Det er ikke lang tid siden at vi kunne fortælle om det største resultat nogensinde for Odense Esport, men det kunne istedet godt gå hen og blive lidt af en pres bold for organisationen. Det er nemlig lykkedes deres PUBG afdeling at komme frem til den lukkede kvalifikation ved PUBG Europe League, som er lig LCS i League of Legends.  


61
Nordic
1489 kr.
31
Nordic
1599 kr.
48
Nordic
699 kr.
38
Nordic
1449 kr.
29
Nordic
1079 kr.

Der er altså tale om en kvalifikation hvor holdet med det rette resultat, skal flytte bopælen til Kiev i Ukraine, hvor de hver uge skal dyste i Kiev CyberSport Arena, imod europas bedste PUBG hold. Holdet vil modtage en månedlig betaling for deres deltagelse i den fineste liga, men det vil kræve ekstra hænder og staff hvis holdet skal performe over en længere periode. 

Eftersom at der er 10 pladser direkte ind i PUBG Europe League, og der "blot" er 32 hold tilbage i kvalifikationen, så står Odense Esport egentlig med en ret fornuftig chance for at få deltagelse i verdens største PUBG liga. Men det vil for organisationen bag holdet svare til at et 1 div. hold i Danmark, henover weekenden pludselig skulle deltage i Champions League. 

Vi har spurgt Jens Martinus Co-Owner af Odense Esport om de føler sig klar til det nye ryk:

Ja, fra min erfaring som direktør i en fodboldklub kender jeg en del til de mekanismer, som er på spil. Hvis du rykker op fra 1. division til Superligaen, har du ca. 3 uger til at omstille din organisation, forhandle nye kontrakter (der er fx krav til antal og størrelsen af kontrakter), og forbedre alle processer omkring klubben (lysstyrke på banen, antal pladser på stadion etc. etc. ).

Vi er ikke helt uforberedte. Vi har gennem de sidste 10 måneder efter mit sygdomsforløb gået fra 0 til 15 personer på lønningslisten. Svarende til ca. 5 årsværk. Der er dog et godt stykke op til de helt store organisationer. Men efter danske standarder vurderer jeg at vi er rigtig godt med. Men det er klart at vi skal steppe yderligt op. Det er vi dog alligevel i gang med pga. vores markante tilgang af events og generelt stigende aktivitetsniveau. Således har vi netop tilknyttet en salgs- og eventchef samt en SoMe manager.

Vi har et rigtig godt netværk og gode samarbejdspartnere i blandt andet Odense Boldklub. Jeg tror vi har en god fornemmelse for, hvordan vi kan aktivere et sponsorat – eller et partnerskab, som jeg hellere vil kalde det. Tiden er løbet fra den traditionelle ’logo-eksponering’ og går helt klart i retning af aktivering, kundepleje og hospitality. Det er også derfor vi har styrket vores event-ben. Så vi nu har tre klart definerede forretningsområder. Events, Teaching & Consultancy samt Teams. Dertil tester vi merch og mediaproduktion.

Jeg fornemmer, at Odense Esport generelt får meget positiv opmærksomhed, og vi går helt klart efter at finde den halve eller hele million, som skal til for at understøtte PUBG teamet i 2019. Og med de foreløbige meldinger, som jeg har, er det slet ikke umuligt. Vi arbejder ikke med salg af teamet som et alternativ lige nu.      

Det er virkelig positivt at se en organisation som tror på det, især når de står i en situation hvor mange nok ville overveje at sige tak for nu, og så indkassere den store gevinst. Vi kommer til at følge Odense Esport og de andre danske spillere under kvalifikationen der starter d. 10 December.