Vi manglede kun to serier før LCK kunne gå på nytårsferie. Kingzone DragonX (4W 2L) mod Gen.G (2W 4L), var en svær serie at forudse, da begge hold har været meget ustabile indtil videre. De bød også os seere på nogle meget hektiske kampe, der næsten mindede mere om soloqueue end professionelle kampe.
SK Telecom T1 (4W 2L) mod Hanwha Life Esports (3W 3L) var derimod en meget ensidig affære. Det tog kun SKT to kampe og 55 minutter - kombineret - før dagens arbejde var overstået.

LCK uge 3, dag 5

 Kingzone DragonX (2-1)  Gen.G

Game 1 - Begge hold var tilfredse med at læne sig tilbage: farme, scale og gøre deres comp klar til senere teamfights. 14 minutter inde gik det så alligevel løs omkring Rift Herald, hvor Gen.G fik firstblood og sørgede for at stoppe teamfighten før de selv mistede nogen. Man kan dog ikke sige at 1000 guld tæller for meget i mid-game, så Kingzone kunne på ingen måde regnes for ude endnu.
Til gengæld var det Gen.G, der teamfightede bedst - Kingzone havde nemlig rigelig at se til når CuVee fløj ind på Kennen. Gen.G's store fejl i den sidste teamfight var dog, ikke at gå efter Deft. Han havde ingen problemer med at fjerne hele Gen.G mandskabet på sin fire-item Sivir, og på det sidste push var det som om at de sidste 37 minutter - hvor Gen.G havde dikteret spillet - slet ikke havde fundet sted.

Game 2 - Der var forsøg på nogle early ganks fra Kingzone jungler, Cuzz, men vi skulle 9:30 minut ind før firstblood blev spildt. Ruler lavede også et meget overraskende solokill på Deft's Ezreal, selvom at Kai'sa generelt betragtes som en svag early-game champion. Det var dog Deft's fejl ikke at respektere hendes damage i en 1v1. Deft og Tusin fik dog hævn lidt efter, da Kingzone rykkede botlane med fire mand, og divede Ruler/Life under deres Tier 2 tårn. 
Mid-game var det Gen.G, der roterede bedst. Sammen med Peanut, bevægede Ruler sig rundt på mappet for at tage tårne, og samtidig samle nogle kills op. På den måde rykkede late-game Kai'sa tættere og tættere på. Kingzone virkede lige pludselig ukoordinerede og som om de havde forskellige planer. Imens fire af spillerne prøvede at conteste Infernal Drake, løb PawN rundt botlane for at få tårne. Da Kingzone tabte teamfighten, betød det at Gen.G havde en gratis baron i vente.
Ruler fortsatte med at scale, og Deft blev fanget hver fight uden at have nogen synlig indflydelse. Sammen med Fly på Zoe, havde Gen.G ingen problemer med at siege.

Game 3 - Efter nogle besynderlige beslutninger fra PawN's side, valgte Kingzone at skifte Naehyun ind på midlanen forud for det tredje game. De smed ham på Lulu mid og Deft på Kai'sa - og på den måde havde de en idiotsikker late-game comp. Kingzones coaches må have tænkt: lad-os-få-deft-op-på-fem-items-og-afslutte-den-her-serie. Deft sørgede allerede for at komme foran i laningphase, hvor hans wave-management gjorde det svært for Ruler at farme i sikkerhed - en CS forskel på 25 er meget inden for de første otte minutter. Det gælder især når man gerne vil have Ezreal til at spike, så Gen.G kunne lukke kampen hurtigst muligt.
Det var også lige før at Ruler fik afbrudt Kingzones Rift Herald, da han snipede Cuzz - med Trueshot Barrage - et sekund efter han fik sat Heralden af på toplanen. Og som forventet, var det Gen.G der begyndte at få prioritet 20 minutter inde. Med alle æg i Deft's kurv, handlede det bare om at trække tiden. Imens begyndte Ruler at blive et problem - med en stacked Muramana og Iceborn Gauntlet, havde han ramt sit to-item powerspike lige før den første store teamfight. Problemet for Kingzone var dog, at Deft blev fanget før de overhovedet havde en chance for at teamfighte. Første gang vendte de det til en drage, og anden gang tog Gen.G en gratis baron. Og med en Lulu, der udelukkende var valgt - og havde bygget items - for at kunne beskytte Deft, virkede lige pludselig ubrugelig.
Hvad der fulgte denne baron, var nogle af de mest rodede teamfights jeg nogensinde har set. Hvert hold lavede utallige fejl og tog tvivlsomme beslutninger. Og selvom det var Gen.G, der var foran, blev det Kingzone, som endte med at vinde endnu en serie på ryggen af Deft, der med Naehyuns hjælp, var ustoppelig efter han ramte full-build - seks items, ingen boots.

Seriens spiller - Deft på Sivir 

Selvom han bar det sidste game helt selv, så lavede han så mange fejl at jeg ikke synes han fortjente "seriens spiller" på baggrund af den kamp. Til gengæld vandt Kingzone også det første game, fordi Deft spillede perfekt omkring sin champions styrker. Før den sidste teamfight var han stort set usynlig, imens han forsøgte på at scale til et punkt, hvor hans damage kom fuldstændig bag på Gen.G. Det var derfor for sent, da de forsøgte at få fat i ham lige før kampen sluttede.

 SK Telecom T1 (2-0)  Hanwha Life Esports

Game 1 - SKT jungler Clid, startede stærkt ud med to tidlige kills på hans Lee Sin. De to kills blev også grundlaget for SKT's tidlige goldlead. Clid satte også Faker op til at kunne farme mod LeBlanc - som Galio, taber man normalt CS delen af laningphase i sådan en matchup. Dermed havde SKT heller ikke problemer med at vinde den første rigtige teamfight, hvor Lava ikke engang fik lov til at deltage - Clid solokillede ham nemlig.
Med overlegen visioncontrol, kunne SKT rotere fra lane til lane og i redside jungle, hvor de begyndte at samle på risikofri kills. Og selvom SKT hurtigt åbnede op for en midlane inhibitor, ventede de med at tage den indtil de var i besiddelse af items nok til at afslutte kampen. En ødelagt inhibitor i sig selv, er ikke altid en god ting. Det giver superminions til modstanderne, og hvis man ikke samtidig pusher andre lanes, var det bare blevet til ekstra guld og XP til Hanwha Life. 
På trods af en god teamfight for Hanwha Life, var det game over i det sekund SKT fik fat i Baron.

Game 2 - Hanwha Life valgte at skifte Lava ud med Tempt forud for kampen, efter en mindre god præstation fra førstnævnte. Clid var et sekund fra at starte game to ud med endnu et firstblood, da han udførte en stærk invade mod Hanwha Life jungler, bonO. Uheldigvis var han for langsom med sin Rappel på Elise, og med Tempt på vej inde fra midlane, var han ikke interesseret i at brænde sit flash.
To minutter senere løb vi ind i dagens første tekniske problem, hvor Faker fik pauset spillet pga. mangel på lyd i hans headset. 
Efter pausen var det Hanwha, der startede bedst ud. Et gank fra jungler bonO, samt TP fra toplaner Thal, sikrede dem to kills på SKT's botlane. Det betød dog intet, da SKT begyndte at siege mid med Rift Herald. De tradede 3 for 0, med et tårn oven i - og lige pludselig var de 6.5k guld foran. Og med en sololaner, Khan, på en 2/0 Aatrox med en 55 CS fordel, kunne SKT indarbejde splitpushing i deres strategi, og dermed øge forspringet yderligere. Da Teddy ramte tre-items på Ezreal, var der heller ikke mange teamfights mellem SKT og Hanwha Life's nexus.

Seriens spiller - Clid på Lee Sin 

Hans tag på early game var så godt, at SKT stort set vandt allerede der. To early kills og hans evne til at zone Hanwha midlaner, Lava, gjorde at Teddy ikke behøvede at bekymre sig om at blive flankeret af en LeBlanc. Clid's rutinerede moves på Lee Sin, sikrede dem også vigtige kills under teamfights.

Dette var afslutningen på uge 3 ved LCK Spring Split. Med koreansk nytår den 5. februar, vil der være pause indtil den 13. februar, hvor LCK altså vender tilbage igen.