Valve har ændret lidt på Cobblestone, hvor udgangspunktet ligner, at de har forsøgt at give CT-siden nemmere ved at forsvare B. B-Plat bliver der næsten altid kæmpet om, og visse spillere som Olof "olofmeister" Kajbjer Gustafsson har vist, hvordan en mand kan putte et enormt pres på CT-siden.
Der er blevet introduceret trapper til B-plat, så CT siden har to muligheder for at komme derop, uden at skulle booste. Som en del hold allerede har vist ved ESL Cologne 2016 Main kvalifikationen, så er B-plat et område, som de har meget fokus på. Både fordi det er et af de få steder på mappet, hvor CT-aggression kan give en masse map information, og at de fleste B-executes har folk, som liner smokes op forskellige steder på B-lang.
Om det giver et udslag i mere solide B forsvar må tiden vise, der er dog ingen tvivl om, at mange Cobblestone hold stadig kun har skrabet overfalden, for hvad der er muligt på mappet. Samt, trappen til plateauet bliver svær at nå, hvis T-siden rusher. Den største forskel, bliver nok at T-siden chain-flasher over og moloer stairs indtil de tager B-plat. Det er dog, hvad de gør derefter, som bliver mere udfordrende, da de nu er åbne fra to vinkler, hvis de bliver bag box.
Der er dog stadig mange CT-hold, som kunne lære et trick eller to fra ALTERNATE aTTaX, som har en mængde gode smokes, og er et af de bedre taktiske Cobblestone hold. Introduktionen af trapperne gør det dog svære for CT-sidens force-buys eller folk, som elsker shotguns at have samme effekt omkring B-plat.
(Auto sniperen kunne være temmelig solid på B-plat med ændringen)
Derudover så er der et par småændringer til andre maps, og man må forvente at den nye Cobblestone version bliver brugt ved ESL One Cologne 2016.Ved tidligere Majors har vi set, at Cobblestone er blevet spillet overraskende meget, så det bliver spændende at se, om et hold kan udnytte ændringen, og ev.t lukke ned for B-plat, og derved B-executes.
Cobblestone
- Added stairs up to B site platform, giving CTs additional options for defending the site
- Updated trees with more accurate collision model
- Fixed rendering error on wall hole model used near bombsite A
- Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
- Improved visibility from underpass to A site
Mirage
- Fixed pixelwalk in CT spawn
- Fixed some small see-through gaps in bombsite A
- Fixed small see-through gap from Short to Mid
- Fixed grenade collision on van in bombsite B
- Van now plays proper surface sounds when walking on it
- Stairs in palace and B apartments will now play correct surface sounds
- Fixed potential rendering error on wall hole model used in CT sniper position
- Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
Cache
- Minor bug fixes
Nuke
- Added ladder to bombsite B target
- Top of bombsite B target now opaque
- Added short crate stack to CT outside
- Misc clip fixes
Tror du opdateringen kommer til at gøre det nemmere for CT at holde B ?