I weekenden blev der pludselig inviteret til WSOE, som først blev offentliggjort 3 dage før turneringsstart. Hvis man har set med ved nogle af de seneste PUBG turneringer, kunne man sagtens frygte at dette blev lidt af en fiasko, med mindre end 10.000 viewers på Twitch. Men PUBG Pan-Continental overraskede positivt på så mange måder. 

Den helt nye turnering, uden store sociale kanaler havde i lange periode 60-70.000 viewers, hvilket er imponerende for en "mid size" PUBG turnering som ingen kendte til. Det lover rigtig godt frem mod PGI 2018 i Berlin. 

Det blev amerikanske Tempo Storm som kunne gå hjem med de 50.000$ i lommen, efter at FaZe dog gjorde alt hvad der stod i deres magt for at indhente de førende hold på sidste dagen. FaZe var ellers helt nede som nr. 10 før starten gik ved dag 2, men når man vinder 4 ud af 6 games kan alt lade sig gøre. Tempo Storm fik dog hele 72 kills i 12 games, og med en føring på næsten 400 point til FaZe inden dag 2, så var opgaven for stor for favoritterne fra FaZe. 

Præcis som ved PGI EU i London, så er det ikke bare sådan at indhente de førende hold i PUBG turneringer. Det er ganske godt for PUBG som esport, da det viser at tilfældighederne har en meget lille betydning. Ved de seneste to PUBG turneringer, er det kun lykkedes 1 hold at kravle op i top 3 på turneringens sidste spille dag. 

Danskerne havde en middelmådig turnering, hvor det gik bedst for Ghost Gaming med BALLOC og EnergeticTurtle. Team Dignitas med WookieBookie og GustavQQ slutter som nr. 10, og Stab fra Cloud9 er at finde på en 15 plads ud af de 16 deltagende hold.