Under dagens første serie skulle Jin Air bevise om de havde genfundet magien, eller om deres sejr mod Afreeca Freecs i torsdags, blot var held. Der er ingen tvivl om at Jin Air har set bedre ud i denne uge - sammenlignet med resten af Spring Split -, men Hanwha Life er dog ikke lige så let en modstander som Afreeca.
Efter en tæt serie mod SANDBOX Gaming i torsdags, var DAMWON ude efter blod. Mange havde på forhånd givet serien til DAMWON, men man skal aldrig undervurdere Kingzone - især ikke når jungler, Cuzz, endte med at have to af de bedste præstationer i hans karriere.

LCK uge 7, dag 3

 Hanwha Life Esports (2-0)  Jin Air Greenwings

Game 1 - Alene ud fra draften lå early game hos Jin Air. Med Lucian/Braum botlane havde de mulighed for at lægge en masse pressure på Sangyoon og Key, og med en "Mountain Drake" som første drage, var der endnu større grund til at gøre brug af dette. Samtidig havde de Olaf ind i Lee Sin, som Olaf generelt vinder. Early game er hans passivt super stærkt, og hans build gør ham i stand til at overleve Lees combo.

Med top pressure sørgede Seize for at sætte nogle "rubberband" camps op i topside jungle, men det sekund han blev spottet på vej til dragen, satte Hanwha gang i et tre mand dive toplane. Jin Air tradede altså Lindarang for "Mountain Drake". Thal fik til gengæld et forspring på 1000 guld gennem sit assist og de fire turret plates som deres dive også gav.
En 2v2 fight midlane endte med en 1 for 1 trade, hvor Hanwha Life kom ud på toppen. Lava sikrede killet og holdt sig i live, hvilket betød endnu to turret plates oven i. Kort efter samlede Jin Air to kills op - ét på bonO i midlane gennem et Teleport fra Lindarang, og ét på Sangyoon botlane, da Key blev spottet omkring midlane. Alligevel var Hanwha Life 3k guld foran, udelukkende på baggrund af turret plates.
Lavas forspring blev også så stort, at han kunne løbe rundt sammen med bonO eller Key og lede efter kills. Hvert kill blev vendt til et objective - drage eller tårn - og med Thal i botlane fordelte Hanwha deres pressure perfekt. Efter en længere "dans" omkring Baron, fik Hanwha endelig fat i den. Jin Air tog "Elder Dragon" imens, men med en åben base var Hanwha ét push fra at vinde kampen.

Game 2 - Da Ezreal blev taget væk fra Sangyoon under draften til game to, hoppede han på Kalista - et meget populært pick i Korea for tiden. Ind i champions som Xin Zhao/Jayce - fighters, der kommer til at springe på dig - er det vigtigt med mulighed for at kite.

Denne gang var det dog Jin Airs tur til at starte kampen med et tre mand dive top. Selvom Thal spillede Ornn, havde han på ingen måde stats til at overleve så tidligt. Han tog dog Seize med i faldet da han landede et vigtigt knockup, der stoppede ham i at flashe væk. Herefter faldt kampens tempo. Jin Air samlede "Rift Herald" op, men ellers lå fokus på farm.
Det var dog indtil Hanwha fik det første botlane tårn. Sangyoon var klar på at få nogle kills lige efter, så han smed Key ind i hovedet på Route/Nova, og tog endnu et tårn bagefter. Jin Air svarede dog igen med kills her og der, men Hanwha Life fik placeret alle ressourcer på Sangyoon. Derfor var han også i stand til at vende en dårlig fight til en sejr, og derefter tage Baron sammen med bonO og Tempt. Nogle halv-dårlige engages trak dog gamet ud, men med en 8/0/3 Kalista på holdet, skulle meget gå galt før Jin Air var tilbage i kampen.

Seriens spiller - Sangyoon på Ezreal/Kalista 

Sangyoon beviste hvorfor han hører til på LCK listen over spillere med >1000 kills. Han spillede sine matchups perfekt - på nær en fejl i første game - og sørgede for at være den person resten af holdet kunne læne sig op ad. Hvis man ser ham spille teamfights er det også tydeligt hvor kalkuleret en spiller han er. Han vælger sine øjeblikke med omhu og kender hans champions begrænsninger så godt, at han kan se muligheder hvor andre ikke kan.


 DAMWON Gaming (2-0) Kingzone DragonX

Game 1 - Som nævnt tidligere er Kalista blevet et meget contested pick blandt koreanske ADCs. Selv Deft, man normalt forbinder med hypercarries, blev sat på hende under seriens første kamp.

Kampen åbnede også perfekt op for Kingzone. Canyon blev spottet toplane, og Cuzz fik hurtigt bevæget sig op til et countergank. Han og Rascal vandt deres 2v2, hvor Canyon hurtigt faldt, mens PawN løb Flame i møde - to kills til Kingzone.
En ny trend er også "Ionian Boots" - CDR boots - på bestemte champions. ShowMaker hev dem f.eks. frem ind i Yasuo. Yasuos passiv shield giver ham ekstra resistance, så tidlig CDR gjorde ShowMaker i stand til at trade mere med PawNPawN selv havde til gengæld en Gragas, der kunne sætte nogle af spillets nemmeste ganks op. Med en tung AD comp, betød det også at Cuzz kom til at sidde på en god mængde AP - sammen med Yasuo var det en hel del burst damage på kort tid. Det kom DAMWON til at lide under.
På trods af Kingzones forspring var det DAMWON, der vandt den første dragon fight. ShowMaker fik ramt Deft med en fuld combo, hvilket sørgede for at han ikke kunne deltage yderligere. DAMWON vandt endnu en fight kort efter, denne gang i toplane. De tradede Canyon for fire kills, og med et tårn oven i fik de endelig udlignet guldforskellen. Kingzone fandt dog et pick på Nuclear med en perfekt "Explosive Cask" fra Cuzz. Det vendte de til Baron, og så var det lige pludselig deres tur til at siege.
Endnu et pick på ShowMaker gav Kingzone yderligere tid til at forsætte ind i DAMWONs base. Deres push blev dog lidt rodet til sidst, men Kingzone efterlod DAMWON med to ødelagte Inhibitors og ét nexustårn tilbage. I sidste ende var Kingzones engage, (Rakan/Gragas/Yasuo + Kalista ult), for meget for DAMWON Gaming.

Game 2 - Dagens sidste draft bød på det andet Vel'Koz pick i Spring Split '19. PawN hev ham frem ind i ShowMakers Ryze.

Kampen startede med små fights her og der, men ingen af holdene fik meget ud af dem. DAMWON satte endnu et tre mand dive op fire minutter inde, men TusiN spillede perfekt rundt om det - selvom Deft faldt, tog Kingzone Canyon og Hoit med. Kingzone forsøgte derefter et fire mand dive bot, men valgte at trække sig efter de fik baited to Teleports. Det gav Rascal mulighed for at øge hans forspring i CS.
Med PawN på Vel'Koz midlane havde Cuzz en long-range mage, med stabil damage, at spille omkring. Derfor blev han også ved med at tage fights mod Canyon. PawN valgte også at spille med "Glacial Augment" , hvor basic attacks og "item actives" (typisk Hextech GLP-800 i denne forbindelse) giver ham et slow - og gør det nemmere at ramme comboer.
Kingzone var også mere end tilfredse med at trade deres botlane tårn for et kill på Flame, samt to toplane tårne. Rascal blev dog lidt overmodig, og gav et kill over til ShowMaker. Flame og Showmaker fortsatte med at udnytte Rascals manglende vision i sidelanen, men Cuzz og TusiN endte dog med at få hævn. 
Og med Rakan på holdet kunne Kingzone blive ved med at fange Nuclear, der slet ikke fik lov til at spille kampen. Den forlængede fight blev til fire kills og en Baron til Kingzone, og det begyndte at ligne GAME OVER for DAMWON. Selvom Deft blev fjernet på ingen tid, fik Kingzone lov til at pushe ind.

Det var altså et helt andet Kingzone end hvad vi så mod SKT sidste uge. De var proaktive og koordinerede i udførelsen af deres team comp.

Seriens spiller - Cuzz på Gragas/Rek'sai

Cuzz var over det hele under denne serie. Hans tracking af Canyon var suveræn og samarbejdet med PawN var bedre end hvad vi har set før. Han kom også så langt foran begge games, at han stort set fungerede som endnu en ekstra "threat" for DAMWONs carries. 7/1/6 på Gragas og 8/0/7 på Rek'sai taler vidst også for sig selv - det svarer til en samlet KDA på 28!


Uge 7 af LCK afsluttes i morgen fra kl. 09:00, hvor kt Rolster møder Afreeca Freecs og SANDBOX Gaming vil forsøge at få revanche mod Griffin. Alle kampe kan ses LIVE lige her