Danmarks førende udbyder af skirejser, Højmark Rejser, går nu ind i esport. I forvejen støtter de topatleter og en kommende OL-deltager, så de er scenevante, når det kommer til professionelle sponsorkroner. Men umiddelbart er der langt fra familieferier i sneen og til gaming? Tværtimod, lyder det fra bureauet, som nu søger det helt rigtige hold at investere i.

På Højmark Rejsers hjemmeside og sociale medier er det i dag blevet offentliggjort, at de nu indleder jagten på et esport-hold – og man går efter det perfekte match. Ansøgningsvinduet er 30 dage.

Med et nyligt overstået 25 års jubilæum i bagagen har Danmarks førende skirejsebureau et solidt overblik over både alper og udvikling i rejsebranchen, men det er ikke her, idéen til det nye sats er opstået. ”Vores største målgruppe er familierne, og gaming er bestemt noget, som fylder i hverdagen hos langt de fleste familier i dag”, lyder det fra marketingansvarlig i Højmark Rejser, Jesper Merrild. 

Esport er kun på vej én vej, og det er fremad, og derfor ser vi også et potentiale i at gå aktivt ind i esport som partner på et hold. Det ligger os på sinde at støtte op om passionerede mennesker.

Hvad har skiløb og esport til fælles?

Egentlig ser vi mange ligheder, men tættest er koordinering - det er klart den største lighed mellem de to sportsgrene. Når jeg ser på, hvad disse unge kan med deres færdigheder, så synes jeg, de er sportsfolk på lige vilkår med de fleste andre i traditionelle sportsgrene”, lyder det fra Jesper Merrild. ”Generelt ser vi ikke unge gamere, som udelukkende stillesiddende væsener, der lever af cola og chips. Den tid er forbi og er et unuanceret billede af et fænomen, som er eksploderet i en kommerciel kaliber, som mange voksne og ældre, ikke forstår.

Hvem kan søge - efterskoler eller Proffer?

Det kan ethvert esports hold med ambitioner. Men det kan efterskoler med linjer for esport også! Vi ønsker at finde den/de partner(e), hvor matchet er bedst! Det match har med ambitioner at gøre, men bestemt også med kultur og værdier at gøre. Man behøver ikke være de bedste, for at være det bedste match – men indtil videre går vi på jagt uden at definere eller stille krav. Vi finder et match.

OL og eSport

Udvikling er centralt i ambitionerne med esport, og Højmark har da også stor erfaring med at håndtere sponsorater på topplan som Jesper forklarer herunder. 

Vi har et bredt sponsorprogram, hvor vi bl.a. støtter aktører i golf, håndbold og fodbold. Men vi har også i flere år støttet topatleter inden for skisport, lyder det. ”På andet år støtter vi skiløberen Christoffer Faarup - et internationalt alpin-navn, som skal deltage ved OL i Sydkorea i næste måned.

Aktivering af talenter

Vi aktiverer vores sponsorater, så der er vinding for alle. Vi har bl.a. sammen med Christoffer Faarup udviklet en gratis online træningsplatform. Vores engagement i esport vil derfor også være ambitiøst og med udvikling for øje. Vi forventer, at vores esport-engagement vil skabe stor opmærksomhed, da det er en sportsgren i vækst, og dét matcher vores egen vækst og planer for fremtiden perfekt”, slutter Jesper Merrild.

Hvis i ønsker at læse mere kan i finde flere information HER.


50
Arozzi
1899 kr.
103
Amazon
1009 kr.
74
Amazon
499 kr.
3
Rocket
90 kr.
2
Far
445 kr.