I sidste uge meddelte PUBG Corb. at de var ved at være klar med den store opdatering vi alle har ventet på. Vi taler selvfølgelig om 'Vaulting' & 'Climbing'. En implementering der vil få store konsekvenser på det taktiske niveau i PUBG.

Vaulting & Climbing

PUBG har mange statiske forhindre, der førhen har været umuligt at komme forbi uden at løbe omkring, eller lave det magiske 'crouch jump' f.eks. væggene omkring 'compounds' eller mindre vinduer i husene. Dette har betydet, at spillerne kan sidde fast og modstanderen har haft færre variabler, når han skulle udregne hvilke muligheder spilleren var i stand til. Denne tid er ved at være slut, for i denne uge vil 'vaulting' & 'climbing' blive testet på testserveren, og herefter vil de komme ind på den officielle server. 

Det var originalt i tankerne, at spillerne skulle have mulighed for at krydse objekter, der var maksimum 1 meter høje, men det bliver nu rykket til cirka 2.3 meter. Næsten alle statiske objekter vil blive mulige at kravle over/op på. Heri vinduer der er brede og høje nok til at karakteren kan komme gennem (undtaget vinduer med tremmer). Objekter der er i brysthøjde vil blive mulige at kravle over med en hånd, hvor man stadig bibeholder sit våben i den anden hånd.