De fleste kan sikkert huske tilbage til 1.6 og CS:S, hvor man kunne spraye logoer på overflader i selve spillet. Det er nu tilbage, men med en hel anden indgangsvinkel, hvor du ikke selv længere kan lave din graffiti, men derimod skal købe sprays fra kasser. Galskaben stopper dog ikke her, da du kun kan bruge sprayet 50 gange før at den er løbet tør, og du skal genfylde den, hvis du fortsat vil kunne lave graffiti i spillet.

Det betyder også, at vi ikke får diverse brugerskabte sprays at se, hvilket nok er en fordel, da en stor procentdel ofte var af pornografisk karakter.

I deres FAQ har Valve skrevet, at graffiti boksene bliver et ugentligt drop for at ranke op, og at du kan spraye din graffiti en gang per omgang eller hvert 45 sekund afhængigt af, hvad der er kortest. Derudover kan du tilføje mere graffiti, hvis du knifer nogen. 

Getting a kill in a round-based game mode will allow the player to apply more graffiti.

Graffitien bliver på mappet i 7 minutter, og forfalder langsomt til det ikke længere kan ses. Du kan trade og sælge graffiti boksene, men har du først åbnet sprayen, så kan den ikke længere trades.

Med tilføjelsen af endnu en kosmetisk feature, og med en begrænsning på 50 pr. spray så må man spørge, hvor seriøst tager Valve spillet, når de så åbenlyst prøver at malke spillet for penge.

Der er også en justering til M4A1-Sen, som ved sidste opdatering fik ny lyd, der fjernede et af våbnets store fordele, da man kunne høre våbnet blive affyret stort set over det hele. Afstanden hvor man kan høre våbnet er blevet reduceret, hvilket er godt da det var M4A1-Sens primære styrke. 

[GRAFFITI]

[MISC]

  • Improved reliability of smoke grenades popping to extinguish fire when bouncing smoke grenade on displacement surfaces.
  • Fixed respawn waves not working outside of Guardian and Strike missions.
  • Added steam protocol support for connect and playcast commands:
    • steam://rungame/730/76561202255233023/
      • +connect%20127.0.0.1:27015
    • steam://rungame/730/76561202255233023/

[SOUND]

  • Fixed bug where M4A1-S was audible at long range.
  • Lowered volume of weapon sounds.
  • Made minor volume mix adjustments.