I anledning af Astralis Groups kommende børsnotering, blev der i går aftes afholdt investormøde i Tivoli Congress Center. Til mødet præsenterede Astralis Groups ledelse en masse information omkring selskabet, samt de fremtidige planer og visioner for Astralis Group. Til mødet var der mødt en masse nysgerrige investorer op, for at høre mere til branchen og selskabet. 

I artiklen vil vi opsummere mødet, samt opridse de vigtigste pointer, til dem der ikke fulgte med live. I den kommende tekst vil der være nogle billeder som blev præsenteret af Astralis Group.


Esport markedet er som helhed i stor vækst: 

Til mødet blev der først og fremmest lagt vægt på de overordnede omsætningstal for det globale esport marked. Som det kan ses på grafen er esport markedet vækstet med utroligt tempo de seneste år, og det forventes at fortsætte hen mod 2022. Dette er naturligvis noget Astralis Group skal være en del af. 

Det globale esport markeds omsætning i dollars (Credit: Astralis Group)


Omsætningen hos Astralis Group er fordelt over tre segmenter: 

Under mødet blev seerne også præsenteret for en oversigt over Astralis Groups omsætning, og i hvor stor en procentdel de forskellige segmenter vægter. Som det kan ses nedenfor udgøre sponsorater hele 70% af organisationens omsætning. Her ved vi allerede at der er store navne som Audi, Jack&Jones, Logitech ect involveret. 

Derudover er der omsætning fra ligaerne, samt merchandise. Lige præcise merchandise var et af hovedpunkterne, hvor CEO Nikolaj Nyholm gjorde det klart at Astralis Group fremadrettet har fokus på at udvikle deres merchandise afdeling, f.eks. i form af flere slags trøjer. 

"Direct to consumer" delen er der pt. ingen profit fra - men i følge Nikolaj Nyholm har selskabet planer om at få sat skub i den del, i den nærmeste fremtid. Her er der snak om at introducerer nye digitale og fysiske produkter, i form af abonnements-tjenester eller limited edition content til de mest dedikerede fans. 

En oversigt over Astralis Groups indtjeninger (Credit: Astralis Group)


Hvad skal investorernes penge bruges på? 

Til sidst blev det præsenteret hvad investorernes penge skal bruges på. Astralis Group har som mål at samle 125-150 millioner kroner ind, og de penge skal gå til følgende projekter. 

Størstedelen af pengene skal bruges på "League buy-ins" hvilket eksempelvis dækker deres spot i den bedste europæiske League of Legends liga, LEC. Derudover er selvkabet også på udkig efter at få pladser i andre internationale ligaer, indenfor forskellige spil. Derudover blev det nævnt at mobilspil som PUBG mobile kunne være interessant at holde øje med, men at nye spil som Fortnite, Apex Legends ect. ikke er i selskabets søgelys. Til sidst, og måske vigtigst af alt, går Astralis Group efter at være med i snakken om eventuelle franchise CS:Go ligaer - eller ligaer i andre spil -, så de i fremtiden er bredt repræsenteret i de forskellige esport-titler. 

Med de sidste procenter har Astralis Group fortsat planer om at udvikle deres brand, komme ud internationalt, og udvikle produkter - både fysiske og digitale. 

En oversigt over hvad investorenes penge skal gå til (Credit: Astralis Group)


Gense hele investormødet lige her.