I går kom det frem at Odense Esport har solgt deres vel nok største talent "snedker" til organisationen Tricked Esport, og i den forbindelse har vi snakket med direktøren Jens Martinus omkring salget. Samt hvilken betydning salg af spillere har for deres organisation.


17
HyperX
689 kr.
6
Steelseries
929 kr.
17
DXRacer
3099 kr.
143
Billig
649 kr.
441
AKRacing
2689 kr.

Holdejer og direktør for Odense Esport Jens Martinus Pedersen siger:

Med salget af ’snedker’ har Odense Esport definitivt bevist sig selv som organisation. At vi allerede nu kan sælge vores første spiller gør mig stolt. Vi finder og udvikler Esports-talenter samtidig med, at vi har fokus på vores egne sportslige præstationer. Det vil vi fortsat have, og vi gør alt, hvad vi kan for at holde fast i vores aktuelle top 10 placering i Danmark. Vi skal også ud og forsvare ’Odense’ i de turneringer, som vi er med i. Blandt andet WAOO ligaen, hvor vi pt. er nr. 1 og ESEA, hvor vi er med i oprykningskampen til CS:GOs svar på Europa League.”

Snedker (17 år) har længe været et af landets største CSGO talenter, og Odense Esport har været meget glade for at have ham i folden. Ikke alene er han en fantastisk spiller, han er også en rigtig god fyr, som bliver savnet. Vi ønsker snedker al muligt held og lykke fremover. Jeg er sikker på, at Tricked Esport er et godt valg for Simon.”

Nu går jagten ind på at finde en robust erstatning for ’snedker’, så Odense Esport fortsat kan levere de sportslige resultater, som Odense Esport sigter mod.

I har valgt at sælge jeres stjernespiller til Tricked Esport, men hvorfor sælger man sin bedste spiller?

Det gør vi fordi vi som organisation får et tilbud, som vi ikke kan sige nej til, og vi kunne aldrig drømme om at stå i vejen for en spillers muligheder for at komme til et større hold, hvis vilkårene er de rette. Og som organisation, så er det noget vi er forberedt på. Vi er mere end den enkelte spiller.

Vi har set flere gange at Tricked Esport er en "avls organisation" for eksempelvis RFRSH, skal i være en "avls organisation" for de semi-professionelle hold?

Nej det skal vi ikke. Vi skal skabe resultater og synlighed. Om vi sælger en spiller eller ej, er ikke noget, som vi bygger vores koncept op om. Men vi sælger, hvis forholdene er til det. Men når det så er sagt, så er der jo et naturligt hierarki i Dansk CS. Vores mål er på sigt at komme op i det hierarki. Men vi er tålmodige og har is nok i maven til at kører uden om et par bump eller to.

Det med at udvikle spillere for derefter at sende dem videre, er det en afgørende økonomisk faktor for mindre organisationer?

Næ. Det kan man ikke bygge sin organisation op omkring. Ikke endnu.

Hvilke ambitioner er der til Odense Esport CS:GO hvis vi ser 2 år frem?

Vi er et etableret hold/organisation, som har høstet de første internationale erfaringer. Vi har en bred opbakning og en engageret fanbase.