Intet siger mere om de spring, som spillene tager, end den visuelle side. Med den moderne teknologi som PC'en besidder, har Square Enix netop vist os, hvad der kan blive muligt med DirectX 12 i Windows 10. Kæber ramte jorden og savlen løb fra mangt en grafikelskers mundvig, da Square Enix sammen med Nvidia fremviste en seriøs lækker tech-demo drevet af et potent drømmesetup med hele fire Titan X-kort.
Videoen er fra Microsoft's BUILD 2015 konference, og demoen er en DirectX12 kaldet Witch Chapter 0 [cry],. Her bliver mere end 63 millioner polygoner smidt rundt i én og samme scene. Det skulle være seks til ti gange flere polygoner, end det har været muligt med DirectX 11. Det mest imponerende er dog teksturerne og håret, når vi kommer tæt på ansigtet omkring de tre minutter inde i videoen. Det ser mildest talt fantastisk ud.
Det er dog kun en tech-demo, og der går nok mange år, før vores spil når samme niveau. Men muligheden er der, og videoen herunder giver et lille indblik i, hvad der rent faktisk kan laves, når PC'ens uhæmmede kræfter slippes løs.