I sidste update var det spillets seneste map, Vikendi, der var i fokus. I denne omgang er updaten spredt ud over hele spillet og er desuden et forsøg på, at komme mange bugs og problemer til livs.

Updaten indeholder to nye køretøjer til Vikendi, forbedret funktionalitet inden i Replay Editor og Flare Gun vender tilbage. Oven i det er der mindre system og UI opdateringer og indbygget support for Steam og Discord. Updaten er nu live testserverne.
Alle detaljer kan findes herunder:

Nyt køretøj: Zima 

Dette nye køretøj er kun tilgængeligt på Vikendi.

  • Zima erstatter UAZs på Vikendi.
  • Køretøjet kommer ikke til at have perfekt kontrol når man kører over sne, men den er til gengæld langt nemmere at manøvrere i forhold til andre køretøjer.
  • Selvom bilen er relativ langsom, har den en høj durability (holdbardhed) og er derfor ideel til kamp.

"Nyt" køretøj: Snowbike

Efter at Snowbike blev rullet tilbage sidste update pga. kritiske bugs og problemer, er den nu tilbage under update #26. Dermed må vi antage at problemerne er løst.

  • Snowbike erstatter motorcyklen på Vikendi.
  • Det den mangler i durability (holdbarhed), har den ekstra af når det kommer til hastighed og styrbarhed.

"Nyt" item: Flare Gun

Her har vi endnu et eksempel på en item, som nogen måske har set før. Det er godt et år siden, at Flare Guns blev tilføjet til PUBG for første gang. Siden da har den været tilgængelig i udvalgte games modes, men vil fra nu af være en del af public matches og spawne på alle maps.

  • Flare Guns spawner som rare loot i spillet
    - Er du heldig at finde en Flare Gun, så affyr den direkte op i luften efter den første bluezone har lagt sig. En speciel care package bliver derefter kaldt ned til dig.
    - Affyres Flare Gun inden for en safe zone, vil du modtage en speciel care package med en masse loot, eller en pansret UAZ hvis du benytter en Flare Gun uden for safe zonen.
  • Alle ændringer til Flare Gun, er lavet på baggrund af feedback på tests af redskabet i offentlige kampe.
    - Finder man en Flare Gun tidlig i spillet, kan den sikre dig en kæmpe fordel, uden stor risiko. Derfor vil man kun modtage en care package, såfremt man benytter sin Flare Gun efter den første blue zone fase.
    - En lille notifikation vil være synlig, når en spiller kalder en care package ned i nærheden. Der vil desuden være et ikon på kortet, som viser hvor den kommer til at lande.
    - Der vil ikke være en notifikation eller et fingerpeg til andre spillere, hvis det er en UAZ man kalder ned.
  • Antallet af Flare Guns på hvert map vil være forskelligt.

Survivor Pass: Vikendi

"Survivor Pass: Vikendi" slutter den 27. februar kl. 03:00 dansk tid (26. februar kl. 18:00 PST). Her slutter muligheden for at købe sig til levels også. 
Grace Period: Man har derefter indtil den 13. marts kl. 03:00 dansk tid (12. marts kl. 18:00 PST) til at claim de gevinster, man måske har overset i passet.

Træd ind i pass-menuen for at se de fremskridt du har gjort indtil videre.

  • Gevinster og afsluttede missioner kan hentes fra passet inden for the grace period (se ovenfor). 
  • Kuponshoppen forsvinder efter den samme periode.
  • Se alle dine gevinster under "rewards tab" i toppen af menuen.
  • Se alle gennemførte missioner under "missions tab" i toppen af menuen.

Titel system til sæson 2 (Survivor Title System Beta Season 2)

Billedet ovenfor viser alle Survivor Title præmier.

Sæson to var lagt til at slutte i februar, men er i stedet blevet forlænget til den 19. marts, for at give spillerne mere tid til at ramme milepæle og, derigennem, sæsonpræmier.

  • Udfordr dig selv og gør dig fortjent til bedre præmier i den forlængede sæson.
  • Præmierne i sæson to beta bliver nu vist under Season > Overview page efter du har klikket Season Rewards.
  • Dine præmier baseres på den Survivor Titel du holder til sidst i sæson to beta.
    - Titlen som Novice eller højere, udløser præmier.
    - Du kan modtage flere unikke præmier, og du vil modtage til og med din højeste titel.
  • Alle præmier vil ankomme ved starten af den næste sæson - dato er stadig ikke annoncret.
    - Alle præmier vil være ankommet inden for én dag af start på den næste sæson.
    - Hvis du ikke har modtaget dine præmier inden for 24 timer af starten på den nye sæson, så kontakt Customer Support.
  • Spillere, der bliver taget i at have opnået Survivor Titler ved at overtræde de givne retningslinjer, kan blive begrænset/helt frataget muligheden for at få præmierne.

Gameplay

Der er blevet tilføjet en eksperimentel mekanisme på testserverne, der skal teste et problem relateret til sammenhængen mellem rate of fire - den hastighed man affyrer et våben på - og en forandring i FPS. Denne mekanisme bliver ikke bragt til live-serverne, da det pt. udelukkende er til at observere.

  • Som sagt, kommer denne opdatering kun til testserverne mellem den 19.-26. februar.
  • Feedback og analyse af data vil være med til at skabe forbedringer til live-serverne i fremtiden.
  • De reflektive effekter på linserne i de forskellige scopes, er blevet forbedret.
  • Der er blevet tilføjet en visuel linse til spillets scopes, så spillere ikke længere ser den tomme inderside af et scope i bestemte situationer. Dette forbedrer spillets look og realisme.
  • Dækkene på køretøjer vil nu ødelægges det sekund at køretøjet eksploderer.
  • De omstændigheder hvor man kan få sin karakter til at prone (ligge sig helt ned) er blevet modificeret.
  • Hvis man er prone og bevæger sig ind i en position hvor karakteren ikke burde være i stand til at ligge ned, vil den automatisk skifte til crouched position (sidde på hug).

UI/UX (User Interface/User Experience)

Muligheden for at "preview" ting i shoppen - forhåndsviser dem -, er blevet forbedret.

  • Når du bruger preview, vil ting på din karakters hoved, øjne, ansigt og overtøj automatisk blive taget af, såfremt det ødelægger muligheden for at se den item man har valgt at preview.
  • Kameraet vil zoome ind for bedre at kunne se følgende: hoved, øjne, masker, hår og makeup.
  • Previews af Crate og Sets, vil nu vise den nyligst valgte item øverst i højre hjørne.
  • I Set Preview, vil karakteren tage alle settets dele på.
  • Du kan nu preview skins til våben og udstyr for sig selv, ved at trykke på view detail knappen i højre side af preview vinduet.
  • Trykker du for at preview en emote, vil denne selv gå i gang.
  • Key Guide siden, der viser alle standard keybindings, vil ikke komme frem under loading screen hvis spilleren har lavet nogle ændringer til tasterne. Dette er for at undgå forvirring.
  • Steam og Discord er blevet yderligere integreret i spillet, så man nu f.eks. kan se hvor lang tid en ven har været inde i en runde, hvilken mode de spiller og status.
    - Eksempel: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS - Playing, War Mode, 00:20 elapsed.

Replay

Funktionerne i Replay Editor er blevet forbedret.

  • Multi keyframe set save er blevet tilføjet, hvilket gør det muligt at lave flere edits i den samme fil.
  • "Delete All" er tilføjet. Knappen fjerner alle key frames i den/de valgte multi keyframes.
  • Værktøjer som color correction, free camera og detaljerede indstillinger for dybdeskarphed m.m. er nu tilgængelige inde i et replay.
  • Ændringer kan foretages - og vil blive anvendt - med det samme.
  • Replay Editors UI er blevet opdateret.

Performance

  • Karakter animationer er blevet optimeret, for at forbedre den generelle ydeevne.
  • Den generelle loading hastighed for spillet er hævet, ved at optimere den proces som karaktererne loades igennem.
  • Den generelle FPS er hævet, ved at optimere den proces som in-game foliage - løv, græs, sne osv. - bliver renderet igennem.
  • Hvorvidt en Molotov rammer plet eller måske kun lige snitter en spiller tæller nu, når den samlede skade udregnes.
  • Bestemte dele af HUD UI'en, der trak ned på den generelle ydeevne, er blevet opdateret.

Skins og Items

  • Der er blevet tilføjet en timer, der tæller ned til East Erangel Police Crates bliver flyttet til den samlede pulje af tilfældige crates - den 26. marts.

Custom match

  • System forbedring: Den skærm, der viser rundens resultat, er blevet separeret fra sessionen.
    - Når en custom match slutter, kan deltagerne se resultatet i op til 10 minutter efter. Den næste custom match kan dog stadig startes ét minut efter den forrige er sluttet.
  • Vikendi er nu tilgængelig i Esports Mode.
  • Antallet af køretøjer i Esports Mode er blevet øget på alle maps.
  • Forbedret animation når man træder ind i safe zonen - spectate.

Bugfixes

World (verdenen)

Følgende problemer er blevet løst:

  • bygninger blev indlæst sent under frit fald på Vikendi.
  • nogle bygninger kunne ikke indlæses på bestemte afstande (Vikendi).
  • en Dacia's hastighed blev ikke påvirket af at køre i sne.
  • terræn/strukturelle bugs på Erangel og Miramar.

Generelt

Følgende problemer er blevet løst:

  • flammen fra en Molotov kunne høres over 1 km væk.
  • reticle brightness blev nulstillet efter man byttede scopes eller samlede våben op, som er blevet efterladt af andre spillere.
  • døde spillere genererede lyde af fodtrin.
  • granater kunne gøre skade gennem gulve og vægge i bestemte bygninger.
  • antallet af resterende patroner i et magasin, blev vist forkert under et reload.
  • spillere kunne svæve i luften hvis man pronede i tæt terræn.
  • muzzles på SMG kunne blive "skåret af" på inventory skærmen, hvis 3D Character Render var slået til.
  • problemer med at skifte hjelme, veste og våben mens ens inventory er fyldt.
  • navnet på to skins var identiske.
  • en S686 kunne nogle gange affyres tre gange, hvis spilleren havde dårlig netværksforbindelse.
  • karaktererne ville slå ud med knytnæverne i stedet for at smide granater - igen hvis spilleren havde dårlig netværksforbindelse.
  • billedet på loading screen blev beskåret på 21:9 skærme.
  • yes/no knappen når man modtager invitationer til lobbyer, virkede ikke i bestemte situationer.
  • billedet fra loading screen blev siddende selvom man er tilbage i lobbyen.
  • problem med at få adgang til valg af game mode i stedet for session list, når man var på vej ind i/på vej ud af en custom match.
  • ens minimap benytter ikke den korrekte zoom afstand når man trykker N (standard), hvis man bruger kortet i death cam.
  • observer mode kunne vise folk løbe rundt i deres landingsanimation.
  • faldskærmsikoner blev ikke vist korrekt når man kiggede på kortet i observer mode.
  • listen der viser hvad der er i en care package blev ikke vist hvis denne care package befandt sig i grotten på Vikendi.
  • karakteranimationen blev ikke vist ordentlig når man svømmede.
  • karakteren, og dens skygge, viste ikke alle animationer under svøming i FPP mode.
  • ude af stand til at skifte våben når man trak sikkerhedsnålen ud af en granat.
  • smoke granaters lunte gik først af når granaten ramte jorden, og ikke når sikkerhedsnålen bliver trukket ud. Røgen tager altså længere tid om at komme.
  • granater kunne være usynlige hvis ejeren kastede dem og skiftede til et andet våben lige efter.
  • en unormal karakter animation kunne blive vist, hvis man samlede en Flare Gun op i en bestemt stilling.
  • en animation blev vist baglæns, hvis karakteren bærer et håndvåben (pande, machete osv.) og går baglæns.
  • effekten for regn blev vist indendørs. 
  • tasten for prone reagerede som om den var sat til "toggle" selvom den var sat til "hold".
  • care packages kunne blive fanget i en unormal bevægelse, hvis den blev forhindret i at lande.

Ønsker du at læse de originale patchnotes (engelsk), kan de findes lige her.