Tilbage til forsiden
Besøg Gaming.dk på Facebook... skynd dig for satan!

Counter-Strike: Source » Generelt

Sidste indlæg

Hvorfor må vi ikke købe flere nades til LANs?

"It is NOT allowed to buy more than 1x SMOKE, 1x HE, 2x FLASH in each round"

Sådan siger reglerne til de fleste store CS:S-tuneringer/lans, bl.a. CPH Games.

Jeg er virkelig uforstående overfor den her regel - hvad er der galt i at én spiller køber 2 smokes, fx at én CT-spiller lægger en smoke ved double-doors på dd2 i starten af runden, og derefter køber endnu en smoke og løber op B og kan smoke tuben af fx - jeg kan virkelig ikke se problemet i det? Det er jo lige for alle.

Der er derimod (imo) problemer med selve reglen. I mixes/gathers/praccs kan du købe ligeså mange nades du har lyst til, men når du kommer til CPH Games, så må man pludselig ikke. Det er imo meget mærkeligt. Hvis man virkelig gerne vil have at man ikke skal købe mere end 1x smoke 1x he 2x flash, så må mp_buytime sættes ned til 0, så du kun kan købe i freezetime. Dette ville være meget bedre, da folk der praccer dermed kan bruge denne command i deres praccs, og dermed være sikre på at alle rent faktsik køber 1x smoke 2x flash 1x he og ikke mere.

Men igen, jeg kan ikke se problemet i at vi ikke må købe flere nades, når vi nu rent faktisk kan det med mp_buytime 0.25. Det er imo på ingen måde ødelæggende på spillet at en gut kan kaste en smoke i starten af runden, og købe én til til senere brug.
Flere |
Spyfluen Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:43

zwank | D&G
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:47
1
imo så bruger du ordet imo ret meget, imo.
Arize
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:00
6
imo er du flabet, imo.
Gaming.dk
Graabaek
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:18
22
3 gange?
theone
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:54
30
er det et ord?
Pardi | Ã…rhus
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 12:55
45
Han bruger det 3 gange og en gang som parentes for at understrege dette er hans personlige holdning.
Redigeret: Onsdag d. 4. juli 2012 - kl. 12:55
fyRden
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 00:18
104
Fy for satan da, 3 gange. Idiot.
farvel
Mateo
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:47
2
Enig.
Matthew | EA
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:48
3
Er helt enig - har heller aldrig kunne se hvad reglen gør god for.
LoKeMoN
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:56
4
IMO er det not that big a deal
jac0b | eSpuma.ACD
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 17:58
5
imo er jeg helt enig.
e1z | BirdyIsMad
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:05
8
stop nu er den død.
Respect All
Fear None
sIMSlol
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 00:29
32
imo er den død.
e1z | BirdyIsMad
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 20:02
47
din awekat
Respect All
Fear None
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:04
7
Det de prøver at forhindre med den regel er vel bare rebuy :)
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:54
13
Ja, jeg spørger bare hvorfor er det nødvendigt at forhindre rebuy? Det er jo lige for begge hold. Og ja, du kan købe nogle ekstra smokes som du i farten kan kaste gøglede steder hen i starten, men samtidig gør det, at du kommer senere hen til choke points på mappet, og det koster samtidig en god sjat dollars, (300) per smoke.
Redigeret: Tirsdag d. 3. juli 2012 - kl. 19:05
naster4 | <-- AO USER
Tirsdag d. 14. august 2012, kl. 12:51
97
Man kan også flashe sine teammates i starten af runden og derefter købe flere flashes
Jam1ro, Jamze, Goatzor, tRyllehEzt
whatever u like..
gripN
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 22:38
100
Hvad så når du dropper til dine teammates? Så har du jo rebuyet?
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 22:44
101
æhmmm du kan ikke drop nades til dine mates xD?? eller jo det kan du vel godt, men nok bare rimelig irriterende for dem haha a:D
gripN
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 22:55
102
Læs igen, hvis du ikke forstår pointen er du helt væk jo.
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 23:18
103
Ja? Dette topic handler om nades ?? så kan ikke helt se hvad du mener?
gripN
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 06:03
105
Min pointe er, at du kan rebuy ak osv men ikke nades. Tænk dig om tak.
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 15:02
106
Selvfølgelig kan man rebuy ak osv?? MEN DEN HER TRÅD HANDLER OM FUCKING NADES?? så hvorfor taler du så om andet? Tænk dig om selv... please...
gripN
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 17:22
107
Hvis du tænker dig om er det princippet i det..

Hvis man kan rebuy ak's burde man også kunne det med nades.
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 17:54
108
arghh synes jeg dog ikke men folk har jo forskellige meninger!:)
gripN
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 20:48
110
Jo, helt klart.
gillzmarK | OBEY ₪
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:16
9
Hvis du syntes det er et problem at du kan i gathers osv, så lad vær ?????????
/t33nboyoffd00m
[DP]
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:08
17
Hvorfor skal jeg lade være med at kaste en smoke som CT ved double-doors i starten af runden på dd2, så jeg kan hoppe forbi uden at blive nakket af en AWP-T, og derefter købe en smoke til, som jeg kan bruge nyttigt på B-site, når jeg rent faktisk gerne må gøre det?

Du har vist misforstået mig lidt. Jeg synes ikk' det er et problem, at jeg kan gøre det i gathers, jeg synes derimod det er et problem, at reglen kun bliver benyttet i store tuneringer, men ikke i alt andet, samt at det er meget vanskeligt at tjekke om det andet hold bryder reglen eller ej.
Nazon | GiZPRÆSiDENT
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:43
23
Det med smoken på dd2 ved double-doors.. Der kan man få en af sines mates på A til at smoke hvis det nu var :)
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:26
28
True det kan man, men de kan jo også bruge deres smokes nyttig på A, fx smoke lang og choke points på kort A så T's bliver holdt tilbage :)
gillzmarK | OBEY ₪
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:11
25
Der som regel folk på source.tv som kigger rundt, men hvis man spiller ordenligt som hold kan jeg kun henvise til 23#.
/t33nboyoffd00m
[DP]
ZetZa
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 02:46
38
Du har til gengæld 4 andre på holdet, som højst sandsynligt har købt smokes også. Regler er regler, lær at forholde dig til dem.
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 03:28
40
Regler er til for at brydes lyder et ordsprog. Og denne regel er så nem at bryde uden nogen opdager det. Prøv at overvej til CPH Games - der er mange kampe uden nogle på STV , især i gruppespillet. Så hvordan kan man som hold være sikker på at det andet hold har overholdt reglen? Reglen er imo langt ude, da det er umuligt at tjekke at om folk overholder den, og samtidig fordi den egenligt blot gør spillet mindre kompliceret, hvilket imo er en dårlig ting. Jeg forholder mig skam til reglen - det er vel derfor jeg har lagt op en til en diskussion her om den? ikke ? :)
ZetZa
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 20:03
48
Det er jo det samme med cheats, se bare hvordan det gik med aTTaX ;)
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 22:25
52
=)))))))))))))

troll
ZetZa
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 23:07
56
Så er det her topic jo også en ren troll... Luk lortet.
Spyfluen
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 00:27
57
Ehh, nej, det er det ikke. Jeg skrev troll, fordi du indirekte skrev alternate snød til CPH Games. Men når du kommer med sådan en comment her, så mener du åbenbart seriøst at du tror Alternate snød til CPH Games, hvilket jo er forbløffende. Decideret snyd.exe er utroligt nemt at opdage på LAN ift. at købe 2 smokes i en runde til en LANkamp. At du stiller spørgsmålstegn ved om hvorvidt Attax var clean til CPH Games er til grin i mine øjne.
ZetZa
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 01:07
58
Dette indlæg er blevet slettet af en administrator
Spyfluen
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 03:45
59
Ja, det kan man vel. Men det glæder mig alligevel på en måde at du synes mit topic er til grin. Det tyder på du også synes reglen er ligegyldig, og vi bør vel skaffe os af med så mange ligegyldige ting som vi kan, som fx den her regel.
freddy
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:31
10
tbh en nice regel, imo
`,..,´
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:04
16
uddyb hvorfor du synes den er så nice, please :)
freddy
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:11
18
Synes bare det er tosset at man kan købe flere nades end man rent faktisk har mulighed for at bære, jeg er enig i der burde laves et plugin da det ellers er svært at håndhæve reglen.

Selvfølgelig er det lige for alle at man kan købe nades osv igen, men det er bare en regel ligesom alle andre regler i sportsgrene, fx Offside i fodbold (dunno om det en dårlig sammenligning), men den kunne man vel også bare fjerne?

Altså: en nice regel imo
`,..,´
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:10
24
offside reglen i fodbold er til stede, for at undgå at holdene bare smider fiskere op i nærheden af modstanderens mål og så skal de andre nede i forsvaret ellers bare skyde bolde op til dem.

Den her regel er ikke til stede af nogle ordentlig grund imo... du nævner i hvert fald ingen ordentlig grund i den argumentation. Du siger "Synes bare det er tosset at man kan købe flere nades end man rent faktisk har mulighed for at bære, jeg"... well du kaster jo en af dem før du køber den igen, så du bærer jo aldrig mere end max 4 nades.. kan ikke sikke det tosset i det, sry.
freddy
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:37
29
fjernede du offside reglen ville begge hold også have muligheden for at smide fiskere op = begge hold har altså muligheden for det.

Synes stadigvæk det er er tosset at rebuy smokes/andet.
`,..,´
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 00:15
31
Men hvis offside reglen ikke var der, vil det fuldkommen ødelægge det spil vi i dag ser, hvor man man rent offensivt enten prøver med indlæg gennem kanterne, eller prøver med dybe perfekte stikninger, eller prøver at spille bandespil igennem forsvaret :)
ExECuTeR
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 04:30
41
Det ville ødelægge det spil vi ser i dag, men det ville revolutionere fodbold generelt. (Offtopic: Jeg er personlig tilhænger af fjernelse af offside)
Samme med nades. Det burde bare laves sådan, at man kan have 2 røggranater, ligesom med flash. Det ville også være revolutionerene for dem der nu engang lave tactics, når de lige pludselig har 5 smokes mere at gøre med.
French win, Germans can\'t do it at LAN,
Danes don\'t stick together and the UK just ...
toxzyG
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 16:11
64
Så du mener altså også at der er forkert at droppe våben til en holdkammerat hvis vedkommende ikke selv kan købe op?
freddy
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 17:11
67
slet ikk :p Det er kun nades
`,..,´
pur1ty_ | DD
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:47
11
reglen er der jo som sådan ikke noget i vejen med, mit problem er mere at den er UMULIG at håndhæve. Jeg sidder fandme ikke og tæller antallet af smokes de kaster, så når du sidder efter kampen og ser den igennem kan du se de køber 6 smokes i en given runde - men du kan intet gøre ved det nu. Enten lav et plugin der enforcer det , eller fjern reglen.
mmmdew! <3
hety
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:53
12
hvis der kan rebuyes, så overvej nogle fakes der bliver smidt afsted på fx dust2, hvis du har 10 smokes, derimod, bliver det fx, også umuligt som T, at kunne komme til at være i midten af Dust2, før de 15 sek, er gået.

kan både se det gode og dårlige ved reglen,
bang
DØD!
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:58
15
lol

fakes? at T-holdet bruger 1500 dollars på at hurtigt at kaste nogle gøgler smokes mod et eller andet site, tror du ikke CT kan regne ud hvad der sker? :D'

desuden er det jo lige for alle,.. begge hold kan købe så mange nades de vil de første 15 sek.. det er på ingen måde ødelæggende for spillet .. ja de kan kaste en masse gøgler smokes og stadig have én til senere brug, men samtidig, så kommer de senere hen til choke points på mappet, og de bruger en masse dollars på det..
Redigeret: Tirsdag d. 3. juli 2012 - kl. 18:59
hety
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:13
20
1500 er jo intet i forhold til hvad de kan få på en vunden runde.
bang
DØD!
gillzmarK | OBEY ₪
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:17
26
1500$ per person er egentlig ikke så meget, i forhold til at de får 3250$ på at vinde. Også hvis de får et lille plant oveni, som giver de 800$ så er 2550$ i profit okay :).

Edit: Men hvor realistisk er det at hver person kaster 4 smokes og rebuyer den sidste som de vil løbe rundt med :)?

Redigeret: Tirsdag d. 3. juli 2012 - kl. 20:18
/t33nboyoffd00m
[DP]
toxzyG
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 16:14
65
Tror han mente at alle fra holdet kastede én smoke hver, derfor 5x300=1500 dollars.
Er ikke sikker dog..
gillzmarK | OBEY ₪
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 16:34
66
Me neither men skar det bare helt ud i pap, men hvis det er tilfældet at alle kun kastet 1 ekstra og købte en med til senere giver bare endnu mere profit. Derfor syntes jeg også det en god regel som nogle andre har skrevet :-).
/t33nboyoffd00m
[DP]
3k2 | F-
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:11
78
Bare lige lidt info ; det giver kun 800 ekstra at plante, hvis man taber og derudover går du også lidt ud fra at ingen på holdet dør eller køber andre granater, så dit regnestykke duer ikke rigtigt. Heldigvis var det også et rimelig nonsens scenario, så det gør ikke det store :-D
Mig > Dig (Even DMT, selvom han er meget klog)
<3 reffe
gillzmarK | OBEY ₪
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:27
80
''Også hvis de får et lille plant oveni, som giver de 800$'' - ??

Enig, men orker ikke at lave en wall :D

/t33nboyoffd00m
[DP]
3k2 | F-
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:36
82
Hvis du planter og så skyder de andre bagefter er der ingen bonus for plantet er hvad jeg fortæller dig! Vinder du ved at bomben sprænger får man 3,5, så der er en lille bonus som trøst for manglende frag-dollars.
<3 reffe
gillzmarK | OBEY ₪
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:52
83
Arrhhh.. KUNNE DU BARE HAVE SAGT JO!
/t33nboyoffd00m
[DP]
pur1ty_ | DD
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:12
19
Det giver vel bare endnu en dimension af spillet, som måske kunne flytte meta gamet igen? Nu skal man faktisk overveje hvilke smokes og hvor mange som er viable. Ser det ikke som en dårlig ting over hovedet, det er trods alt kun de 15 (?) sekunder i spawn du har til det.
mmmdew! <3
hety
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 19:14
21
ja også derfor jeg skrev der både var godt og dårligt, kan sagtens se det nok kunne skabe noget større taktisk i selve gamet.
bang
DØD!
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 18:56
14
Se manden her har fat i noget, som han siger, så er det meget svært at tjekke om modstanderholdet rent faktisk har købt mere end de må...

så... reglen bør fjernes.
Spyfluen
Tirsdag d. 3. juli 2012, kl. 20:22
27
Jeg tror, den bedste og nemmeste løsning, er at reducere mp_buytime fra 15 sekunder (akutel værdi brugt i alle std CW-configs) til 5 sekunder. Dvs. fra mp_buytime 0.25 til mp_buytime 0.083333 (= 5 sek.) og så fjerne reglen med, at man ikke må købe mere end 1xsmoke, 2x flash, 1xhe.

Hvorfor?

Fordi 5 sekunder er rigeligt med tid, til at smide våben til dine mates hvis I failer i freeze-time, eller hvis du har glemt at købe nades overhovedet i freezetime, så er 5 sekunder rigeligt.

Samtidig gør de 5 sekunder, at du ikke kan lave decideret taktikker ved at købe mere end 1xhe, 2x flash, 1x smoke, som du ellers måske kunne med 15 sekunders buytime. 5 sekunder er stadig nok til at du kan kaste en brugbar smoke på enkelte maps i starten af runden (fx dd2 CT) og så stadig have en smoke klar til senere brug, men dette er jo ikke gamebreaking på nogen måde, og som gentaget en million gange, lige for alle og ikke ødelæggende for spillets gameplay overhovedet.

Samtidig løser man det største problem, der akutelt er ved den her regel: Det er sindssygt vanskeligt som det er lige nu, at tjekke at dit moderstandhold (også på lan) har overholdt reglen.

Thoughts?.
mbaz | SHOCK *
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 00:48
33
Det kan sgu da gøre fucking lige meget om du kun må købe de antal smokes, bare få din mates til at smoke der hvor du vil have det, ikke så svært.
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 02:15
35
You proved my point* :) Tak. Og tak fordi du dermed også er enig i at reglen skal fjernes.

*Præcis, så hvorfor lave en regel om det?... Dog må jeg give dig lidt uret, hvis mine mates "bare" smoker for mig fx, så mangler de jo en smoke.. siden updaten til source, så er smokes blevet sindssyg brugbare til så mange ting, så at en mate mangler en smoke på A fx til at smoke choke points på kort A eller lang A fx er bestemt et minus i min bog.
mbaz | SHOCK *
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 09:55
43
Så må i bare lave nogle ordentlige taktikker og tænke jer om, så i ved hvad i skal bruge de 5 smokes i har til.
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 22:23
51
Sikke en drejning diskussionen har taget.. hold da op :)

Kan du ikke også sige det til RPK fra VG, når han køber 2 smokes? tak.
Redigeret: Onsdag d. 4. juli 2012 - kl. 23:01
mbaz | SHOCK *
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 08:35
60
Jeg er sgu da ligeglad, deres eget problem hvis de bliver taget af den forkerte i at bryde reglerne. Det er måske ikke engang alle events og/eller cups/turneringer der har de regler.
Guldsmeden
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 07:19
84
Lave nogle ordentlige taktikker? Er du komplet idiot? Det her topic handler om hvorvidt reglen skulle fjernes, eller om den stadig bør blive overholdt, og hvis den bør blive overholdt, hvordan kan man så sikre at den ikke bliver brudt. Derefter snakker folk om hvor vigtig reglen egentlig er. Så kommer du ud af det blå "Lav nogle ordentlige taktikker, og få dine mates til at smoke." En ting er du har misforstået Spys indlæg, en anden ting er du udtaler dig om ting du nok ikke ved så forbandet meget om. På dd2 fx. skal midten smokes. Hvis ham B gør det, har han ikke nogen smoke til tuben i dark, der er meget vigtig at smoke af ved mindre du har en awp'er til at picke. Hvis ham midten gør det, kan han ikke smoke videre for sine mates på A, eller smoke B hvis de skal retake sitet osv.osv.osv.osv. Men går ud fra du har en masse taktikker hvor smokes er komplet ligegyldige? Ellers vil det da være yderst mærkelig at komme med sådan en latterlig kommentar, som oven i købet udstråler (ihvertfald for mig) at du har en virkelig nedern attitude :)
mbaz | SHOCK *
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 12:36
89
Wtf? Du er da multitard.

Har du overhovedet læst hele vores samtale?

Spyfluen til mig - "Præcis, så hvorfor lave en regel om det?... Dog må jeg give dig lidt uret, hvis mine mates "bare" smoker for mig fx, så mangler de jo en smoke.. siden updaten til source, så er smokes blevet sindssyg brugbare til så mange ting, så at en mate mangler en smoke på A fx til at smoke choke points på kort A eller lang A fx er bestemt et minus i min bog."

Så siger jeg til ham, at de bare kan lave nogle ordentlige taktikker, til hvornår de skal bruge hvilke smokes og så videre. Jeg følger bare den diskussion, som han selv starter.

Jeg er heller ikke den eneste der siger det med de må finde ud af hvordan man bruger de smokes, så jagt dem ned og flame dem også.

Fortsat god dag til dig.
Redigeret: Fredag d. 6. juli 2012 - kl. 12:38
Acilion | FRBesports
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 01:13
34
Jeg synes, at man enten skulle fjerne reglen eller også skulle der blive lavet et plugin, som gjorde det umuligt at komme rundt om reglen.
Asger Larsen
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 02:16
36
Enig. Eller man kunne fjerne reglen + reduce buytime til 5 sek i stedet for 15 sek.
Acilion | FRBesports
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 02:28
37
Jeg synes bare, at du ved at reducere buytime, så fjerner du jo også muligheden for at mindre gode spillere, kan nå at købe.
Asger Larsen
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 03:25
39
Så skal de jo også være debile. I alle seriøse kampe er freezetime jo minimum 10, dvs. man har som altid minimum 15 sekunder (hvis mp_buytime er 0.08333) til at købe en colt, nades og et kit, ..... hvis det tager en længere tid, ja så skal man imo overveje om man ikke bør finde sig en anden hobby end gaming :P
Redigeret: Onsdag d. 4. juli 2012 - kl. 03:30
bubberkill
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 05:32
42
Man burde ikke være 15 sekunder om at købe sine ting...
IMO burde man kunne købe alt sit lort inden freezetime er slut, buy menuen er ikke så svær.
sebh | derpaderpers
Tirsdag d. 14. august 2012, kl. 08:32
94
Buyscript findes også, så det burde være muligt
derpZ
Acilion | FRBesports
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 12:11
44
Vi alle starter et sted, og hvis folk ikke når at købe fordi de ikke er hurtige nok, vil det nok ikke være det fedeste spil.
Asger Larsen
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 22:23
50
Dude, de fleste starter vel på en ffa server hvor mp_buytime er 0.25 eller ofte mere...
myst1fyz
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 13:35
46
Fordi at rebuy er shit. Du kan stå over-smadre T'erne på A med nades, samt at meget af taktikken ved kun at må have et hvis antal af det og det, bliver ødelagt :)

Se f.eks i Global Offensive er det kun 2 på CT holdet, som får tildelt def-kits :) - og endda random hver runde!
Buddy
guard ;D
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 22:29
53
"Du kan stå over-smadre T'erne på A med nades" , map??? Kan ikke se hvordan man kan det. Du kan spamme nades i starten af en runde ja, - det kan du stadig gøre som reglen er nu, forskellen er bare at du nu kan rebuye igen, men overvej hvor lang tid det tager for en CT at løbe tilbage og rebuye.. på denne tid kan T komme helt frem til sites, og så taber CT sgu nok. Kan virkelig ikke se problemet. TLDR: Jeg er uening at man kan over-smadre T'erne med nades hvis denne regel bliver fjernet.

husk på du har kun har 15 sekunder til at rebuy nades... med mit forslag har man kun 5 sekunder. Og jeg er dybt uenig at "meget af taktikken ved kun at have et hvis antal af det og det" bliver ødelagt.
fryger
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 17:31
68
Det med CS:GO er ikke korrekt.
myst1fyz
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 17:46
69
Det skulle jeg nu meget gerne mene var oppe til meget kraftigt overvejelse bl.a. da de prof'e spillere var til møde med Valve i Olando :)
Buddy
guard ;D
fryger
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 23:12
72
Du har tydeligvis ikke spillet det, så derfor ved du ikke noget. Du ved godt, at man kan læse de forskellige changelogs, ikke? Men det er fjernet, man køber nu sit defuse kit.
NeTricK
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 21:28
49
Nu ved jeg ikke om der er de samme regler i EMS, men RpK har lige smidt en smoke i midt og købte en ny.

Denne kamp: http://www.esl.eu/eu/ems/season10/css/playoffs/match/26287468/
Spyfluen
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 22:37
54
Reglen gælder ikke i ESL/EMS - fornuftigt nok :) Tjek selv http://www.esl.eu/eu/ems/season10/css/rules/#In-game_rules , der står ikke noget om max-buy af nades.

At reglen ikke bliver brugt i en af de største og mest prestigefuldte online-tuneringer i CS:S styrker vel argumentationen for, at denne regel bør fjernes fra tuneringer som Copenhagen Games.

EDIT: Kunne være sjovt at tjekke alle RPK's demoer fra CPH Games 2012, især på dd2, og se om han ikke "kom til" et par gange at købe 2 smokes i løbet af en kamp. Hvis han har gjort det, er jeg sikker på ingen har lagt mærke til det - ingen straf overhovdet. Gør blot reglen endnu mere latterlig.
Redigeret: Onsdag d. 4. juli 2012 - kl. 23:00
NeTricK
Onsdag d. 4. juli 2012, kl. 23:07
55
Ja. Der må næsten komme et par "smuttere", hvis han er vandt til gerne at må.
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 09:43
61
Husk nu at hvis han har købt en smoke i sidste runde og ikke valgt at bruge den må han godt bruge den og købe en ny.
Doggi | EPSILON.NIKE
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 18:05
70
Tror sgu gerne du må tjekke alle fra verygames, mere de tyske hold som kan lave en fejl med det da gerne må købe det i ESL..

Vend dig til reglerne, du har 5 smokes på holdet hver runde udnyt dem og det er mere end nok, hvis du skal bruge flere - Så er taktikken sgu nok ikke god nok, måske en tand for indviklet...
svampebob
firkant DADADADA
ruggah
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 10:20
62
Jeg synes det er en fin regel. Så må man sætte sig lidt ind i om det er en god ide at bruge smokes de forskellige steder. De fleste der købet 2x smokes bliver jo netop opdaget til div turneringer i vigtige kampe, da der er så mange på sourcetv eller folk som står bagved til Lan og speccer. At der ikke er så meget fokus på det i c-turneringer og i pcws/gathers, det er jo bare op til folks egen moral
byskov Management
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 10:51
63
Til CPH Games havde vi ét opgør, hvor der var mistanke om køb af flere smokes end det tilladte. Det viste sig at være en forkert mistanke, efter vi tjekkede lidt ineye og STV.

Reglen er der ganske enkelt for ikke at give T en kæmpe fordel; f.eks. på train kan man som T spamme smokes udenfor og dermed nemt overtage mappet. Èn smoke pr. spiller sikrer, at holdet skal tænke sig om og bruge smokes fornuftigt.

Ja, reglen kunne fjernes og meta gamet ændres, men det ser jeg ingen fornuft i. Et plug-in derimod ville være nice - f.eks. i forbindelse med zBlock eller lign.
Chef for afdelingen Gaming.dk
Spyfluen
Torsdag d. 5. juli 2012, kl. 18:27
71
Jeg kan godt se hvorfor reglen er der. Ja, har T mange dollars kan de vel nå at spamme omtrent 20 smokes ud på yarden på train hvis reglen ikke er der (de har 15 sekunder, så hvis hver person kan kaste 4 smokes på 15 sek så bliver det 20).

Men du må da give mig ret i, at en buytime på 15 sekunder - som vi har lige nu - er meget mere end der egentlig er brug for? Egentlig burde der slet ikke være nogle buytime, da alt burde købes i freezetime. Dog skal der vel nok stadig være en buytime, så man lige kan droppe weps til mates hvis kommunikationen failer i freezetime. Netop derfor jeg forslår en reduktion af mp_buytime 0.25 til mp_buytime 0.08333 (= 5 sek). Med kun 5 sekunder kan T på train fx ikke nå at kaste mange smokes ud på train, og det bliver jo stort set alt sammen "gøgler-smokes" - da de ikke kan nå at komme i position ordentligt.

En anden ting: Reglen bliver ikke benyttet i ESL / EMS, har du nogensinde set et hold på train i ESL / EMS som T stå at spamme gøgler smokes ud på yarden i starten af runden? Måske kaster de hver lige en enkelt smoke og køber så en igen til senere brug, men det er vel ikke at spamme? Hvis de spammer i 15 sek så bruger de jo netop også 15 sekunder i spawn, hvilket resulterer i at de alle kommer sent hen til alley / poppen / sent ud zig etc... det er nok derfor er det ikke er så effektivt igen.

Men altså jeg kan også godt se det lile problem der ligger i at begynde at ændre mp_buytime, når den nu i så mange år har været på 0.25 , men som sagt ser jeg kun det som et lille problem.

Men ja et plugin ville vel være det bedste.

Jeg er ikke sur over denne regel, fordi den ødelægger mine taktikker som de fleste i det her topic tror. Jeg er nærmere irriteret over reglen, fordi den kun benyttes i enkelte tuneringer som CPH Games, og fordi det er vanskeligt at holde øje med om folk overholder den. I alle andre former for 5v5 er det jo naturligt som CT på dd2 fx at smoke midten og købe en smoke til, men når man så kommer til cph games skal man pludselig tænke over: nå ja, det må jeg jo ikke. (Kan dog forstå man godt må, hvis man har beholdt en smoke for sidste runde).
byskov Management
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 09:53
85
buytime skal vi aldrig begynde at ændre på, det har været sådan i al for mange år til, at det ikke giver nogen positiv effekt. De ekstra sekunder til at droppe et våben til sine holdkammerater eller finde ud af, om man skal eco eller ej - de er vigtige.

Tilgengæld kan jeg forholde mig til 3k2 længere nede, så se mit svar der.
3k2 | F-
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 01:03
73
Uenig.

Ja det er en fordel for T på train, men så er den fordel altså heller ikke vildere - noget af det man vinder i ekstra smokes taber man på at have færre spillere hurtigt ude af starthullerne (ideen med at få hurtige smokes ud, som så kan rebuyes vil som regel være også selv at komme hurtigt ud, hvorfor man optimalt set kaster dem i løb og tonser videre til hvorend man nu skal hen).

Det der til gengæld vindes ved at fjerne reglen (fra turnerings-afviklingens side) er ikke at ende ud i en situation, hvor en admin skal til at stå og bedømme hvorvidt den ekstra smoke, som john købte i en finale nu lige var den der vandt ham kampen - føj hvor ville det være træls at skulle afgøre en kamp om gud ved hvor mange tusinde kroner på sådan en teknikalitet!

Jeg kan f.eks. mindes de rare ansigter du lavede da vi tabte knebent til vg for 2 år siden og du måtte stå og afgøre hvorvidt de havde brudt en regel eller ej og hvorvidt der skulle en advarsel eller mere seriøs straf til. Og du ved godt, men jeg nævner det lige alligevel, så andre også ved det, at jeg overhovedet ikke mener, at din beslutning i situationen var dårlig - beslutningen om, inden eventet, ikke at have fixet regelsættet, så du ikke skulle ende ud i den situation var derimod rimelig ringe!

For at vende tilbage til noget mere specifikt om den regel topic handler om, så er det for det første måske ikke så skidt at lige præcis train fik en lille ekstra taktisk mulighed for terroristerne - for hvor er det dog kedeligt, at man pretty much kun vinder på at tonse helt hovedløst, at håbe man kan snige sig forbi til upper med mere eller mindre fancy tricks eller simpelthen at have den varmeste awp - og for det andet vil ekstra smokes(det er godt nok sjældent de andre er super brugbare hvis man skal tilbage til spawn bagefter), sådan helt generelt (også på t-siden af train) ikke ændre særlig meget på meta-gamet. Som dawg siger længere oppe, så er en taktik virkelig ubehageligt skrøbelig, hvis den er afhængig af at man lige præcis har 6-7 smokes istedet for 5.

tl;dr - At kunne købe flere nades ændrer minimalt, men situationen hvor det skal afgøre en kamp stinker næsten maksimalt - drop den regel med det vuns!
<3 reffe
xzioz
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 01:08
74
Efter at have læst din besked giver det god mening at droppe reglen :) ! Jeg stemmer for ! Fordi det er vel rent ud sagt kun på d2 man kan bruge det til noget.
/ Rejin
Spyfluen
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 02:18
76
Præcis. Det er vel reelt kun på dust2 som CT at man får noget gavnligt ud af at kaste 2 smokes i starten af runden. Netop fordi man kan kaste en nyttig smoke i løb i buy-området og instant købe en til, uden at det forsinker en det mindste (smoke double doors snakker jeg om ofc).

Når jeg sidder og praccer dust2 med mit hold og jeg skal op og holde B, så vil jeg altid smoke midten og rebuy smoke til senere brug. Hvorfor? Fordi det samlet set gavner mit hold i den runde, da alle inkl. mig selv dermed har en smoke brug til senere brug. "du kaN Få En af A-spillerRne til at kAstE smokeN" - ja, men så mister de jo en smoke til senere brug. Derudover er det meget simplere, at jeg selv gør det ( i situationen ovenover). Og så gør jeg det jo, fordi jeg kan, fordi jeg må, fordi der ingen regler er om det i pracc / 3/4 af alle online tuneringer. Men til CPH Games er der altså akutelt. Håber folk kan se i 3k2's indlæg hvorfor denne regel bør fjernes.

Desuden er dust2 jo et rimelig stort T-map i forvejen, hvorfor det vil ikke gør det store at CT får denne lille mindre betydelige fordel af at reglen fjernes.
Redigeret: Fredag d. 6. juli 2012 - kl. 02:20
KeR | AwBe
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 02:33
77
Men hvis man fjerner smoke reglen, så er Banan på inferno lettere at holde og overtage for en ct.

Altså man kaster lige smoken som dækker starten af banan af fra slisken, også hvis ct har 2 mere. Så er den banan lukket i 45 sekunder. Det vil jeg da mene er noget af en fordel.
3k2 | F-
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:26
79
Du har på sin vis ret, men du lader til at overvurdere ændringen kraftigt! Det samme kan i forvejen opnås ved at lade en anden holdkammerat smoke til at starte med, og selvfølgelig er der smokes i længere tid, men ændringen er jo slet ikke sådan at man går til at have smokes der til hele runden. Endeligt er det også meget langt fra umuligt at gøre noget imod sådan et smokedown, så selv hvis det kunne udnyttes til at smoke bananen af hele runden ville det kun være en gamechanger imod virkelig ultra passive t-hold!
<3 reffe
KeR | AwBe
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 10:47
88
Ja, det har du ganske ret i. Jeg håber reglen forbliver, men at der så kommer et plugin eller bare zblock der laver et block til at købe flere smokes. F.eks. zblock kunne holde sig til at dette block af smokes kun fungere når zb_warmod er på 1.
Spyfluen
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 03:33
81
True glemte lige inferno CT. Det er bestemt en fordel ja, men du kunne jo ligeså godt få en af dem der holder buen/gange/halvtag til at smoke fra starten (hvis reglen forbliver), da de ofte ikke får brug for smokes på B. Så stor fordel for CT hvis reglen fjernes? Nej. Lille fordel? Ja.
KeR | AwBe
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 10:41
87
Ja præcis. Jeg håber reglen forbliver, men at zblock så kommer med en update som stopper dem der ikke overholder den.
Spyfluen
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 02:05
75
+1 Enig hele vejen igennem.

Well spoken sir / meget velformuleret / kommer frem til de rigtige pointer med saglige argumenter - hvilket jeg også prøvede på, but you did much better.
Redigeret: Fredag d. 6. juli 2012 - kl. 02:07
zekon
Tirsdag d. 14. august 2012, kl. 10:26
95
Din argumention er god!
Og den regel skal bare fjernes!
Pis newbs
Mere???
byskov Management
Fredag d. 6. juli 2012, kl. 09:58
86
Efter at have læst alle kommentarer og især din, så kan jeg godt se, at det skal tages op til overvejelse / revurdering. Jeg husker faktisk ikke grundlaget for at reglen blev tilført regelsættet, for den var ikke en del af reglerne tilbage i 2011. Pas.

Og ja, reglen stinker som turneringsadmin idet - ligesom kill-reglen dengang med jer i 2010 - kan tolkes på otte forskellige måder og afgøres på syvogtyve andre måder. Anyway jeg vender det lige og kommer med en update på diverse regelsæt, når vi nærmer os en event igen.
KeR | AwBe
Søndag d. 8. juli 2012, kl. 13:29
90
Jeg valgte lige at kontakte zblock, lad os se om de ku finde på at lave en command eller noget lignede :)

http://zblock.mgamez.eu/forum.php?t=784

Plz ikke døm mig på mit engelsk xD
Mightybutt | SLAP.dk|
Tirsdag d. 7. august 2012, kl. 16:31
91
ja i agree, hvorfor spille en fodboldkamp med et bold, nå du kan spille med 20 bold... på engang :D
#slap.dk
doktor
Tirsdag d. 7. august 2012, kl. 18:06
92
Det der med at sammenligne et computerspil med en sportsgren som fodbold, det er noget der rykker!
Mightybutt | SLAP.dk|
Tirsdag d. 14. august 2012, kl. 08:22
93
du ved da ikke om jeg snakker om computerspil eller sportgren?
Redigeret: Tirsdag d. 14. august 2012 - kl. 08:26
#slap.dk
keevin | devs fangroup
Tirsdag d. 14. august 2012, kl. 12:27
96
start med 16k. det er lige for alle, ikke sandt?
Reglen er fin nok, da det betyder at man skal tænke over hvornår man skal smide det lort
Redigeret: Tirsdag d. 14. august 2012 - kl. 12:28
suckers be...
suckers...
dazzle
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 20:25
98
Ved ikke om nogen har skrevet det her da jeg ikke lige orkede at læse det hele.
Men forstill jer i spiller dd2 i er t, i løber lang og smider en flash over lang, hvilket måkse får ct til at smide en flash ind i bamse. lad os sige at hvis i ikke flasher over lang, flasher han måske ikke i bamse). Efter i har brugt en flash hver kan t'en lige nå at løbe tilbage g købe en flash mere, men det kan cten ikke..
sephhh
Onsdag d. 15. august 2012, kl. 20:37
99
I sidste ende kan det vel være ligemeget, nu hvor GO overtager hele counter verdenen alligevel...
Sparkedragt
Torsdag d. 16. august 2012, kl. 18:09
109
Smokes OP
I tried real life once..
.. The graphics sucked.

Deltag i debatten

Det kræves at du er logget ind, før du kan skrive en kommentar..
Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!

Log ind

Bruger
Kodeord
Husk
» Opret profil

Information

For at få det fulde udbytte af Gaming.dk, kræver det at du har oprettet en bruger.

Det tager ikke mere end 2-3 min. og er selvfølgelig gratis.

Seneste CS:GO indlæg

Counter-Strike: Global Offensive flest classic ... (18)
Counter-Strike: Global Offensive CS:GO gemmer ikke ... (5)
Counter-Strike: Global Offensive Hvem er VAC? (233)
Counter-Strike: Global Offensive eSport event (20)
Counter-Strike: Global Offensive Oldschooler søger ... (28)
Counter-Strike: Global Offensive LAN cast feedback (102)
Counter-Strike: Global Offensive vgc 2on2 turnering ... (11)
Counter-Strike: Global Offensive cajun overgiver ... (19)
Counter-Strike: Global Offensive WW| Pimp Giveaway ... (39)
Counter-Strike: Global Offensive Tab ud crash! (4)
Counter-Strike: Global Offensive Dreamteam - Fnatic ... (11)
Counter-Strike: Global Offensive Den nye season (9)
Counter-Strike: Global Offensive Kan ikke crosshair ... (11)
Counter-Strike: Global Offensive Fps Drop! -.- (9)
Counter-Strike: Global Offensive CSGO CFG Pakke (9)
Counter-Strike: Global Offensive esea keys? (7)
Counter-Strike: Global Offensive Mix til NPF ... (15)
Counter-Strike: Global Offensive ZYH's blog med ... (96)
Counter-Strike: Global Offensive Wantz cfg CS:GO (6)
Counter-Strike: Global Offensive Hold søger ... (101)
Counter-Strike: Global Offensive Wtf??? (1)
Counter-Strike: Global Offensive blue Infinite - ... (18)
Counter-Strike: Global Offensive hjælp til navn i ... (41)
Counter-Strike: Global Offensive GUI til streaming (1)
Counter-Strike: Global Offensive Map cfg og workshop (0)

Seneste CS:S indlæg

Counter-Strike: Source CSS Skal ... (6)
Counter-Strike: Source Smofly's nye ... (5)
Counter-Strike: Source eSport ... (9)
Counter-Strike: Source Clanwar plugin (5)
Counter-Strike: Source Hjælp lige takker (2)
Counter-Strike: Source Kender i nogle mix ... (0)
Counter-Strike: Source Tuneringer CS:S (5)
Steam Steam ... (2)
Counter-Strike: Source Hansen med y - ... (37)
Counter-Strike: Source søger 2 til css ... (2)

Seneste NON-GAME indlæg

Køb og Salg S: Oprydningssalg (8)
Køb og Salg S: Grafikkort - ... (1)
PC Relateret mus virker ikke :( (1)
PC Relateret Gammel mac update! (5)
Offtopic God skriver? (6)
Offtopic Gode film? (12)
PC Relateret Ny gamer com (7)
Offtopic Olesen status på ... (19)
PC Relateret stationær til ... (3)
PC Relateret Cpu hjælp (3)

RTS Games

League of Legends Danske league hold? (4)
League of Legends Smurf søger andre ... (0)
League of Legends Flawless Laners - ... (3)
League of Legends Søger hold[adc] (3)
League of Legends Søger spillere ... (15)
League of Legends Nyt Semi ... (3)
League of Legends Top/Adc søger hold (0)
League of Legends ADC Søger hold (6)
League of Legends Practise i attack ... (1)
League of Legends gold V adc søger ... (0)

FPS Games

Counter-Strike 1.6 NY SERVER: Myretuen (0)
N/A Startet på ... (3)
Counter-Strike 1.6 Cs 1.6 starter i ... (2)
Battlefield Kan ikke logge på ... (2)
Battlefield players til team? (0)
Battlefield Tekniske problemer (3)
Battlefield MTW serveren er ... (1)
Counter-Strike 1.6 (cs) counter ... (2)
N/A Real Zone Gaming ... (0)
Counter-Strike 1.6 Cs Servere 1.6 (15)

Spilkonsoller

Xbox Hjælp en noob! (28)
Playstation Mangler klan i ... (4)
Playstation spillere søges!!! (0)
Playstation Black Ops 2: ... (0)
Playstation League play (0)
Playstation TeamFlear - Søger ... (6)
Playstation Mangler en spiller ... (2)
Andre spilkonsoller Overvejer SNES ... (23)
Playstation Ultimate Team (0)
Playstation Call of Duty Blops ... (2)

Reklamer

© COMWAYS 2006-2013 - Regler | Advisering | Jobs RSS Feeds