Kvartfinalen mellem franske LDLC og svenske Fnatic endte på dramatisk vis med et historisk comeback fra Fnatic, som på overpass formåede at kæmpe sig tilbage, efter at have været bagud med stillingen 13-2 ved halvlegen.
Men det afgørende map skal nu spilles om, da administratorerne ved Dreamhack turneringen har vurderet, at begge hold har benyttet sig af boosts, som er i strid med regelsættet. Det er afgørelsen, efter begge hold har klaget til administratorerne over hinanden.
Final decision. LDLC vs Fnatic last map Overpass will be replayed due to texture transparency and immortal bug used by both teams.
— DreamHack (@DreamHack)
November 29, 2014
DreamHack’s Tournament Director is open for interviews to give a full explanation to the logic, all information and what happened
— DreamHack (@DreamHack) November 29, 2014
Fnatic introducerede ukendt boost
Undervejs i kampen på overpass benyttede Fnatic et boost på A-site, som aldrig tidligere har været set eller anvendt i en kamp mellem professionelle hold. Olof "olofm" Kajbjer fra Fnatic var manden, der på brutal vis hev sejren hjem til Fnatic, da han blev boostet op på en position på A-site, hvor han fik overblik over stort set hele banen, og samtidig var i en næsten usynlig position.
Det resulterede i mange frustrerede runder for franskmændene, som først efter ti runder fandt ud af, hvor de blev skudt fra. Det lykkedes dog stadig ikke for LDLC at komme tilbage i kampen, som de endte med at tabe 13-16.
LDLC brød også reglerne
Da kampen var overstået, klagede franskmændene over svenskernes boost, som de, ifølge dem selv, havde opdaget for to måneder siden. Sidenhen har svenskerne dog indgivet en counter-klage over et boost begået af franskmændene som administratorerne ligeledes har vurderet som værende i strid med reglerne, hvorfor administratorerne har besluttet, at overpass nu skal spilles helt om.
Kvartfinalen spilles om klokken 16.30.