PUBG er nu klar med deres #19 opdatering og der er mange nye ting i vente! Læs med her hvor vi gennemgår alle de nye ændringer i både Gameplay, UI/UX, World, Custom Matches, og sidst men ikke mindst, Performance.

Gameplay:

- Nu er bullet penetration tilføjet til både arme og hænder. Så næste gang du skyder en i armen eller hånden, så flyver kuglen direkte igennem armen eller hånden, og rammer de vitale dele i kroppen som er bagved armen eller hånden, og skader herved meget mere, alt efter hvad der er bag armen, eller hånden. Er der ikke nogle vitale dele bag armen eller hånden, så vil skaden kun tællle for skuddet som rammer i armen eller hånden. 

- Bullet penetration gælder ikke for shotguns. 

- Bullet penetration gælder ikke hvis man bliver ramt i benet. 

- Når man hopper ud af en bil eller andre køretøjer samtidig med at man holder sprint tasten nede, så forbliver man sprintende. Man behøves altså ikke at slippe sprint tasten igen for at starte med at sprinte. Så nu kan du sprinte ligeså snart du kommer ud af bilen, hvilket jo er genialt i en presset situation hvor du bliver beskudt.

- Før: Hvis en teammate disconnectede, men stadig var i live in-game, så kunne de andre teammates ikke se resultatet før deres disconnected teammate døde. Efter: Det kan man nu, selvom der kan være disconnectede teammates. 

  • Ydermere, hvis en disconnected spiller reconnecter til spillet, og færdiggør spillet med bedre resultater, vil hans teammate blive belønnet med ekstra rewards som er tjent op af den spiller. 
  • Så tænker man nok, at man kan snyde sig til bedre og ekstra rewards, men nej, det kan man ikke. For at undgår misbrug, så kan andre teammates ikke se Deathcam indtil alle spillere indklusiv den disconnectede spiller, er døde. 

Farvel til PGI 2018:

- Loading screen, lobby tema, og lobby musik er nu vendt tilbage til det normale.
- In-game PGI reklame og team logo graffiti er blevet fjernet.

UI / UX:











- Nu er det blevet nemmere at droppe items eller skud som vist på billedet.

  • Antallet kan justeres med en "slider".
  • Alt Key + Left Mouse knappen kan instant droppe en hel stack. 
  • Alt Key + Right Mouse knappen kan droppe halvdelen af en hel stack. 

- Vedligeholdelseshåndtering af våben ved udskiftning af items er blevet forbedret.

  • Fjernelse eller ombytning af attachments vil nu droppe på gulvet hvis der ikke er plads i din inventory. 
  • Når man attacher noget direkte fra loot, bliver den ombyttede del droppet på gulvet, hvis der ikke er plads i din inventory. 
  • Når man bytter et extended magasin ud med et quickdraw magasin, bliver ammo'et og det overskydende ammo fra den extended magasin overført direkte til gulvet, hvor man så skal samle det op igen. 
  • Når man detacher et attachment ved at højere klikke, bliver attachmentet droppet på gulvet, hvis der ikke er mere plads i din inventory.
  • Trykker man Alt mens man højere klikker på et våben, bliver alle våbenets attachments droppet på gulvet.
    - Attachments bliver sendt direkte i inventory eller droppet på gulvet, hvis der ikke er plads. 

- Nu kan spillere individuelt mute andre og specifikke teammates (ESC -> Options -> Team management tab). 













- Er man farveblind, så er disse settings også blevet forbedret. 

  • Følgende farver ændres nu i henhold til den valgte farveblindtype:
    - Sigtekorn og Reticle farver.
    - Blod
    - Supply Crate røg. 
  • Nu er markeringer på mappet nummereret, så nu er det ikke kun farver der adskiller markeringerne.
  • Nu kan man markere et sted på mappet uden at åbne mappet.
    - Højere klik mens du trykker Alt tasten og sigter på et specifikt sted, gør at du nu markere stedet med et mark. Dette er på objekter som vist nedenfor (denne keybinding kan ændres i options)













  • - Kill feed viser nu personlige knock-outs. 
  • Skarphed forøgelse er nu tilføjet til grafiske indstillinger.
  • Mulighed for at sætte en maximum frame rate er nu tilføjet. 
    - Maximum lobby FPS: 30 / 60 / Unlimited.
    - Maximum in-game FPS: Unlimited + Smooth Off / Unlimited + Smooth On / Display
    - "Smooth" er en Unreal Engine funktion som er beskrevet mere detaljeret her
  • Har man flere skærme kan man nu bevæge sin mus fra den ene skærm til den anden hvis man har system menu, world map, eller inventory åbent. 

World:

  • Nu er dynamisk vejr tilbage. Til stor begejstring for nogle og andre måske ikke så meget. Se forklaringen her
    - Erangel: Overskyet.
    - Miramar: Overskyet og solnedgang. 
    - Overskyet indstillingen indkludere dynamisk vejr, og indkludere regn, tåge osv. mens spillet er igang.
  • Erangel har nu fået nogle forbedringer.
    - Små huse er blevet tilføjet til nogle områder i Erangel.

  • Flere taktiske steder er tilføjet nær floden.

  • Nu er der tilføjet træer i de åbne områder omkring Sosvoka Military Base. 
  • Miramar har ligeledes fået nogle forbedringer.
    - Flere grusveje er tilføjet så der er flere veje at køre på. 
    - Bestemte højde-hældninger er blevet sænket for at forbedre køre oplevelsen.

Custom Match:

  • Ekstra Custom Match forudindstillinger er blevet tilføjet. 
    - Lvl 3 hjelme og tøj spawn. 
    - Item spawns er færre.
    - Blue Zone skader mindre.
    - Ingen spawn af Jet Skis. 
  • 1 Esports Mode: Gamescom Invitational 2017 Setting. 
    - Samme som early acces, men uden red zone og 1,5x AR spawn. 
  • Når overskyet vejr vælges af hosten af det Custom Games der skal spilles kan han justere følgende i advanced settings.
    - WeatherChange StartTime Min.
    - WeatherChange StartTime Max.
    - WeatherChange Duration Min.
    - WeatherChange Duration Max.
    - No Change Weight.
    - Change to Rain Weight.
    - Change to Fog Weight.
  • Custom Match sessions er nu listet i den rækkefølge af spillere som har joined, istedet for tiden hvor custom matchen er lavet. 
  • Når man laver en Esports mode, så er redzone nu en mulighed der kan sættes til eller fra.
  • Når du laver en custom match, skal du nu tilføje en spil titel for at fortsætte yderligere. 

Performance:

  • Forbedret frame rate ved at optimere våbne som ikke er hånd-holdte. 
  • Level Streaming er nu forbedret for at forbedre performance.
  • Smoke og flammer fra køretøjer er nu blevet forbedret for at forbedre frame rate.
  • Et problem hvor der opstod en miljø-mæssig effekt som sænkede frame rate, er nu blevet fixed.
  • Server performance er nu blevet forbedret ved at justere på replikationshastigheden. 
  • Netværks koden er blevet justeret for at forbedre server performance en smule.
  • Mindsket uoverensstemmelsen mellem sigtet på spectate mode og spilleren som bliver beskudt.

Lyd:

  • Reduceret lydstyrke på køretøjets lyde for spillere inde i køretøjer i FPP-mode.

Replay:

  • Replay-systemet er nu opdateret til en nyere version, og tidligere afspilningsfiler kan ikke afspilles længere

  • Fixet et problem, hvor War Reports / eSports-mode replays ikke blev gemt korrekt.

Herudover er der adskillige bug fixes. 

En dejlig stor opdatering fra PUBG som uden tvivl bidrager til en bedre spil-oplevelse.