Tidernes mest omtalte MMO har efterhånden mere end ti år på bagen. Og det kan ses. For selvom Blizzard har opdateret grafikken løbende, og den tegneserieagtige stil stadigvæk er bundsolid her i 2015, så ligner World of Warcraft præcist det, som spillet er; et ti år gammelt spil. Det har en fan ved navn Daniel Luchau dog tænkt sig at lave om, og han er faktisk allerede meget godt igang.
For hvordan mon WoW ville se ud, hvis Blizzard lavede det i 2015? Det får vi måske lidt af svaret på nu, da Luchau netop har smidt en video ud på hans Youtube-kanal, hvor han viser WoW frem i Epics Unreal Engine 4, en af de nyeste grafikmotorer på markedet.
Videoen viser The Elwynn Forrest området, det eneste område Lucahu lige nu arbejder på. Og selvom det bestemt ligner en work-in-progress udgave, så er det virkelig sjovt at se, hvordan WoW kunne tage sig ud, hvis det blve opdateret til en moderne grafik.
Luchau undskylder for den heftige brug af motion blur og en video i blot 30 fps, men han siger, at 60 fps ville tage alt for lang tid at render og lægge op. Han arbejder dog ufortrødent videre, og lige nu er der ved at komme mere styr på følgende:
- Proper LOD for trees
- Proper shadows for the entire scene
- Proper water reflections
- Fewer, but bigger trees (more Elwynn-like)
- Finishing areas, the lake and the lake house specifically
- Pop-ins
- Wood texture, which I now see really looks like plastic
- The glass material in the windows
- Reducing light intensity to avoid over- and underexposure
- Bigger texture scaling
- Ambient Occlusion
I fremtiden vil Luchau gerne lave resten af zonen, og i den fjerne fremtid, håber han også på at kunne levere Duskwood og Westfall.
Det er et yderst imponerende projekt, Luchau har gang i. Om ikke andet kunne det jo være, at et spilfirma kigge lidt på hans arbejde og rakte en hånd ud.