Alligevel ret skræmmende hvor få der kender princippet som supportrolle i CSS.
Jeg selv, og de fleste andre gode callers vi har (haft) herhjemme (inCre undtagelsen) spiller også primært support/supportering af mates. Dvs, ham der står med flashes, så jeres AWP kan få picks etc.
Hvis du er interesseret, så er jeg sikker på, at du kan lokke xlo til at lave en guide til behindthesource omkring det ;)
Kort sagt er supporteren ham der gør det kedelige arbejde, ham der flasher for m8s, smoker, sørge for at dem der skal frage får det gjort. _EN MUST SPILLER PÅ ET HOLD_
Må give Lokke ret. Ufatteligt at folk ikke tror man kan være supporter i CS.
Folk ser på frags og tænker at han stinker, ofte ser folk blot ikke hans rolle hvor han giver flash til en anden eller lign. Det er hvad jeg vil kalde en support rolle. Også ham der ikke går frem og laver firstpeak fx men en stærk aimer.
De bedste spillere er dem der både kan hjælpe sine mates og stadig have de kampe hvor de laver firstpeeks og bare flækker instant hs hele tiden.
Hvis du ser en demo af feks mig eller hunden, vil du nok se os som de 2 største support-spillere på vores hold :-). Det er tit også dem der siger til de andre hvordan de skal stå i de situationer man nu kommer ud for i midten af runderne, og også caller folk rundt som ct og t i midten af runderne.
Det er nok det der kræver mest, da du både skal tænke på modstander, dit eget spil, og dine mates.
Som lokke siger og gla1ve siger, en der hjælper sine m8's. Det kan være med flashes, smokes eller noget andet. Nogen eventuelle ekspempler på dette kunne være i de_dust2, på korten. Smoke altid ved trappen så midt ikke kan spot. 1 på kort er lidt offensiv på trappen/ved trappen, eller et andet sted på kort, imens den anden er klar med flash, eller anden hjælp, hvis han skulle få problemer.
Et andet eksempel kunne være i starten af runden på CT i de_dust2, hvor ham der er midt har awp, og ham der skal B skal jo over. I kan se om i vil pille en i spawn, og du kan få ham til at bruge sit skud på wallbang, ved at ham b hopper over først. Derved har T brugt sit skud og kan ikke skyde på CT awpen. Det kan give et godt firstpeek, men vil nok kun virke 1 gang, før de har læst det :) Men bare et eksempel.
Der ingen der har en speciel rolle som support, for alle kan jo hjælpe sine spillere på den ene eller den anden måde. Det nok derfor folk blev forvirret, og mange kom nok til at tænke på League of Legends, da man aldrig rigtig nævner "support" indenfor Counter Strike.