En ny opdatering bringer få, men store opdateringer med sig, samt det længeventede skin, Juggernaut Arcana.

Juggernaut's arcana skin, Bladeform legacy, er en maske til Juggernaut, der giver mange nye animationer og effekter. Nogle eksempler er nye ikoner til alle fire abilities, en ny stemme, nye animationer til Blade Fury, Blade Dance og Omnislash, samt mange flere.

Historien bag hans Arcana er at hans maske er blevet kløvet i to stykker, hvilket har frigjordt urgamle kræfter der lå i masken, som både giver ham visdom og nye kræfter. Spillere har ventet på dette skin siden august sidste år, fordi han vandt det årlige Arcana showdown.
Hver spiller, der har købt The International Compendium, kan stemme på hvilken hero der skal have et Arcana skin. I 2014 vandt Phantom Assassin, i 2015 vandt Zeus og i 2016 vandt Juggernaut, men kun 1.2% flere stemmer end IO the Wisp. Flere spillere har konspireret at Valve snyd med stemmerne så IO ikke vandt, da spillerne mener at Valve ikke har en anelse om hvordan et Arcana skin til IO skulle se ud. 

Fans har også ventet utålmodigt på dette Arcana skin, da Phantom Assassin's Arcana kom ud november efter TI4, Zeus's kom ud december efter TI5, mens Juggernaut's først kom ud marts efter TI6.

Fredag d. 17 marts kom der en opdatering til Juggernaut's Arcana. Mange spillere havde brokket sig over især den blå/grønne farve, da det minder meget om fx. Phantom Assassin's Arcana og det derfor kan være sævrt at skelne mellem dem. Derfor kan man nu vælge en ny stil der hedder "Origins" som anvender hans originale farve, orange. Denne version kan først vælges når du fået 10 kills med din ultimate ability, Omnislash.

Alle de nye effekter og animationer kan se her:

   

Opdateringen kommer også med en del andre ændringer:

Den tohovedede drage, Jakiro, har fået en ny model, da fans har brokket sig over at han så for kedelig ud og ingen gad spille ham.

Captains Mode har fået nyt UI, og folk kan nu foreslå hvilke heroes, der skal bannes/ pickes.

Monkey King er blevet tilføjet til Captains mode, hvilket betyder han kan blive spillet i professionelle turneringer.

Passivt gold income er blevet reduceret med 10% og AoE gold/XP bounty er også blevet reduceret med 10%, hvilket betyder at man ikke får ligeså meget ud af et assist kill som man gjorde før.

Alle towers har fire armor mindre, men får +2 armor for hver enemy hero, der er i en 1200 unit radius omkring den. Dette betyder at towers bliver nemmere at slå ned, hvis der ikke er nogen heroes i nærheden, men sværere hvis hele holdet er der.

Der er også kommet en del ændringer til Hero Talents og items, fx kan Moon Shard's buff blive brugt på allies og Teleport Scroll cooldown er hævet fra 70 sekunder til 80. 

De væsentligste ændringer:

  • Added Monkey King to Captains Mode.
  • XP Required to go from level 1 to level 6 increased by 15%, 300 XP total
  • XP Required to go from level 9 to 13 redistributed from 700/720/740/1200 to 800/820/840/900
  • AoE hero kill Gold and XP bounties reduced by 10% (including comeback gold and XP)
  • Tier 1 Team Bounty reduced from 160 to 120
  • Passive gold income reduced by 10%
  • Reduced lane melee creeps base gold bounties by 2
  • Increased lane melee creeps gold bounty per upgrade cycle by 1
  • Reduced lane range creeps gold bounty per upgrade cycle by 1
  • Shrines base HP regen reduced from 120 HP/sec to 100
  • All towers base armor reduced by 4
  • Towers now gain 2 armor per nearby enemy player within 1200 AoE
  • Tier 1 Tower HP increased from 1300 to 1400
  • Scan cooldown reduced from 270 seconds to 210
  • Ranked All Pick hero selection time reduced from 35 seconds to 30 seconds

Alle ændringer kan ses  her.