Update nr. 22 er nu aktuel på Test Serverne og forventes at ramme live-serverne i starten af oktober. Updaten bringer et længe ventet ranking system, samt brugbare features in-game, der bl.a. skal gøre håndteringen af granater mere bekvemt. 

Ranking system - leaderboard og regionale fornyelser

Din server/region vil nu automatisk blive bestemt alt efter computerens lokale placering. 

  • Har man en spiller fra en anden region i sin lobby, findes den optimale serverregion automatisk.

Det nye ranking system, der implementeres, indeholder otte ranks:

  • Din rank bliver tildelt på baggrund af de rank points du optjener.
  • Efter 10 kampe bliver man tildelt en rank.
  • Op- og nedrykning sker inden for de angivne parametre - f.eks. svare rank points mellem 1400-1499 til sølv, som vist ovenfor. 

Din personlige profil vil også komme til at se anderledes ud, ligeså snart ranking systemet introduceres. Et nyt interface gør dine stats mere overskuelige, og viser samtidig dit fremskridt i forhold til ranks.

Samtidig vil det nye leaderboard nu vise de 100 højst placerede spillere alt efter de kriterier du kigger efter - solo/duo/squad, tpp/fpp som altid.

Selvstændig valg af maps 

Muligheden for selv at vælge map er tilbage igen, så man fremover selv kan vælge hvor man ønsker at tage kampen hen. 

  • Man har fortsat mulighed for at vælge en funktion kaldet Quick Join. Denne funktion vil tilslutte dig det map, med kortest ventetid.
  • Funktionen putter dig altså ind i det map, som først er tilgængeligt - uanset hvilket map. 

Skin Trade Up System

Der bliver tilføjet et trade up system, hvor man kan bytte nogle ting af lav værdi, for noget af en højere værdi.

  • Man kan bytte flere ting af samme værdi, for én ting af en højere værdi - hvert udveksling koster BP. 
  • En trade up kræver 10 ting, og det højeste niveau man kan bytte sig til vil være rare (blå). Sådan vil det være mens systemet er i sit tidlige stadie, men i fremtiden vil det blive åbnet op så man har flere muligheder. Vær' opmærksom på, at prisen i BP kan forandre sig.
  • Det påkrævede BP beløb vil være forskelligt alt efter det niveau man ønsker at bytte sig til. Udvekslingen vil selvfølgelig ikke gå igennem hvis ikke 10 genstande er blevet sat frem.

UI/UX - Hjulmenu

Ligesom der tidligere blev tilføjet en quick chat i spillet, hvor emotes til hurtig kommunikation blev gjort tilgængelige, vil der ligeledes blive introduceret en menu, hvor man hurtigt har adgang til throwables - altså granater - samt meds og boosters. Dermed bliver det slut med at fumle rundt i sit inventory når tingene bliver intense.

Standardindstillingen for hvert hjul vil være:

  • G / F1 for granater
  • ~ / F2 for heal/booster
  • F4 for emotes - denne var før på `
  • Hjulet kan lukkes ved at trykke på din højre museknap.

Øvrigt i UI/UIX

- Vi får muligheden for at gemme spillernavne i killfeeden på de folk, som downer/dræber dig eller dine holdkammerater.

- Der bliver tilføjet tre advarselsikoner, der holder dig opdateret omkring netværksforbindelsen - fra din ende og til serveren.

  • High Latency - advarer dig hvis din ping/responstid bliver for høj
  • Latency variation - advarer dig hvis variationen i din responstid er for høj
  • Packet loss - advarer dig hvis din packet loss er for høj. Med det menes der forbindelsens evne til at fuldføre processen ved forsendelse og aflæsning af data.

  • Et ikon tilføjes, som indeholder status for teammates - logged out/disconnected osv.
  • Rækkefølgen for spillerne i en lobby vil nu forblive den samme gennem hele sessionen. Dermed beholder man sit angivede nummer og farve, så det er nemmere at holde styr på hvem der er hvem. 
  • En feature, som styre den maksimale zoom på minimappen tilføjes - man vil nemlig kunne zoome yderligere i denne update.
  • En auto-relod feature tilføjes også. Vælger man at slå dette til, vil våbenet automatisk genlade, hvis man forsøger at skyde med et tomt magasin. Funktionen er sat til OFF som standard, men kan ændres under gameplay menuen.

Bugfixes og performance

Ved enhver update er der selvfølgelig også forbedringer til, hvor godt spillet køres og de fejl der løbende identificeres. De vigtigste løsninger i denne omgang må være:

  • Problemet hvor spillere kunne holde våben under vandet, mens de befandt sig tæt på sten, er løst.
  • Problemet hvor spillere så ubevæbnede ud, mens de faktisk ikke var det, er løst.
  • Problemet hvor spillere kunne vaulte over hinanden ved bestemte højder, er løst.
  • Custom matches vil ikke længere tælle Observers og Unassigned med i det samlede antal deltagere.

De samlede patchnotes kan læses her.