Efter Griffins nederlag i går, var der en helt anden stemning i LoL Park hvor LCK bliver spillet. Det var gået op for fans at alle LCK hold, i princippet, ville kunne slå de andre. Dagens to matchups gik dog som man havde forventet, så magien bliver vidst gemt til en anden dag.

LCK uge 8, dag 2

 Kingzone DragonX (2-0)  Jin Air Greenwings

Game 1 - Draften under game et, hældte allerede mod en Kingzone sejr. De fik sat Cuzz på Gragas og PawN på Yasuo. Disse to champs er en dødelig combo i hænderne på alle LCK spillere, men når Cuzz var 10-2 (9.1 KDA) på Gragas og PawN var 7-0 (9.4 KDA) på Yasuo gennem alle deres LCK kampe, var det måske ikke så smart at lade dem samle de to op.

First blood blev netop også sat op af Cuzz, med et level fire gank botlane. Killet gik til Deft, der allerede havde den favorable matchup botlane - Lucian ind i Tristana. Og alligevel fik Route fældet Deft kort efter - det er hvad der sker når man ikke respekterer Flash engage fra Galio supportCuzz sørgede også for at gøre livet surt for Seize under et invade i topside jungle. Med et kill/assist og fordel i farm, så Gragas skræmmende ud.
Efter et godt bait fra Deft fik Kingzone fat i en gratis drage, og TusiN fortsatte med de perfekte Taunt + Flash - endnu et kill til Deft.
Nova endte med at blive fanget endnu en gang. Kingzone sørgede for at tage Baron lige efter, uden at Jin Air havde tid til at reagere. De pushede mid, faldt tilbage og pushede derefter toplane. Derefter tog det ikke mere end to minutter før spillet annoncerede en Kingzone sejr.

Game 2 - Jin Air lod endnu en gang Gragas og Yasuo gå igennem draften. Det virkede til gengæld som om at de havde en plan, da de selv valgte at gå med Kennen og Varus - to champs der ellers ikke er så populære i LCK for tiden.

Cuzz sørgede igen for at sætte en lane foran med et early-gank. Det lignede ellers ikke at PawN havde brug for hjælp, men det er altid bedre at være 100% sikker. Rascal havde det til gengæld ikke så godt oppe toplane, hvor han spillede Lucian ind i Jayce. Hans hold sørgede dog for at svare igen midlane, hvor CheonGo ikke fik lov til at slappe af.
Kingzone var dog ikke helt så dominerende i den første teamfight, som man måske havde forventet. Forklaringen lå dog i at Yasuo/Sivir ikke har den samme damage - eller de samme muligheder for CC - som Kennen/Varus har så tidligt i kampen.
Da vi ramte 25 minutter var det straks en anden sag. Med tre Infernal Drakes oveni, sad Kingzone på en enorm mængde damage. To sieges med Baron, og Kingzone kunne lukke serien 2-0.

Seriens spiller - Cuzz på Gragas/Gragas 

Hans samarbejde med PawN, og evne til at tracke modstanderens jungler var altafgørende. Selv ind i matchups hvor Gragas normalt ikke bliver anset for vinderen, fandt Cuzz fordel på fordel og gjorde samtidig sig selv til en AP trussel. Late-game kunne én fuld rotation af hans abilities fjerne en hvilken som helt Jin Air carry. Hans samlede damage under game to taler for sig selv:


 DAMWON Gaming (2-1)  Hanwha Life Esports

Game 1 - Begge hold var ude på at spænde ben for det andet, ved at banne og tage de champs som modstanderen normalt prioriterer. På den måde - ligesom casterne sagde så fint - draftede holdene en comp, der var perfekt til modstanderen. Med andre ord: hvis de byttede champions ville begge hold drage tilfredse ind i kampen.

Som altid lå fokus i early-game, på Nuguri toplane. Han var tro til sit ry, hvor han enten bliver meget fed på kort tid eller giver kills til hans modstander i lane. Selvom han tradede et kill med SoHwan gik han stadig 1/2 i en matchup, hvor Jayce normalt vinder.
Punch havde et uheldigt øjeblik i topside jungle, hvor han var inde for at stjæle bonOs red buff. Da buffen overlevede med 1 HP efter hans smite, kunne bonO snuppe den lige for næsen af ham. Han ramte desuden level 5, og havde dermed tre upgrades i E - perfekt til et toplane gank.
DAMWON begyndte dog at finde deres vej tilbage i kampen. Punch var over det hele, med nogle af de mest velplacerede "Explosive Casks" jeg nogensinde har set. Efter en teamfight omkring Rift Herald havde ShowMaker og Nuclear også fået samlet nogle kills op. 
Der er bare den ting med Zac, at hvis man ikke holder øje med ham så flyver han ind og samler dine carries op uden varsel. Hanwha Life fandt tre kills, og viste at kampen på ingen måde var afgjort endnu. 
Efter DAMWON fandt to hurtige kills vendte de sig mod Baron. Uden smite var det noget af en risiko, men de sikrede deres objective, og fangede de resterende spillere fra Hanwha Life. Et perfekt "Body Slam" + Flash fra Punch, gav DAMWON fordelen. Dette var kampens vendepunkt, og de trak dermed foran 1-0.

Game 2 - Holdene fortsatte med at drafte standard comps, lige på nær da Hanwha Life satte KeyBard. Bard er kun blevet spillet to gange - begge gange af Key - under LCK Spring 2019.

Nuguri gav first blood igen, efter en stor fejl i forbindelse med hans ult "Realm Warp". Uden Flash, fangede han sig selv i Baron pit, hvor bonO hurtigt fandt ham. Der gik heller ikke lang tid før man kunne mærke forskellen i toplane. Thal var en kæmpe faktor i teamfights, og nok den største grund til at Hanwha Life lige pludselig var 5k guld foran.
Sammen med nogle gode ults fra Key, havde Hanwha Life nemlig mulighed for at sætte nogle stærke engages op. Efter at have samlet Baron op, begyndte Hanwha at siege. Uden de bedste ranged champions, tog det dem dog evigheder om bare at fjerne bare ét tårn - ikke ligefrem det stærkeste Baron powerplay i forhold til hvor langt de var foran. Et perfekt catch på Punch, lige før Baron spawnede igen, betød dog at Hanwha havde mulighed for at sikre endnu en - og forstærke deres greb om kampen. Hanwha valgte dog at turne 5v4, men det gik dog på ingen måde efter planen. De tabte fighten med en 1 for 2 trade, hvorefter de ikke længere kunne tage Baron. 
Dermed blev det DAMWONs tur til at prøve på Baron, men de blev også skubbet af - Baron gik til Hanwha Life og DAMWON mistede tre spillere.
I sidste ende var Hanwha Life for langt foran.

Game 3 - Med en 1-1 scoreline, var kampen om pointene på sit højeste. Nuclear valgte at hive Vayne frem, og forsøge at blive det monster som Ruler var i går.

Selvom der var nogle ganks her og der, led holdene ingen tab. Vi skulle 14:30 minutter ind, før den første rigtige teamfight blev sat igang. DAMWON kom ud på toppen - med en 2 for 1 - og samlede derefter endnu en drage op. Kort efter fandt Nuclear endnu to kills, og det begyndte pludselig at ligne noget vi har set før.
Sammen med en Vladimir, var der ingen tvivl om at jo længere kampen trak ud, jo bedre ville det se ud for DAMWON. Med det sagt formåede DAMWON alligevel ikke at skabe et forspring i guld, og uden et vigtigt pick havde de også svært ved at starte Baron. De havde, som sagt, ikke noget imod at trække tiden og lade Vayne/Vladimir få fat i items.
Et risikabelt baron call fra DAMWON var den oplagte mulighed for et turn fra Hanwha Life. Flame ramte til gengæld et fire mand ult, og smeltede Hanwha Life til et hurtigt Quadra kill. Selv med et snedigt flank fra Thal, kunne Hanwha Life ikke stille noget op mod Flame.

Seriens spiller - Flame på Vladimir 

Selvom han kun spillede ét game under dagens serie, var det tydeligt at hans shotcalling og erfaring var nøglen til DAMWONs samlede sejr. Han sørgede for at tippe serien i deres retning, da han fik fat i Vladimir. Under kampens afgørende teamfight var alle øjne på Flame, og med god grund:


LCK er tilbage igen i morgen fra kl. 09:00, hvor Afreeca Freecs møder Griffin og kt Rolster møder SANDBOX Gaming. Alle kampe kan ses LIVE lige her.