Adidas træder indenfor ved esport

Adidas har offentliggjort at de fortsætter deres togt ind i esport, og dette gøres i form af et sponsorat til det franske hold Team Vitality. Adidas er dog ikke nye indenfor esport, og startede faktisk deres indtræden i denne nye ”sport” tilbage i 2013, hvor det var det danske Copenhagen Wolves der blev partner med Adidas. Holdet var styret at Jakob som efterfølgende er blevet partner i RFRSH Entertainment som nu er gået sammen med Jack & Jones for at leverer esport udstyr til de professionelle gamers.

Det franske hold Team Vitality har hold indenfor en lang række af esports genre, som tæller League of Legends, Call of Duty, Fifa, Rainbow Six Siege og Halo. Adidas går selvfølgelig ikke ind i sporten og tildeler spillerne adidas originals sko, men derimod special lavet tøj netop til spillerne, meget i stil med hvad vi ser de forskellige fodboldhold benytte sig af.

Men esport har også fået en størrelse som gør at Adidas ser på mange andre ting end blot sponsorering og støtte til udvalgte hold. ELEAGUE som er en af verdens største ligaer når det kommer til CS:GO er nemlig kommet i lidt af en kamp med kæmpen Adidas. Dette sker eftersom at ELEAGUE har ansøgt om patent på deres digitale logo for ligaen og branded, men dette har Adidas valgt at gå imod, da de mener at det er for tæt på deres eget logo. Gaming og esport var næppe noget som Adidas ville have haft holdt øje med for blot 3 år sidden, men det har i dag fået en størrelse og økonomi som gør at selv verdens største brands kan føle sig truet af de nye spillere i markedet. Om der skal være hold i hele debatten eller om det er lidt latterligt at Adidas Originals tilsyneladende har ejerskab på de gyldne 3 striber er en anden sag.