Hvordan forenkler man Hovedstadens transport og skaber samtidig værdi for generation Z og X? Man udvikler et koncept, hvor Hovedstadens indbyggere kan køre hvorhen i byen de vil, når de vil, i en luksus BMW til en fast pris pr. minut, så de slipper for at tænke på p-billetter, om forsikringen er betalt, om der er luft i dækkene, om man har husket motorolie og sprinklervæske, om benzinpriserne stiger, om værditabet bliver stort når man skal sælge, om Moster skal passe på den mens man er ude og rejse eller om man skal være nervøs for indbrud.

I forbindelse med samarbejdet har spillerne blandt andet lavet denne video:

Denne type for samarbejder er stadigvæk meget nye indenfor esport, og det er kun ganske få mainstream brands der har taget sporten til sig. Dog så vi tidligere at Audi havde stor succes med deres Astralis samarbejde. Morten Jakobsen, Country Manager hos DriveNow udtaler om hvorfor de har valgt at samarbejde med Fragsters og hvad de forventer at få ud af det:

”Størstedelen af DriveNows mest aktive brugere er unge mænd – et segment, der ligeledes præger esportens udøvere og fans. Derfor ser vi et stort potentiale i at indgå et samarbejde med Fragters og på den måde bidrage til at udbrede kendskabet til både esporten såvel som bybilskoncepter. ”


- ”Den typiske esportseer tilhører en generation, hvor digital udvikling er en naturlig del af hverdagen, og de har mod på at gøre tingene på en anden måde. Eksempelvis er det de færreste unge, der forestiller sig at bruge penge på at have egen bil, hvis der er mulighed for at bruge en bybil, når man har brug for det. Derfor tror vi også på, at der er en fælles interesse mellem esportens fans og brugerne af DriveNow. ”


- ”esportscenen i Danmark er stadigvæk kun i sin spæde begyndelse. Men på trods af det, har vi allerede set store resultater fra danske hold, der har fået verdensomspændende opmærksomhed. Hos DriveNow er vi overbeviste om, at Fragters er nogen af dem, der kan løfte esportscenen til det næste niveau i Danmark, og det vil vi rigtig gerne bakke op om.”

Morten Beutelmann, ansvarlig for brand activation og partner hos Fragsters udtaler:

”Hos Fragsters er vi utroligt stolte over, at DriveNow har valgt at indgå samarbejde med os, det er en kæmpe cadeau til alt det hårde arbejde og den professionalisme som gennemsyrer hele organisationen. Vi ser meget frem til at aktivere spillerne og skabe engagerende content sammen med DriveNow – det første eksempel på dette kan allerede nu opleves i en reklame hvor Magnus ”Frøslev” Frøslev, Martin ”stavn” Lund og Nicolai ”torben iorden” Amorim er med”

I løbet af de seneste 12 måneder er Fragsters vokset eksponentielt og beskæftigede fra årsskiftet 2017 hele 24 esport talenter og entusiaster. Fragsters har et super stærkt hold bag sig, og er yderst professionelle omkring tilgangen til det at drive en esports organisation i 2017.