer som der er tale om, inkluderer trykte posters, de store billboards, busstop plakater, taxi reklamer og des lige. Undersøgelsen viser at de amerikanske brugere tager deres mobil og efterfølgende laver en søgning på netop det de har set på det printe medie.

I England var der en meget speciel case hvor det blev påvist at de reklamer der var i forbindelse med togreklamer havde samme succes rate som dem der blev fremvist på internettet.

En mulig forklaring på denne trend blandt esports fans kan være at der generelt er kommet en mistroværdighed til de annoncer der bringes i forbindelse med TV. Det har haft den effekt at de forskellige brands nu bliver nød til at tænke kreativ og afprøve nye formater.

Det har vi faktisk allerede set et par rigtig gode eksempler på i Danmark, i forbindelse med eOddset der bragte et ”banana” plakat som blev opsat ved en lang række busstop rundt i landet.

McD har ligeledes gjort noget lignende i forbindelse med Blast Pro Series, og disse plakater har været delt online i massevis og dermed er en reklame pludselig blevet til egentlig content.

Hele undersøgelsen understøtter da også netop det som vi har set her i Danmark, og bekræfter ligeledes at de esports interesserede også har større sandsynlighed for rent faktisk at gøre handling efter at have set en plakat.