Valve lancerede i nat en ny opdatering til CS:GO, der denne gang bringer ændringer i flere af våbnene, men primært rifflerne AK-47, M4A4 og M4A1-S.
Opdateringen har nemlig gjort, at de nævnte riffler vender meget hurtigere tilbage til deres udgangspunkt. Når du skyder med eksempelvis med en AK-47, skabes der recoil, som er et hårdt tilbageslag i våbnet, hvilket medfører at det næste skud er vanskeligt at ramme lige så præcist med. Hvis man fremadrettet vælger at tappe istedet (skyde ét skud af gangen, ved at klikke på musen selv, istedet for at holde musen inde), vil våbnet langt hurtigere vende tilbage til den korrekte placering. Valve har selv udgivet et par billedeeksemplarer af opdateringen, som kan ses her:
G2 Esport's Adil " ScreaM" Berniltom anses for at være mesteren over one taps, og byder selv opdateringen varmt velkommen:
new one tap update and new one tap mouse. Feels really crazy good #screamone #finalmouse pic.twitter.com/csI2YBQ8LO
— ScreaM (@G2ScreaM) 3. august 2016
Det er dog ikke alle, der er lige så glade for opdateringen. Tricked Esport's Martin "PERCY" Wessel fortæller Gaming.dk, at han synes Valve har lavet en dårlig opdatering, og at de endnu engang ikke begrunder deres valg:
Jeg bryder mig ikke om updaten, mht til tap og rekylet. Jeg synes, at det er Valve der ikke rigtig tænker sig om, inden de her updates. De begrunder aldrig hvorfor de gør dit og dat. Man kan sidde og spamme mouse 1 med M4A1-S nu, uden rekylet kicker ind, og det gør spillet for nemt. Jo sværere det er at master spray/tab kontrol, desto højere skill forskel er der. Men nu må vi se. Jeg tager jo til Assembly i Helsinki, Finland i morgen, og jeg ved at vi ikke får tid til at justere os til det nye, men umiddelbart skulle det jo kun blive nemmere.
Udover opdateringen til de tre rifler, er der også rettet fejl i spillet, samt tilføjet nye lyde til nogle forskellige pistoler:
- [GAMEPLAY]
- [SOUND]
– Added unique reload and distant sounds for P250, Five-Seven, Tec-9, and Dual Berettas.
- [MISC]
– cl_weapon_debug_print_accuracy 2 is now a tab delimited formatted output of information.
– Fix a bug that rarely caused a player to be on the wrong team in competitive mode.
– Fix a bug that allowed players to spawn in unexpected (invalid) locations on various maps.
– Added logic to prevent airstalling (where a player appears to float in midair by disrupting their network stream).
– Added sv_clamp_unsafe_velocities convar (default: 1) that community servers can disable to support surfing, etc.
– Misc security improvements.
– Modified report and commend GC logic to clearly signal failure in the case of spoofed reports.
Til sidst fortæller Valve også, at de vil fortsætte med at ændre i recoilen på våbene:
Today’s values are just a start, as we’ll continue to measure and tune them over time. One of the best ways to give us feedback about these new values is to play the game so we can gather accurate usage statistics, so hop into a game and try them out!
- http://blog.counter-strike.net/index.php/second-shot/
Hvad synes du selv om opdateringen? Kommer ScreaM til at blive #1 nu?