Den nye update (#15) indeholder en masse gode ting og selvfølgelig mappet, som vi har ventet flere måneder på, nemlig: Sanhok (udtalt Sah-nok). Vi gennemgår i denne artikel alt, hvad den nye update indeholder fra start til slut. Så læs med her og glæd jer til fredag.


Mappet måler 4x4 km. Kampene bliver mere kaos-præget, intense og hurtigere på den lille ø, som har hentet sin inspiration fra det tropiske sydøstlige Thailand.

Server Performance:

Server performancen er der blevet arbejdet på, som Bluehole har lovet siden deres undskyldning i december 2017, hvor de anerkendte, at de ikke havde lyttet til spillernes klager om spillets dårlige performance og tilstand. Specifikt hvad der er ændret på ift. Server performance forbedringer er, at langt fra kørende køretøjer ikke bliver renderet på samme måde længere som før i tiden, hvilket øger server performance. Herudover gør denne render måde sig gældende ved flere nærliggende objekter, såsom karakter modeller, køretøjer og våben. Bluehole har nævnt, at det er en lang proces at udbedre performance, og selvfølgelig vil ”små” ændringer som disse, bidrage til et bedre flow i spillet, hvilket vi kun kan sætte pris på.

Gameplay:
Har du også kedet dig enormt meget i de minutter, du venter på at boarde flyet? Det er slut nu! For nu kan du nemlig kaste med æbler før spil-start! Fedt, ikke?

Som noget nyt introducerer Bluehole nu også weather-dynamic i Sahnok mappet, som lige fra PUBG’s spæd har været et omdiskuteret emne. Mange var i sin tid imod regn og tåge – og har lige siden klaget over det. Dengang lyttede Bluehole til spillerne og valgte at afskaffe det på Erangel og Miramar mappet, men nu lader det til, at skuden vender og personligt, har jeg savnet regnen og tågen, da det bare gjorde det meget mere intenst og uhyggeligt. Det kan kun blive mere intenst og udfordrende på den lille jungle-ø også! Så regnvejr og tåge, velkommen til Sahnok!

Når du vinder, får du nu også hele 8 sekunder til at fejre din sejr på inden, resultaterne bliver vist.

Redzone: Redzone er blevet mindre og kortere på Sanhok.

Bluezone: Er kortere undervejs, så drop at campe – for du skal helt sikkert flytte dig indenfor kort tid igen. Udover at bluezone er kortere undervejs, så er den også blevet dynamisk i Sanhok mappet, hvilket vil sige, at den holder øje med, hvor mange spillere der er tilbage, før den bestemmer sin næste cirkel og tilpasser sig altså herefter – ligesom i Erangel og Miramar. For at gøre Bluezone mere synlig, er ”Bluezone baren” over mappet også blevet farvet blå, så man kan følge zone bedre uden at skulle åbne mappet for at se, hvor langt den er fra en.

Spawn Balance: Kort sagt, du bliver bedre udrustet meget hurtigere end i Erangel og Miramar eksempelvis. AR’s, SMG’s og DMR’s spawner oftere. Den totale spawn rate er blevet forhøjet med hele 5% ift. Den 4. test runde i Sahnok. Vi kommer ikke til at loote 8x og 15x scopes fra huse m.m. - men de kan derimod findes i care packages heldigvis.


Sahnoks lokaliteter:

  • Cave: Her finder du en gammel forladt arkæologisk arbejdsplads som er lokaliseret i hjertet af kysthule. 

  • Ruins: Her dropper kun de modigste spillere ned i de klaustrofobiske kamre. Ruins belønner dem som overlever de tæt befærdede gange og kamre med alt den loot de kan have på sig. 

  • Paradise Resort: Her er Sanhok luksus resort. Compounden har alt og byde. Alt lige fra sniper steder til spændende og intense dør-til-dør kampe. Det er det perfekte sted til shotgun, sniper - og SMG spillere.
  • Training Center: Her er et gammelt og forladt træningsområde. Taktiske bygninger som kræver bevågenhed og gode beslutninger. Enten bliver du god, eller også dør du i forsøget hvis du dropper her. 
  • Quarry: Oversvømmet, gold og få træer at søge skjul ved. Quarry er et farligt sted at krydse pga. dens åbenhed. 
  • Docks: Ligesom med Georgeool er det her stedet hvis man kan lide at loote containere og løbe i labyrint omkring containerne. Docks er at finde i det sydøstlige hjørne af Sanhok. Det er et godt sted at droppe for nyere spillere i håbet om at få geared hurtigt og sikkert op.
  • Roads: Gamle betonveje men en masse steder at gemme sig. Pas på campers. 


World:

Der er nu givet mere liv i byerne vha. skilte og annonceringsbannere som kan bruges til eksempelvis den kommende PUBG Global invitational i Berlin (PGI). Herudover er der også annonceringer på den defaulte faldskærm i Erangel og Miramar. 



Items:

Nyt våben: QBZ95 er eksklusiv i Sanhok mappet. QBZ95 er en AR som bruger 5.56 ammo. Den har 30 skud i magasinet som vi er vant til, og kan blive opgraderet til at holde 40 med et extended mag. QBZ95 erstatter i Sanhok mappet den velkendte SCAR-L, hvilket betyder at SCAR-L ikke længere kan findes og bruges i Sanhok mere. QBZ95 spawner 1.4 gange så ofte som SCAR-L’en spawnede i Sanhok mappet under testing. Hvilket jo betyder, at vi nok får en del QBZ95’ere at se – og det kan vi godt lide! 


UI / UX:

Med nu hele 3 baner i spillet, får du nu mulighed for at vælge to ”playlister” i stedet for to maps. Den ene playliste hedder: ”The Battle Royale” som indeholder Erangel og Miramar. Vælger man den, bliver man random smidt ind i enten Erangel eller Miramar. Den anden playliste hedder ”The Mini Royale”, som indtil videre kun indeholder Sanhok. Vælger man begge playlister på én gang, så bliver man random smidt ind i én af de 3 maps.

Herudover er mange UI-elementer blevet opdateret. Eksempelvis friendlist-UI’en som virkelig har trængt til en opdatering. Herudover er det Leaderboards og Replays-UI’en som er opdateret. Generelt kommer alting til at se - og forhåbentlig føle bedre og mere smooth.



In-game minimap-UI’en er blevet dynamisk, hvilket betyder at mappet ændre sig og zoomer ind og ud alt efter den hastighed du bevæger dig med. Det gør, at du er i bedre stand til og se hvad der er omkring dig. Denne funktion kan dog disables via options. Minimappet kan nu også udvides til at være større. Ligesom det dynamiske minimap kan disables, kan minimappets udvidelse det også.




Scope Følsomhed:

Der er nu tilføjet en universal scope følsomhed, som gør det muligt at sætte sine scopes følsomhed individuelt.



Crosshair:

Nu er det også muligt at justere ens crosshair farve vha. RGBA værdier som er tilføjet i optionsmenuen.



Loading screen:

Nu viser loading screenen spil-relaterede råd som vi kender fra eksempelvis WoW, men også Fortnite.



Crates:

De forskellige weekly random crates drop-rates er også blevet opdateret med følgende:


  • Aviator: 20%
  • Eguinox: 15%
  • Triumph: 10%
  • Raider: 15%
  • Fever: 2.5%
  • Militia: 15%
  • Biker: 10%
  • Desperado: 2.5%
  • Survivor: 5%
  • Wander: 5%


Effects:

Nu er der opdateret visuelle effekter når skud rammer jorden eller vandet. Selve splash effekten er når granater osv. Rammer vandet er blevet gjort mere realistisk.



Til slut men ikke mindst, er der adskilige bug fixes som der plejer. Denne update har været længe undervejs med mange tests m.m. og vi glæder os til at den bliver implementeret på live serverne. Så få vennerne klar på discord og vær klar til at prøve kræfter med Sanhok på fredag!