Er du klar? Efter flere måneders udvikling, tests rounds, patches og endda udskydelser - rammer Sanhok endelig liveserverne på fredag! Det har været en lang udviklingsproces for Bluehole, som har lagt deres ypperste arbejde i at få et velfungerende, velkørende - og perfekt map ud til os spillere på.

Mappet hedder Sanhok og måler intet mindre end 4x4 kilometer. Mappet har hentet sin inspiration fra det tropiske sydøstlige asien, hvor et hold af teknisk, koncept, - og 3D-artister drog ud, for at danne sig et billede af det kommende jungle map. Modsat Erangel og Miramar, så vil man helt automatisk komme til at være meget mere opmærksom på sine omgivelser, da det simpelthen er så ”kaos”-præget og tæt – ja faktisk en helt ny type map. Man befinder sig altså i en jungle! En jungle fyldt med stigninger, fald, bjerge, små landsbyer, kæmpe monumenter og sågar grotter! Bakker og bjerge er vi vant til fra Erangel og Miramar, men altså ikke i dette omfang i en 4x4 kilometer tæt pakkede jungle, hvor fjenden kan være lige foran dig, før du opdager ham, eller omvendt!

Selve Sanhok’s matchmaking er der også ændret på. Blueholes mål er at få Sanhok til at føle som fuldstændigt kaos. De har derfor besluttet, at der ikke vil være nogle MMR-based matchmaking når man spiller Sanhok mappen. Ens karriere stats vil dog stadig blive opfanget, men din egen performance på Sanhok vil ikke påvirke din MMR. For dig, betyder det altså, at du kan møde Europas bedste og hvad der svare til din bedstemor på 90.

Bluehole anerkendte i december sidste år, at de havde fejlet på at handle og håndtere den kritik af dårlig performance som PUBG spillerne har indberettet om og lidt under siden start. Siden anerkendelsen, har de haft mere fokus på performance og sågar også deres anti-cheat, hvor de også har udviklet på deres system, og gjort det svære for hackere at udnytte svagheder. I takt med udviklingen af Sanhok, er der blevet implementeret en lang række foranstaltninger, som minimere antallet af hackere - og generelt er der sat et kæmpe fokus på at fjerne snyd fra spillet, så man får et fair spil-miljø. Samtidig med dette, er der sket en lang række performance forbedringer i de sidste par patches. Forbedringer som styrker spillernes frames per second – og det kan vi alle lide!

Bluehole har reklameret med at mappet vil blive udgivet fredag d. 22/6, men hvis det bliver om aftenen d. 22/6 Amerikansk tid, vil det være natten mellem fredag og lørdag dansk tid. Officielle klokkeslæt er endnu ikke offentliggjort.

Med Blueholes forbedringer, udvikling, fokus mod snyd og et bedre spil miljø samt performance. Så er jeg sikker på at Sanhok bliver en succes! Vi har manglet dette kaos map hvor selv Shroud kan blive udfordret og hvor man hele tiden har pulsen på sit højeste. Sanhok, vi glæder os til dig!