Hvis du arbejder med markedsføring er du også begyndt at støde på ordet esport. Det er nemlig ved at være godt dokumenteret hvordan at fans omkring esport er nogle af de mest engagerede og fortsat billigste at nå frem til. Alt hvad der har med gaming og esport at gøre omhandler underholdning, og det virker ofte naturligt at gøre plads til sponsorer indenfor industrien.
Den klart største platform indenfor esport er Twitch.tv hvor unge kan se andre unge mennesker spille deres spil eller følge med i de største turneringer rundt omkring i verden. De personer som se Twitch.tv ser i gennemsnit 44% mere på denne kanal sammenlignet med alle dem der bruger YouTube. Youtube er et en kendt stærk kanal når det kommer til online marketing, og et sted hvor mange danske virksomheder også laver online markedsføring.
Så fremfor blot at bruge dine markedsførings kroner på Google AdWords kan du altså være en del af selve underholdningen på en Twitch kanal. Her er der nemlig ikke kun et enkelt vindue som giver du mulighed for promovering, men både et ingame billede, et billede af personen der streamer og dertil muligheden for en række af overlays og chat funktionalitet som gør folk kan interagerer med folkene bag streamen.
Nogle af verdens største brands har allerede forstået vigtigheden af esport, og blandt disse finder vi eksempelvis Coca Cola som med deres Twitter account @CokeeSports har skabt brandets næststørste account, kun overgået af selveste @cocacola. Af andre brands kan der nævnes Taco Bell, Intel, Red Bull, ESPN, Reddit, Kamcord og en lang række andre brands som allerede lever af de produkter som sælges til den enorme fanmasse indenfor esport. Skal du have hjælp og rådgivning indenfor online markedsføring kan du henvende dig til nogle af landets bedste ved RiverOnline.dk