Streaming er vokset eksplosivt de sidste år. Og nu er 2015 i den grad ved at markere sig som året, hvor det ikke længere blot er CS:GO, LoL og kendte streamere, der trækker de mange seere. Nu er andre folk også ved at få øjnene op for streaming, og det viser de seneste tal fra Twitch ganske fint. Her fulgte 21 millioner nemlig årets E3-messe, og det er en stigning på omkring 75% i forhold til sidste år, hvor 12 millioner fulgte årets største spilmesse på Twitch.

Læs også: Alt fra E3: Trailers, gameplay og annonceringer.

Twitch har lavet en ganske informativ og underholdende infographic, som du kan se lidt længere nede. Den viser ikke bare en stigning i samlede unikke seere, den fortæller også, at seertallet toppede på 840.000, hvilket er mere end en fordobling i forhold til sidste år. Kigger vi lidt næmere på tallene, afslører de, at Microsoft havde flest seere for en hardwareproducent og Electronic Arts havde flest seere som software udvikler/udgiver. Der blev sendt 41 timers live indhold fra E3, og samlet set giver det 11.989.000 timers kiggeri for alle seere. 

Tallene ser gode ud for Twitch. Og for alle os, der længe har været "early adopters" på streaming-scenen. Nu er omverdenen altså også ved at komme med, og når vi tænker på, at Twitch bestemt ikke er det eneste sted, der blev streamet E3, er det reelle samlede antal seere sikkert umådeligt meget større. Og i en tid hvor Youtube forsøger at komme ind i streaming-kampen og en TV-gigant investerer 580.000.000 i ESL, går vi altså en spændende tid i møde, hvor streaming, e-sporten og gaming generelt kan nå ud til et meget, meget større publikum.