I en verden med utallige platforme, hvor man kan købe spil som fx Steam, Uplay og Origen, melder en ny konkurrent sig nu på banen. Den enorme amerikanske virksomhed Amazon vil gennem streaming-tjenesten Twitch nu til at sælge videospil. Det skriver esportsinsider.com.

Twitch annoncerede for et par dage siden, at de snart vil gøre det muligt for brugerne at købe spil via deres hjemmeside. Men det vil dog ikke helt fungere på den traditionelle måde, da Twitch har planer om at kombinere det med streamingen. Streamere, der er partnere med Twitch, har muligheden for at inkludere en "Køb her" knap for visse spil, hvilket giver streameren 5% af købsprisen.

Det er noget, som G2A.com tidligere har forsøgt sig med, hvor de gav rabatter på spil, hvis man brugte nogle særlige koder, der var angivet på streamerens hjemmeside. Koderne gav 3% rabat på spil på G2A.com, og nogle af indtægterne fra spilsalget gik så til streameren. De muligheder er dog siden blevet lukket ned. 

Men det skræmmer ikke Twitch fra at prøve igen, og de får opbakning fra spilindustrien. Vicepræsidenten hos Telltale Games fortæller til esportsinsider.com, at de hos Telltale ser frem til "Køb her" knappen kommer til Twitch.tv. 

Ved at lade seere støtte deres favorit-streamer bare ved at købe et spil på Twitch, er vi i stand til at hjælpe fællesskabet (community red.), som har gjort så meget for os. 

Indtil videre er det blevet bekræftet, at Twitch har lavet aftaler med Ubisoft, Telltale og Hi-Rez om at sælge deres spil. Og Twitch lover, at der kommer flere på listen; både store og små virksomheder. Spiludviklerne får 70% af prisen, og Twitch snupper resten.