Tjuhej, hvor dagen er gået stærkt. Den begyndte på Aarhus Banegård klokken 13.45, da undertegnede mødte en glad Torben ”TC” Christensen, der havde taget sit sædvanlige skæve, underspillede smil med sig. Derudover havde han naturligvis den obligatoriske shitload af elektronisk udstyr.

Tekniker Torben, som han til dagligt ynder at kalde sig selv, har nemlig ét mantra: Aldrig (!) gå ned på udstyr. Et mantra, han stolt holder i hævd, uanset hvor han begiver sig hen.

"Jeg tror jeg har glemt mit pas"

Det betød naturligvis også, at vi lignede et par tibetanske pakæsler, da vi begav os hen mod rulletrapperne. Der gik da heller ikke længe, før den første bekymring meldte sig på banen. ”Det sidste jeg sagde til Olesen (Frederik Olesen red.) i telefonen var, at han skulle huske sit pas,” fik jeg fortalt Torben – og pludselig blev han jo bekymret for, om han skulle have glemt sit eget pas. Et hurtigt tjek i tasken afværgede dog et faretruende højt blodtryk hos vores kære fotograf. Torben fandt sit pas i tasken og vores eventyrlige rejse mod Paris kunne fortsætte.

De næste 300 meter af vores rejse gik overraskende godt og helt uden bekymringer. Vi fandt det rette tog på banegården i Aarhus, og var klar til næste bump på vejen: Forsinkelser i toget. Vognene begyndte ikke engang at rulle, før vi fik den første melding over anlægget om, at ”toget mod Københavns Lufthavn, Kastrup, er forsinket med fem minutter” – og sådan fortsatte det. Heldigvis kunne vi nyde landets ringeste franske hotdog til dato leveret af ekspedienten fra 7/11 på Aarhus Banegård. Må Gud være dig nådig, hvis du nogensinde havner med sådan en i hånden. Føj for satan.

På vej mod Københavns Lufthavn var vi i telefonisk kontakt med både Frederik Olesen og nogle af spillerne fra Copenhagen Wolves. Det viste sig hurtigt, at selv Jacob ”Pimp” Winneche og Andreas ”Xyp9x” Højsleth, som rejser fra Aalborg, kom frem til København før os. Men udover forsinkelserne i toget, så gik det meget stille og roligt. Faktisk for stille og roligt for den tekniske afdelings leder – som skidt fra en spædekalv faldt Torben pludselig pladask i drømmeland. Så kunne jeg passende sidde og glo ud af vinduet i toget indtil han besluttede sig for at vågne op til et tog, som på grund af forsinkelserne blev mere og mere fyldt op efterhånden som toget begav sig mod sydøst mod Specielland.

Rendezvous i lufthavnen

Da klokken blev 18.05 trillede toget omsider ind til Kastrup Lufthavn. Vi ilede ud af toget i vores kapløb med tiden. Flyet skulle lette klokken 19.00, men flyselskabet ville have os til at tjekke ind en time før, så ikke nok med, at vi var sent på den i forvejen – vi skulle også have pakket vores bagage om, fordi alt det tekniske udstyr vejede for meget.

I ekspresfart nåede vi i samarbejde med Frederik Olesen, som ventede på os ved stationen, at omstrukturere vores ellers fint organiserede og nedpakkede tasker og kufferter således, at vores kufferter ikke vejede for meget. Nu af sted til check-in og sikkerhedstjek.

Resten af vejen hen til gaten gik fuldstændig smertefrit. De to tenorer var nu opgraderet til tre musketerer og alt gik strygende. Copenhagen Wolves holdet var allerede i lufthavnen klokken 17.00 og havde brugt ventetiden på at finde noget aftensmad. De kom listende hen i køen til gaten ganske få minutter efter vi selv var ankommet. Vi fik hurtigt uddelt et par kram og knus og uddelt noget kærlighed, hvorefter alle passagerer blev kaldt til flyet. Det gik sgu pludselig stærkt – og faktisk gik det så stærkt, at vi slet ikke nåede at filme holdet, inden vi skulle ombord på flyet. Det var ellers vores plan, at dokumentaren om holdets tur til ESWC skulle begynde i Kastrup Lufthavn, men med et forsinket tog og et fly, der ikke venter med at lette bare fordi fem computerspillere skal filmes, måtte vi bare følge trop og vente med at flå kameraet over skulderen.

Klar og parat til afgang fra Kastrup Lufthavn. Fra venstre er det Henrik "FeTiSh" Christensen, Jacob "Pimp" Winneche, Michael "Friis" Friis og Andreas "Xyp9x" Højsleth. I forgrunden med kasketten er det Peter "dupreeh" Rothmann. (Foto: Torben Christensen).

Michael "Friis" Friis var hurtig som lynet til at få plottet de obligatoriske in-ears i ørerne, så den to timer lange flyvetur til Paris kunne blive lidt kortere. (Foto: Torben Christensen).

Lige så hurtigt som Michael "Friis" Friis fik smækket in-ears i ørerne - ja lige så hurtigt faldt Henrik "FeTiSh" Christensen i søvn - så Peter "dupreeh" Rothmann måtte underholde sig selv. Den første tid gik med at undersøge loftpanelerne i flyet. (Foto: Torben Christensen).

Flyet letter og lykken vender

Inde i flyet begyndte lykken pludselig at tilsmile os. Guderne vil vide, at der er trængt i et fly. Især i et Norwegian fly. Og pladsmanglen forsvinder altså ikke, når man vil gå rundt og filme lidt mellem start og landing. Tværtimod. Men! Endelig var vi lidt heldige. Det viste sig nemlig, at de to nordjyske gutter, Jacob ”Pimp” Winneche og Andreas ”Xyp9x” Højsleth, ikke havde en siddekammerat. Det gav lige pludselig mulighed for, at jeg kunne sætte mig over hos dem og begynde at optage de første interviews og filme de første billeder til vores dokumentar. Imens fik Torben og Frederik knipset nogle billeder i flyet. Dem kan du se et udpluk af her, men ellers gå ind på vores Facebookside for at se resten.

Tadaaa! Undertegnede, Kasper "munkefar" Alstrup i aktion med kameraet i flyet. Ofrene for linsen er Jacob "Pimp" Winneche og Andreas "Xyp9x" Højsleth. (Foto: Torben Christensen)

Da vi landede i lufthavnen i Paris var der meget mere ro på. Vi vidste, at det værste tidspres nu var overstået, så vi ikke behøvede jage rundt for at nå et fly.

Endelig landet i lufthavnen i Paris. Nu kan der slappes lidt af. Fra venstre er det Jacob "Pimp" Winneche, Andreas "Xyp9x" Højsleth og Henrik "FeTiSh" Christensen. (Foto: Torben Christensen)

Nu var vi i Paris og hjerterytmen kunne finde sig til rette på et nogenlunde behageligt niveau igen. Bare ikke helt for holdet. Pludselig var manageren, Jehan Nithyanandan, kommet for sent til sit fly fra Heathrow Airport i London. Det var oprindeligt planen, at vi skulle mødes med ham i lufthavnen, men den plan blev der skudt en hvid pil efter og af sti af sted det gik i taxaer hen til de hoteller, hvor vi alle skal bo hele weekenden.

Selvom det røde lys indikerer, at vi muligvis befinder os på en vis gade i Amsterdam med røde lygter, så er det faktisk i en taxa i Paris. Forrest i billedet er det Andreas "Xyp9x" Højsleth og i baggrunden Peter "dupreeh" Rothann. (Foto: Torben Christensen).

En munter Peter "dupreeh" Rothmann glæder sig vældigt over at være på vej til hotellet, som ligger ganske få minutters gang fra ESWC eventen. (Foto: Torben Christensen).

Der bliver skrevet under i stor stil, da indlogeringen på hotellet foregår i lobbyen. I forgrunden er det Henrik "FeTiSh" Christensen og Michael "Friis" Friis, som skriver under på papirerne mens Jacob "Pimp" Winneche ser på. (Foto: Torben Christensen)

ÆG? På pizza?

Vi fulgte holdet hen til deres hotel først, hvor vi lystigt knipsede billeder og optog video efterhånden som det lykkedes dem at få indlogeret sig på deres værelser. Efter en hurtig udpakning stak vi af i samlet flok af for at finde noget aftensmad – med undtagelse af Torben, som blev efterladt tilbage for at passe på Gaming.dk folkenes bagage (vi var nemlig ikke checket ind på vores hotel endnu).

Så bliver der pakket ud, kæmpet om de bedste sengepladser og aftalt regler for, hvilke tider på døgnet man må tømme ryggen. Henrik "FeTiSh" Christensen er ordstyrer i forhandlingerne om husordenen på værelset, hvor han bor sammen med blandt andre Andreas "Xyp9x" Højsleth, som står til højre i billedet. (Foto: Torben Christensen).

En hurtig slentretur ned ad gaderne omkring hotellet viste os, at der ikke eksisterer kiosker i Paris, men til gengæld er der lige så mange pizzeriaer i Paris som der er sunde strategier i Bruno Langholms hoved. Et enkelt pizzeria blev udvalgt og så skulle der frådes.

Fem mænd med en mission. Der skal findes et pizzeria. Nu! Fra venstre: Henrik "FeTiSh" Christensen, Andreas "Xyp9x" Højsleth, Peter "dupreeh" Rothmann, Jacob "Pimp" Winneche og Kasper "munkefar" Alstrup. (Foto: Frederik Olesen).

Jeg selv fik spaghetti bolognese, det samme gjorde Frederik Olesen. Resten af selskabet fik sig pasta med omelet ovenpå. På nær Peter ”dupreeh” Rothmann, som adskilte sig en kende ved at bestille en pizza med en form for kødpålæg og et knust æg i midten. Nammenam.. -_-

Før maden landede på bordet fik jeg dog brilleret med mine evner i det engelske sprog. Det udmøntede sig i en forvirrende samtale med tjeneren, som forstod endnu mindre end jeg selv.

munkefar: ”One coca cola, please.”
Tjener: “Yes, which size?”
munkefar: “Large.”
Tjener: “But we only have one size.”
munkefar: “I’ll have the biggest then.”
Tjener: “o_O”
munkefar: “…”

Det resulterede så i, at jeg fik en stor kande vand og Frederik Olesen og jeg måtte dele hans sodavand. Tak for det, søde franske tjener.

Sidste mand(ager) ankommer

Langt om længe var vi mætte igen efter at have rejst i ti timer. Da vi kom tilbage til hotellet fik Torben sin take away pizza og der gik heller ikke længe, inden Jehan Nithyanandan, den savnede manager fra det hinsides England, dukkede op. Kort efter brød vi op med holdet, som gik op på værelserne for at sove.

Nu har vi fået checket os ind på vores eget hotel, som ligger et stenkast fra Copenhagen Wolves spillernes hotel. I skrivende stund er Torben og Frederik draget ud i nattens mørke for at finde et sted, hvor de kan købe en sodavand og nogle øl, så vi har lidt læskende drikkevarer til at falde i søvn på.

Gad vide om det lykkes for dem at finde en kiosk mellem alle pizzeriaerne.

I morgen får vi endnu en travl dag. Vi regner med at stå op omkring klokken 08.00 for at tage hen til ESWC eventen og checke ind sammen med holdet. De skal have deres deltager ID og vi skal have vores presse ID. Derefter ser vi frem mod i morgen klokken 14.30, hvor Copenhagen Wolves skal spille deres første og meget vigtige kampe til ESWC.

Flere af dem har faktisk fortalt mig, at åbningskampen mod k1ck i morgen bliver den vigtigste kamp i deres gruppespil. Taber de den, er de faretruende tæt på at ryge ud. Men vinder de den, ja så er de næsten også sikret en billet videre fra gruppespillet.

Følg med i morgen. Godnat.