Vinter er ankommet, og dermed er det blevet tid til at introducere noget, der har været undervejs i meget lang tid. Det nye snow-map, Vikendi! Denne kommer med eksklusivt udstyr; en ny riffel (der erstatter Scar på mappen) og en snescooter der skal hjælpe spillerne med at navigere det frosne terræn. 
Derudover vil updaten introducere ændringer til replay-systemet og faldskærmen in-game.

Nyt map - VIKENDI

Vikendi er nu tilgængelig på test-serverne i SQUAD-mode. Mappet forventes at lande på live-serverne den 19. december (PC) og en gang i januar for PS4 og Xbox.

Gameplay

  • Vikendi er et 6x6 km map - hvor både Erangel og Miramar er 8x8 km. Man får altså muligheden for at spille "hurtigere" end på de store maps, men samtidig tilbyder Vikendi en mere taktisk oplevelse end Sanhok. 
  • Spillere kan kaste med snebolde - i stedet for æbler - før kamp-start. 
  • Køretøjer har et dårligere vejgreb i de snedækkede og frosne områder. Man accelererer langsomt på de isglatte veje, og i takt med at farten øges, bliver køretøjerne sværere at styre.  
  • Bevægelse på mappet vil efterlade hjul- og fodspor i de snedækkede områder. Disse kan bruges til at identificere modstandere og den retning de er rejst. 
    • Vær' opmærksom på, at sporene ikke vil være synlige for evigt!

Redzone

  • Midten af en redzone opstår uden for spiller-zonen.
  • I takt med at spiller-zonen bliver mindre, vil det samme ske for rundens redzones.

Bluezone

  • Rundens første cirkel er betydelig mindre end på de øvrige maps, dog vil forandringen af de øvrige cirklers størrelse være mindre drastisk. 
    • Dette muliggøre mange forskellige bluezones og unikke spiloplevelser.
  • I de første tre faser, kan man udnytte lignende strategier på Vikendi som på Erangel og Miramar. Zonerne vil derefter lukke sig langsommere når man når fase fire - i lighed med Sanhok. 

Item Spawn Balance

  • Den generelle mængde af udstyr på Vikendi vil være en mellemting mellem de øvrige maps. 
    • Level 3 hjelme kan findes rundt om på Vikendi. 
    • Der vil være flere level 3 veste at finde - sammenlignet med de øvrige maps. 
    • Røggranater vil være den mest almindelige blandt de øvrige granater.

Nyt våben - G36C

En ny assault rifle vil være tilgængelig på Vikendi. Denne erstatter Scar på mappet. 

  • G36C spawner kun på Vikendi
    • Riflen bruger 5.56mm ammunition, med en kapacitet på 30 kugler - og 40 med et extended magazine.
    • G36C har en skinne på toppen og bunden til tilbehør. En stock kan dog ikke monteres.

Nyt køretøj - Snescooter (snowmobile)

  • Snescooteren spawner kun på Vikendi
    • Med plads til to personer er denne det oplagte valg hvis turen går gennem sne og over is, dog har den svært ved at bevæge sig på andet terræn. 

Replay Editor system

  • Dette system vil give dig mulighed for at optage dynamise video-klip med kreative kameravinkler og special effects. Alt sammen fra dine egne replay filer.
  • Du kan også lave 3D stier til kameraet og kameravinklerne, og eksportere klip.
    • Der vil være en guide og tutorial tilgængelig på et senere tidspunkt.

Gameplay

  • Alle karakter animationer i luften er blevet forbedret. 
  • Bevægelse hos spillets karakterer er nu mere flydende og vinklet til at virke mere realitisk.

Opdatering af faldskærmssystemet [På vej] 

  • "Frit fald"
    • SHIFT (LSHIFT) får dig nu til at dykke lige ned mod jorden, med fuld hastighed.
    • Rotationer i luften er nu langt hurtigere og kontrolleret. 
  • Faldskærm
    • Der er tilføjet en ny "frit fald" animation med øget kontrol. 
    • SHIFT (LSHIFT) hjælper dig med at bevæge dig ned og lande hurtigere.
    • CTRL (LCTRL) giver dig mulighed for at svæve længere distancer. 
    • Du kan nu hoppe ud af faldskærmen når du befinder dig tæt nok på jorden. 
      • Dette kan bruges strategisk til hurtigere at lande på et godt drop-point, men PAS PÅ at du ikke hopper ud af faldskærmen for tidligt og tager fall-damage
    • Nye animationer når du lander
      • Den hastighed du lander med har nu betydning for animationerne. Hvis du lander for hurtigt kan det betyde at du sender din karakter ud i ét, eller flere rullefald, førend du igen har fuld kontrol over din karakter.
    • Din faldskærm vil automatisk forsvinde hvis du rammer bygninger eller objekter på vej ned mod jorden - så pas på!
    • Faldskærmen forsvinder ikke længere øjeblikkeligt efter du rammer jorden.
  • Forbedrede blood hit effects
    • Den visuelle del af at skyde en modstander er nu forbedret.
    • Den visuelle del af selv at blive skudt er også forbedret - blodeffekterne der bliver synlige på skærmen er blevet opdateret. 
  • Der er blevet indført en mindre forsinkelse mellem single shots fra en M16A4. 
  • Spillere vil nu tage skade af molotovs, der rammer deres køretøj.
    • Molotovs der rammer rundt om et køretøj, eller bliver kørt over efter at være sprunget, vil dog ikke gøre skade på folk inde i køretøjet.

Opdatering af ranking-systemet

  • Første sæsons Beta Rank system ændres til anden sæsons Beta Survival Title system.
  • En del af opdateringen er bl.a. en visuel repræsentation af din rank, mens du befinder dig i en lobby

Dette billede repræsenterer ikke nødvendigvis det endelige resultat. Læs alt om opdateringen af ranking-systemet her.

UI/UX (User interface/User experience)

Spillets generelle lobby er nu opdateret til at afspejle det seneste map - Vikendi

    • En sne-effekt er blevet tilføjet.
    • Baggrundsmusiken er blevet ændret.
  • Nye opdateringer til Store
    • Yderligere sorteringskriterier er blevet tilføjet: featured, newest, price (high to low), price (low to high).
    • Når du forhåndsviser ting i shoppen er det kun de valgte items, der vil være synlige på din karakter. 
    • Hvis du forhåndsviser et skin til hjelme, makeup eller andre ting der dækker ansigtet, vil alt andet udstyr til hovedet forsvinde automatisk. 
    • Menuerne Career og Leaderboard er blevet kombineret til en Season menu.
    • Der er tilføjet en On/Off mulighed til keybind guiden der dukker op.
      • Du kan slå guiden til/fra ved at trykke ALT+K.
      • Denne indstilling kan ændres under gameplay menuen i indstillinger.

Opdateret "game select"

Valg af game-mode er blevet opdateret, og samtidig er training mode blevet flyttet ind under PLAY menuen, ved siden af public match. 

Performance og bugfixes

Generelt har denne opdatering arbejdet på at forbedre grafikken på medium og low indstillinger, ved at ændre på "processing" for CPU og GPU.

Bugfixes, følgende ting er blevet løst:

  • hvert våben kunne have sin helt egen forsinkelse efter at være blevet genladet.
  • køretøjer ville af og til køre direkte igennem spillere, når man var på vej ned af bakker.
  • forhindret i at åbne system-menuen fordi man trykkede på knappen et bestemt sted.
  • dit våben kunne afsløre dig mens du lå fladt på jorden op ad en væg. Våbnet kunne stikke igennem væggen i FPP.
  • under et replay ville "follow camera" holde op med at virke, hvis man fulgte en spiller, der dør.
  • fald af FPS når man hurtigt ændrede nogle lydindstillinger.
  • region indikatoren ville blive vist som "UNKNOWN" under healthbaren.
  • unaturlige animationer når spillere blev skubbet ned af en bakke af et køretøj.
  • problemer med "Open Crate" og "Preview" knapperne, efter at en lobby blev genstartet.
  • kameraet ville falde direkte ned i jorden efter at man lander med faldskærm i replay-mode.
  • replay-perspektivet var anderledes fra spillerens eget perspektiv.

Ønsker du at læse de originale patchnotes - på engelsk - kan de findes her.