Den seneste helt, Kharazim, der tilslutter sig rækkerne af berømte karakterer fra Blizzards univers, er en hybrid support-karakter. Kharazim er en af Ytars disciple fra Diablo-universet, og er den første ud af de tre helte, der blev afsløret ved Gamescom, som er blevet gjort spilbar. Kharazim er interessant i det øjemed, at han er den første support, der healer ved at lave skade.

Passiv

Med Kharazim vælger man i level et én af tre forskellige passive egenskaber:

Transcendence er det mest benyttede passiv. Det er det passiv, der gør, at Kharazim kan heale, mens han laver skade. Det kan også være den bedste passive egenskab, hvis du vel at mærke kun har én support på holdet.

Iron Fists kan benyttes, hvis man gerne vil gå et mere DPS-orienteret build. I de fleste setups virker den dog ikke lige så stærk som Transcendence, med mindre man har en anden dedikeret support såsom Uther eller Malfurion.

Insight er den sidste af de tre passive egenskaber, og virker generelt meget svag i forhold til de to andre. Det kan ikkeanbefale at tage dette passiv. Hovedårsagen er, at du næsten aldrig løber tør for mana i teamfights. Den ville have været betydeligt bedre, hvis den fungerede på samme måde som Transcendence - gav mana til den nærmeste holdkammerat med lavest mana.


Magier

Radiant Dash er din primære gap-closer, og kan bruges både på fjender og holdkammerater. Det er værd at bemærke, at du desuden kan bruge Radiant Dash over vægge. Det kræver dog, at der er en minion, neutralt monster eller en ally på den anden side.

Breath of Heaven healer sine holdkammerater i en kort radius rundt omkring sig, så det kræver at man står forholdsvist tæt på sine holdkammerater. Dette er den primære healing magi, så man kan med fordel prøve at time den, så man healer flest mulige holdkammerater på en gang - eksempelvis når holdet er samlet omkring et objektiv.

Deadly Reach bruges i kombination med Radiant Dash til at lave ekstra skade. Den kan også bruges til at pushe lanen. Det er en effektiv magi, ikke bare til at lave ekstra skade med, men også til at lave ekstra healing, da den øgede Attack Speed gør at Transcendence aktiveres oftere.


Ultimates

Seven-Sided Strike er én ud af to ultimates, som Kharazim kan vælge i level 10. Seven-Sided Strike rammer den nærmeste fjende, der har mest liv, syv gange for 7% af deres maksimale HP over 1,81 sekunder. På overfladen virker det til at være en god magi, men det føles ikke som om, at den lever op til forventningerne, da der er et par problemer med den. Først og fremmest bliver man usårlig, hvilket vil sige at man i 1,81 sekunder ikke kan skade, bevæge sig eller kaste sine magier. Det lyder umiddelbart meget godt. Det er også 1,81 sekunder, hvor man ikke kan heale sine holdkammerater, hvilket kan være fatalt i mange situationer. Desuden rammer den kun fjender i en fastlagt radius rundt omkring en. Derudover kan man ikke bevæge sig, når først Seven-Sided Strike er aktiveret. Med andre ord, så kan fjenden fuldstændigt undgå at tage skade, hvis de spiller rundt om den.

Divine Palm er det andet ultimate, som Kharazim har i sit arsenal. Dette er i min optik betydeligt bedre end Seven-Sided Strike. Divine Palm placerer en aura på den valgte holdkammerat, som gør, hvis vedkommende dør i løbet af tre sekunder fra, at Divine Palm er blevet brugt, bliver vedkommende usårlig i ét sekund og genopstår derefter med fornyet HP. 


Build

Her ses et standard support build, som undertegnede selv bruger og kan anbefales, hvis man spiller Kharazim.

  • Level 1: Transcendence
  • Level 4: Protective Shield
  • Level 7: Echo of Heaven
  • Level 10: Divine Palm
  • Level 13: Quicksilver
  • Level 16: Soothing Breeze
  • Level 20: Storm Shield

Alt i alt er Kharazim en sjov helt, som helt sikkert føles som et frisk pust. Tilbage er blot at se, om de to andre helte, der blev annonceret til Gamescom (Rexxar og Artanis), kan leve op til forventningerne.