"It is NOT allowed to buy more than 1x SMOKE, 1x HE, 2x FLASH in each round"
Sådan siger reglerne til de fleste store CS:S-tuneringer/lans, bl.a. CPH Games.
Jeg er virkelig uforstående overfor den her regel - hvad er der galt i at én spiller køber 2 smokes, fx at én CT-spiller lægger en smoke ved double-doors på dd2 i starten af runden, og derefter køber endnu en smoke og løber op B og kan smoke tuben af fx - jeg kan virkelig ikke se problemet i det? Det er jo lige for alle.
Der er derimod (imo) problemer med selve reglen. I mixes/gathers/praccs kan du købe ligeså mange nades du har lyst til, men når du kommer til CPH Games, så må man pludselig ikke. Det er imo meget mærkeligt. Hvis man virkelig gerne vil have at man ikke skal købe mere end 1x smoke 1x he 2x flash, så må mp_buytime sættes ned til 0, så du kun kan købe i freezetime. Dette ville være meget bedre, da folk der praccer dermed kan bruge denne command i deres praccs, og dermed være sikre på at alle rent faktsik køber 1x smoke 2x flash 1x he og ikke mere.
Men igen, jeg kan ikke se problemet i at vi ikke må købe flere nades, når vi nu rent faktisk kan det med mp_buytime 0.25. Det er imo på ingen måde ødelæggende på spillet at en gut kan kaste en smoke i starten af runden, og købe én til til senere brug.
|