Altså der er nogen punkter...
- Det de "flotte" drenge der spiller computer.
- Så ved pigerne hvor de har deres kæreste hele tiden "computeren" selvfølgelig..
i bund og grund, spiller jeg vel computer, dels pga. kedsomheden som zLAM siger -nogen gange er der bare ikke andet at lave (syntes man ikke, fordi man er vant til at have computeren).. Men gør det vel også fordi det er spændene, og det lader dig gøre nogle ting, du ikke nødvendigvis kan i virkeligheden.. det er vel en form for fantasi-fetish? :D
+1 der! Tit om aftenen/natten, når folk begynder at smutte i seng osv, jamen så gør jeg det os, da det er ret så kedeligt at spille alene en nat til klokken 4?
Jeg ved ikke hvorfor jeg fortrækker computeren - Jeg har haft en PS3, med sygoo spil, men det interesserede mig ikke - Måske synes jeg, at alt er nemmere med et tastatur og mus.
Du kan jo også spille flere online spil i com, hvor der er over 100.000 der er med dig.
Som zlam siger, så spillede kedsomhed nok en del i starten. Det var noget sjovt og spændende der udfyldte noget tilovers tid. Så begyndte det at blive mere eller mindre manisk. Hvis ikke man spillede, hvad skulle man så lave?
SÅ begyndte konkurrence elementet at træde mere i kræft, og mange stræber efter at være blandt de bedste til det de beskæftiger sig med. Spillet begynder at overskygge ting man fandt irrelevant eller kedelige/ubehagelige.
Som sådan udvikle det sig for nogen i mindre eller større grad til en mani. For andre bliver den ved at være tidsfordriv som kun kommer til udspil når man netop intet har at lave.
Flere spillere der bruger meget af deres tid på spillet og konkurence elementet (lad os bare sige pro spillere) vælger at stoppe emd spillet med begrundelsen at andre ting er blevet vigtigere for dem, eller at de har mistet motivationen fordi de netop har brugt så mange timer, og ikke har/ser en mulighed for at blive bedre.
Mange af disse vælger efter noget tid at komme igen, måske fordi at den tid spillet og konkurencerne fyldte er svær for dem at fylde, det har simpelthen været en for stor del af deres hverdag til at en eller flere ting kan gå ind og erstatte det.
Nogle andre bliver "voksne" og indser at de har behov for at fokuserer på andre ting af nødvendighed, de har måske negliceret deres uddannelse eller sociale elementer der måske har været der før de begyndte at spille.
Jeg selv har tidligere været en af dem der udfyldte tid jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til, begyndte at neglicerer ubehagelige opgaver, og senere måske også sociale ting. Jeg er mere eller mindre kommet over i den anden grøft, min sociale muligheder har udvidet sig, min mentalitet har forandret sig, og min lyst/motivation er indskrænket.
enig med suNeh, ret flot skrevet, ja og det passer jo egentligt 100 %! især det der med at du startede fordi det var kedsomheden der drev dig, men pludselig blev alt bare "kedeligt" også spillede man hele tiden? :o
Man spiller ikke computer - computer er et redskab så vel som en lommeregner, den kan du også spille på (Nogle versioner) og det hedder ikke spille lommeregner -
Men har ikke nogen speciel grund til, at valget faldt på computeren som min foretrukne konsol. Imo er der bare bedre styring af action spil hvis du har en mus og et keyboard.
Det er simpelthen for nemt at få udfordring, møde nye mennesker, være social osv. man skal bare sætte sig ned og trykke på knappen.. Der ikke rigtigt noget ud over TV der opnår det så nemt :))
Det er fordi det er nemt at være på nettet, man lever sig ind i en helt ny "verden" på nettet. Du lære personer at kende, som faktisk kan være helt anderledes IRL end URL. For dem der har det dårligt i skolen kan da jo være et godt valg, men det er tidsfordriv.
I længden finder man ud af, at man faktisk spilder en hel del af sit liv, som kan bruges på andre ting, og man for svært ved at vænne sig til den virkelige verden. F.eks. online er man vant til at man gøre lige hvad man vil og hvad man lyster, men irl er det "virkeligheden" som tæller.
Mange har problemer med at vende tilbage til den rigtige verden, når de først har sat sig ind i den nye verden, fordi de føler sig mere tryg og mindre sårbar. Og når man først har levet sig ind i den rigtige verden kan det være svært at vende tilbage til den anden verden på nettet.
Personligt synes jeg det er noget der kan spilde en stor del af livet hvis man virkelig er ekstremist. Hvis man ikke kan balancere de to verdener fordi du indser først hvad du har tabt når du HAR tabt det. Håber det var et okayfintnok svar, men det er min holdning.
Hehe godt spørgsmål. Nu spiller jeg dog slet ikke computer mere. Men da jeg gjorde.
Var at jeg startet med at spille lidt some 10 - 11 årig. og fik "mates" så igemmen fik man sku et venskab over computeren. Og så kedet man sig bare generalt for meget. Stoppet pga overmisbrug. :)
Jeg tror ren og skær, det handler meget om afhængighed, om folk tør indrømme det eller ej. Jeg sidder nu med lyskeskader i begge lyske pga fodbold, og jeg har siddet ude i over 5 måneder nu. I den tid har jeg dyrket motion i perioder, da min skade har brudt op utallige gange. Her på det sidste har jeg slet ikke dyrket nogen form for motion, da jeg har fået fortalt at største chancen er for at komme over skadet er at dyrke ingen form for motion. Derfor har jeg brugt meget tid foran computeren.
Spil for mig er meget spændende, og specielt spil hvor man leveler, der kan man virkelig bruge meget tid. Til sidst hvis du bare sidder og spiller computer, bliver det bare en vane.
Jeg fortrækker IRL frem for computer, men når venner spørger om fest og hænge ud, og jeg enten afslår eller udsætter det, kan jeg godt selv se problemet er afhængighed. Specielt WOW har man større chance for at blive afhængig af. Computer er efter min mening tidsfordriv, og det eneste der holder mig foran computer, er nok vanen + afhængigheden.
kunne ikke være mere uenig :b
hvis man bare har lidt selvkontrol kan du jo godt bare gå ud og være sammen med venner og familie.
hvis man er afhængig af computer vil jeg sige der er mere et problem med den person end med spillet.
jeg ville med glæde indrømme hvis jeg var afhængig men tror bare på at mange folk gør det fordi det er det de brander for og ikke pga afhængihed
Jeg har som sagt ikke givet spillet/computeren skylden for afhængigheden. Hvis du vidste lidt bedre, så ville du vide at det er utrolig let at miste selvkontrollen. Jeg spiller da med masser af mates, og de ikke andet end tiden foran computeren, og hvis du ikke kalder det afhængighed, hva kalder du det så?
jeg vil kalde det afhængighed når man ikke kan sige til sig selv at man ikke vil spille men er "tvunget" til det.
måske er det let et miste selvkontrollen for nogen men ikke for mig så det ahr ikke noget at gøre med ikke at vide bedre (:
men jeg er ligeglad med din mening da jeg ikke er enig men acceptere vi ikke er enige (: