CS:GO annoncerer sin vinter opdatering med en lækker revolver og en del tweaks hele vejen rundt. Igen ser vi våben og en case vi kan jagte efter og ikke mindst ændringer til selve Competitive delen, der absolut vil få betydning i Matchmaking og professionelle turneringer.
Lad os lige kaste et hurtigt blik på et par af de betydelige ændringer i opdateringen.
Competitive timeout
En af de nye ændringer er at et hold i Competitive Matchmaking kan stemme om at få en 60 sekunders timeout. Hvis den godkendes vil den påbegyndes ved den efterfølgende freezetime.
Nye timers
Dertil er der også lavet en opdatering til rundetiden (1:55) og C4 timeren (0:40) for at imødekomme både den professionelle og community oplevelsen af spillet. De har annonceret at disse ændringer vil blive brugt i CS:GO Major Championships, så betydningen vil vi få at se når de næste store turneringer skydes i gang.
Ny våben balance
Valve har lavet en tweak, der tilgodeser de gamere, der tager sig tid til at sigte. Det betyder at det bliver mere besværligt for dig at ramme en modstander når du bevæger dig eller laver hurtige skud. Dette gælder alle pistoler undtagen den nye R8 Revolver.
De har også tilpasset "recovery time" for AK47, M4A4 og M4A1-S for at reducere rækkevidden til hvor spraying er at foretrække i forhold til tapping eller bursting.
Alt i alt mere fokus på dem der sigter og kan kontrollere sit angreb fremfor quick moves. Noget der helt sikkert bliver spændende at følge i de kommende turneringer.
Herunder er et par udvalgte emner taget fra dagens notes.
GAMEPLAY
- In Competitive Matchmaking times are now 1:55 and 0:40 for round and C4, respectively. These are also the new times for CSGO Major Championships.
- Adjusted recovery time on the AK47, M4A4, and M4A1-S assault rifles to reduce the range at which spraying is preferable to tapping/bursting.
- Increased move inaccuracy on pistols: Elites, Fiveseven, Glock, P2000, P250, Tec9, USP, CZ75a.
- Added team timeouts to Competitive Matchmaking, which can be called with a vote. Default is 60 seconds, set by mp_team_timeout_time.
MAPS
- Fixed some surfaces playing the wrong footstep sounds in Mirage, Overpass and Train.
- Fixed a DM spawnpoint in de_dust where the player would get stuck.
Læs alle release notes for dagens udgivelse her.
Hvad synes du om de nye ændringer??