Vi har tidligere set fede gameplay trailere for det nye Assassins Creed Unity, men nu får vi et indblik, i selve udviklingsprocessen på spillet.

Ikke blot historien og karakterene er nyt i det næste Assassins Creed spil. Ubisoft har opbygget en helt ny måde at bevæge sig rundt på, som skal sørge for, at bevægelsen bliver mere flydende og strømlinet.

I ældre Assassins Creed spil kunne man bevæge sig op af bygninger med lethed og elegance, men derimod når man skulle ned igen var det en anden sag. Dette er dog alt en saga blot, da man nu kan hoppe og springe ned fra bygninger på samme måde som man kan opad.

Der er også lavet ændringer i måden man sniger sig på, for at give spilleren følesen af, at man har mere kontrol over karakteren, og at det ikke skal virke så stift og mekanisk.

Sidst men ikke mindst er der lavet store ændringer omkring, hvordan kameraet følger spilleren, der er indbygget en kunstig intelligens i, som udfra spillerens bevægelser bestemmer, hvilket perspektiv det er bedst at se fra.

Hør Alex Amancio, creative director på Assassin's Creed Unity forklare om de nye tiltag i videoen i toppen.