EVE Online spiller scorer den store gevinst

Det er lykkedes en meget heldig pilot i online spillet EVE Online at finde den helt store gevinst. Da han og hans crew fandt en forladt "by" med genstande til en værdi af hele 400.000,- DKK. 

Men han ramte den helt bonus, og altså ikke bare sådan en 100% en af slagsen som du måske får ved en leovegas bonus, men efter først at have ødelagt 32 andre spilleres base, så fandt han og hans venner frem til en Raitaru bygget base, som indeholdte intet mindre end genstande til en værdi af 4 milliarder ISK, hvilket svarer til $60.000 eller 400.000,- DKK ca. hvilket er det største loot der nogensinde har fundet sted i spillets historie.

At det overhovedet har kunne lade sig gøre, skyldes en opdatering som fandt sted d. 26 Maj, der ændrede på reglerne for loot af Citadels som er spillet bygget byer. Tilbage da spillet blev lanceret, så var der en sikring som gjorde at alle ens ejerandele som var inde i en beskyttet Citadel blev transporteret til et andet sikkert sted, i det tilfælde at ens base skulle blive ødelagt.   

Men den nye opdatering gjorde således at baser som ikke blev løbende vedligeholdt og havde aktive spillere ville miste deres sikkerhedsnet i form af beskyttelse af deres genstande. 

Så allerede inden opdatering fandt vej frem til serveren, så havde spilleren Sulley allerede brugt en hel uge på at gennemgå mest muligt af stjerne systemet, for at finde frem til hvilke baser der lignede forladte baser og dermed ville være et nemt bytte når opdateringen gik live, og det har altså givet ham en kæmpe gevinst. 

Der har selvfølgelig også været en del meninger omkring den nye opdatering, eftersom at disse Citadels blev solgt som en sikker base for de spillere som ville holde en lang pause fra spillet så har det været diskuteret om spillerne havde en egentlig mulighed for at rede sig selv og alt deres udstyr. 

EVE Online har dog udtalt at der var indført et system som ville informere hver enkelt spiller i god tid omkring status på deres base og at de skulle nå at vedligeholde deres Citadel før den blev forældet og dermed stod åben for at kunne blive looted af andre spillere hvis de skulle lykkedes med at ødelægge den. 

Sulley var dog dygtig til at udnytte selve denne funktion, da det var muligt at placere et item i hvert af alle disse Citadels, og det var altså alle spillere med et item i alle Citadels der ville få en mail notifikation omkring forældelse af deres base, så dermed havde Sulley foden indenfor hos hans ofre lige fra start. 

Sulley har spillet EVE Online i hele 15 år, så man kan godt unde ham at det er lykkedes ham at få den helt store gevinst.